Fitness Seller

Gyno zonder kuur?

Senneee

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hej mensen, ik weet dat er al veel posts over zijn maar er wordt nooit specifiek gevraagd wat ik mezelf afvraag
Dus ik ben momenteel rond de 12% bf en ik heb schrik dat ik gyno heb

Nu mijn tepel steekt een beetje naar voor en het is duidelijk zichtbaar wanneer ik men borst opspan
Als ik recht onder mijn tepel knijp is het gewoon vel dat ik vast heb, wanneer ik echt op mijn borstspier zelf ga knijpen onder (ongeveer 1cm onder men tepel wanner ik men borst opspan) is er wel een hard stukje van neem ongeveer (0.5 - 1 cm dik op het dikste punt het steekt er ongeveer 1 cm uit en het is best wel breed)
De schijf gaat zo ongeveer tot aan de buitenkant van men borst door (aan mijn oksel kant)
Doordat hij verder loopt hoop ik een beetje dat het vet is maar ik weet het niet zeker en wil nu graag zekerheid.

Indien je denkt het gewoon vet is, ben ik zeker bereid goed terug te cutten maar blijft het dan ook weg als ik terug mijn gewone dieet begin te volgen en terug rond 12% zit te schommelen of komt het dan terug?

En als het echt die k*t gyno is, zou ik dan letrozole nemen?
Ik woon in Belgie en op oudere posts was het toen nog wel legaal maar heb geen idee of het nu is

Vind onder het mes maar duur en ik denk dat vrienden/familie het dom zouden vinden

Bedankt alvast!

Ik heb ook last van gyno ...klein beetje...kan nog uit je puberteit komen en gaat niet weg hoor ..ik laat het gewoon weghalen via de huisarts wordt ik doorgestuurd ..succes

• Topic Starter Topic Starter
Maar jij denkt dus wel dat ik het ook heb?
Probleem bij mij is dat ik nog studeer dus ik kan niet gauw 2000-3000 euro uit men mouw toveren
Zou wel balen zijn dat ik nog 5 jaar of langer ga moeten wachten
Wat denk jij van letrozole?

Beter ga je gewoon naar je huisarts. Elke pipo hier kan wel roepen dat je A of B moet nemen.

vrienden/familie het dom zouden vinden?

als jij serius over je fysiek ben moet je dat zeggen en zeggen dat je het gewoon k*t vind en wil veranderen.

Doet het erg pijn als je erop drukt? Dan is het gewoon je melkklier (ja mannen hebben die ook, erg nutteloos )

^ onzin. Ik heb precies hetzelfde, doet geen pijn, ook nooit gekuurd. Huisarts zei dat ik gyno had. Een erwt onder mn linker tepel, rechter is NIKS te voelen.

Plaats eens een foto dan? Is je tepel puffy?

Letro is geen snoepje he... En als je het al sinds je puberteit hebt gaat dat het ook niet oplossen want je hormonen zijn nu gewoon goed, mag ik hopen.

• Topic Starter Topic Starter
^ onzin. Ik heb precies hetzelfde, doet geen pijn, ook nooit gekuurd. Huisarts zei dat ik gyno had. Een erwt onder mn linker tepel, rechter is NIKS te voelen.

Plaats eens een foto dan? Is je tepel puffy?

Letro is geen snoepje he... En als je het al sinds je puberteit hebt gaat dat het ook niet oplossen want je hormonen zijn nu gewoon goed, mag ik hopen.
ja maar het is echt een ovale schijf die aan men borstspier plakt, hij is niet verbonden met mijn tepel ofzo
En het trekt door tot de rechter onderkant van mijn borst (aan de rechterkant, aan de linker kan gaat hij tot links onderaan)

omdat het doortrekt hoop ik dat het gewoon vet is maar ik weet niet of dat bij gyno ook gewoon zo is

tepel is ook wel wat puffy ja, de bovenkant is precies gewoon alsof er lucht ofzo onder zit

Als het nu vet is, blijft het dan weg na een goede cut of komt het er even veel terug bij als ik terug rond 12% zit?
Ben toch van zin om in februari te cutten

bij mij wodt het niet vergoedt

foto

even naar de huisarts gaan kost je niets, dat lijkt me verstandiger dan eerst op jezelf experimenteren met zware middelen. Ze te horen kwam die gyno opeens opzetten bij je, kan ook gewoon weer wegtrekken. Gyno kan verschillende oorzaken hebben, de gyno die ik nu 3 weken heb klinkt hetzelfde echter ik kreeg het na "winstrol" of wat het ook mocht zijn.
Volgens mij is het overigens de Areola klier rondom de tepelbed (dus onder de huid), de melkklier zit echt onder de tepel zelf dus als je op het tepelsteeltje drukt. Misschien heb ik het verkeerd maar zo zie ik het op tekeningetjes op google.

Aerola is gewoon het verkleurde stuk huid rondom de tepel.

Gyno is voornamelijk ductale proliferatie (vaak gepaard met periductale inflammatie en edema), en na verloop van tijd ontstaat er stromale fibrose.

Je kunt naar je huisarts gaan, maar volgens mij doen ze niet aan systematische behandelingen voor gyno, slechts chirurgisch. Wat je dan zelf kunt proberen is tamoxifen, dit zorgt vaak voor partiele (en in sommige gevallen zelfs gehele) regressie van de gyno.

Edit:
Even van wikipedia ter verduidelijking;
The basic components of a mature mammary gland are the alveoli (hollow cavities, a few millimeters large) lined with milk-secreting cuboidal cells and surrounded by myoepithelial cells. These alveoli join up to form groups known as lobules, and each lobule has a lactiferous duct that drains into openings in the nipple
Die lactiferous ducts dus voornamelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven