MuscleMeat

Haaruitval

Bezoekers in dit topic

fredje1800

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
966
Waardering
858
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Hallo ik ervaar ineens sinds een paar weken haaruitval. Nu weet ik niet of het het natuurlijke proces van kaalheid is, of wat anders. Heb zelf 2 maanden terug Corona gehad en las dat daar ook haaruitval van kan komen. Maar in hoeverre dat allemaal klopt geen idee. Nu zit ik te denken om iets als finasteride of minoxidil te gebruiken, want nu is alles nog vol en je kan er beter zo snel mogelijk bij zijn lijkt mij. Heeft iemand ervaringen met deze middelen? aangezien je nog al wat horror verhalen overleest. Andere tips zijn ook welkom. Alvast bedankt.
 
Dit is iets voor een huisarts. Als het zo abrupt is, is het geen haaruitval dat het gevolg is van androgenen (androgenetische alopecia; waartegen finasteride zou werken). De kaalheid die mannen met de jaren ontwikkelen (met nadruk op: met de jaren) is een traag proces.
 
Dit is iets voor een huisarts. Als het zo abrupt is, is het geen haaruitval dat het gevolg is van androgenen (androgenetische alopecia; waartegen finasteride zou werken). De kaalheid die mannen met de jaren ontwikkelen (met nadruk op: met de jaren) is een traag proces.
Bedankt voor de reactie. Het is ook niet dat ik hele bossen tegelijk uit me hoofd trek. Maar wel gewoon meer dan de normale hoeveelheid haaruitval (50/150) haren per dag. En het is ook echt precies bovenop me hoofdhaar. Merk ineens dat toch 1 inham wat dunner wordt (in 2 weken tijd). En juist omdat inham wel een onderdeel is van het kaalheid proces twijfel ik enorm.
 
Wat nog weleens voorkomt is telogen effluvium. Hierbij treedt er in een korte periode aardig wat haaruitval op, maar dit is verspreid over je gehele hoofd. Plaatsen die al een beetje kalend zijn worden dan nog net wat kaler, en dat kan relatief meer opvallen dan de andere plaatsen. Het kan veroorzaakt worden door stress, sommige ziektes, en sommige deficiënties in de voeding kunnen eraan bijdragen.
 
Wat nog weleens voorkomt is telogen effluvium. Hierbij treedt er in een korte periode aardig wat haaruitval op, maar dit is verspreid over je gehele hoofd. Plaatsen die al een beetje kalend zijn worden dan nog net wat kaler, en dat kan relatief meer opvallen dan de andere plaatsen. Het kan veroorzaakt worden door stress, sommige ziektes, en sommige deficiënties in de voeding kunnen eraan bijdragen.
Klopt daar dacht ik zelf ook al aan! Want me rechterzijkant is ook ineens dunner geworden. Gelukkig komt dat weer aardig terug. Maar ik dacht dat telogen effluvium meer een vrouwen aandoening was dan bij mannen.
 
Klopt daar dacht ik zelf ook al aan! Want me rechterzijkant is ook ineens dunner geworden. Gelukkig komt dat weer aardig terug. Maar ik dacht dat telogen effluvium meer een vrouwen aandoening was dan bij mannen.
Het komt inderdaad vaker voor bij vrouwen, maar het komt wel degelijk ook genoeg voor bij mannen.
 
Het komt inderdaad vaker voor bij vrouwen, maar het komt wel degelijk ook genoeg voor bij mannen.
Bedankt Galen dat je zo meedenkt. Ik hoop dan dat het maar is. Ik kijk het voor nu nog wel even aan dan.
 
Zag laatst bij ASOS een hoop mooie petten in de sale, o.a. Nike en Puma.
 
Back
Naar boven