Fitness Seller

Haaruitval...

Bezoekers in dit topic

kamikaza

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2005
Berichten
2.775
Waardering
25
Hey mede dbbers,

Ik heb een een serieus probleem. Ik merk de laatste tijd dat me haar veel dunner word. Vooral aan de voorkant en heb ik ook last van inhammen.
Nu zou dit wel begrijpelijk zijn als ik 70 was , maar ik ben pas 18 :eek:

Ik heb ook geen idee waar het aan ligt. Niemand in me familie heeft last van kaalheid , maar allemaal dik en sterk haar. Ik ben nu echt bang dat ik over een tijdje helemaal kaal word.

Iemand enig idee wat het kan zijn? ik heb internet afgezocht en heb wat oorzaken gevonden , maar wat kan ik er tegen doen?

Groetjes Kamikaza :D
 
kaal of kammen kamikaza. Heb er ook al last van vanaf me 18de ofzo. Nu 23 ben ik flink kaal. Tsja, je doet er niets aan gozer. Of je met aan de finasteride willen ofzo. Dat kan je libido flink vernken.
 
Mja het kan veel oorzaken hebben. Zowel genetisch, stress, deficientie van een bepaalde stof, bijwerking van medicijngebruik etc. etc.
Het klinkt alsof je alopecia androgenetica hebt vanwege de inhammen, en frontaal uitdunnend haar. Laat je haarsituatie eens beoordelen door een dermatoloog.
 
propecia halen bij je huisarts. Tenminste als het echt Alopecia Androgenetica is. Dan valt je haar uit omdat jij gezegend bent met haarzakjes die niet tegen DHT kunnen en daarom verschrompelen, waardoor het haar uitvalt. Puur genetische kwestie. Momenteel is de enige werkende oplossing propecia slikken (1 mg finasteride per dag). Dit verhindert de omzetting van TEST naar DHT door een enzym te remmen (5 alpha reductase).

De verhalen van een verlaagd libido ten spijt, ik heb het jaren geslikt, maar niks van gemerkt. Kan me niet voorstellen dat mn libido hoger zou moeten zijn....ik ben al zwaar overcoïtust en weet niet of dat nog erger zou kunnen:D
 
@Angerfist , mja kaal wil ik juist niet alleen al omdat het mij totaal niet staat..
@Guillermo , jah ik ga dinsdag naar de doctor , die me dan waarschijnlijk weer wel langs de dermatoloog laat gaan. Maar het is gewoon vreemd want ongeveer een jaar geleden had ik echt heel dik haar , en nu is het het best dun geworden...

Ook me kapper zegt dat het een stuk dunner is geworden , dus het word steeds zichtbaarder... :(
 
propecia halen bij je huisarts. Tenminste als het echt Alopecia Androgenetica is. Dan valt je haar uit omdat jij gezegend bent met haarzakjes die niet tegen DHT kunnen en daarom verschrompelen, waardoor het haar uitvalt. Puur genetische kwestie. Momenteel is de enige werkende oplossing propecia slikken (1 mg finasteride per dag). Dit verhindert de omzetting van TEST naar DHT door een enzym te remmen (5 alpha reductase).

De verhalen van een verlaagd libido ten spijt, ik heb het jaren geslikt, maar niks van gemerkt. Kan me niet voorstellen dat mn libido hoger zou moeten zijn....ik ben al zwaar overcoïtust en weet niet of dat nog erger zou kunnen:D

Heb jij er verschil mee gemerkt? :)
 
@Angerfist , mja kaal wil ik juist niet alleen al omdat het mij totaal niet staat..
@Guillermo , jah ik ga dinsdag naar de doctor , die me dan waarschijnlijk weer wel langs de dermatoloog laat gaan. Maar het is gewoon vreemd want ongeveer een jaar geleden had ik echt heel dik haar , en nu is het het best dun geworden...

Ook me kapper zegt dat het een stuk dunner is geworden , dus het word steeds zichtbaarder... :(

Niet teveel naar je huisarts luisteren, gewoon om een doorverwijzing vragen.

Je kan beginnen met finasteride (5-ar blocker), minoxidil 5% (groeistimulant, behoud de haren in de anagene fase), en een goede shampoo.

De enige wetenschappelijk bewezen producten zijn:
- Minoxidil (concentratie van minimaal 5%, minder dan 5% is te zwak voor goed resultaat.)
- Finasteride (1 a 1.25 mg per dag)
- Dutasteride (0.5 mg per dag)
- Ketoconazol (1% of 2% verwerkt in creme of shampoo -> nizoral)
- spironolactone (2% of 5% verwerkt in creme of lotion)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb d'r ook last van. Alleen ik verwachtte het al, m'n vader is kaal. Ben er al voor bij de dokter geweest, verschillende dingen geprobeerd maar nog nik heeft geholpen. Ik heb er pas sinds vorig jaar last van, dus misschien kijken of het doorverwijzen nut heeft...
 
Niet teveel naar je huisarts luisteren, gewoon om een doorverwijzing vragen.

Je kan beginnen met finasteride (5-ar blocker), minoxidil 5% (groeistimulant, behoud de haren in de anagene fase), en een goede shampoo.

De enige wetenschappelijk bewezen producten zijn:
- Minoxidil (concentratie van minimaal 5%)
- Finasteride
- Dutasteride
- Ketoconazol
- spironolactone

Thx zal er wat mee gaan doen ! :)
Ben er vroeg bij dus waarschijnlijk valt er "wat" te redden..

@Cod heb jij ook 1 van deze middelen geprobeerd?

Ben nu slapen mensen ik lees jullie reacties morgen even na :)
 
Thx zal er wat mee gaan doen ! :)
Ben er vroeg bij dus waarschijnlijk valt er "wat" te redden..

@Cod heb jij ook 1 van deze middelen geprobeerd?

Ben nu slapen mensen ik lees jullie reacties morgen even na :)

Ik heb het iets aangepast.
 
Blijf van de AAS jongen.
 
Veel vitamientjes eten, niet te veel stressen, gezond eten, en als laatste altijd heel belangrijk 1a 2 keer per week je haar wassen met Shampoo niet meer, niet minden.
 
Veel vitamientjes eten, niet te veel stressen, gezond eten, en als laatste altijd heel belangrijk 1a 2 keer per week je haar wassen met Shampoo niet meer, niet minden.

helpt geen ****
 
@Cod heb jij ook 1 van deze middelen geprobeerd?

Ik zou het om eerlijk te zijn niet weten. In eerste instantie dacht men een hoofdschimmel omdat ik veel moest krabben. Daarvoor heb ik toen spul gekregen maar dat hielp niet omdat het geen hoofdschimmel was.

Na een aantal maanden ben ik toen nog eens teruggeweest naar de dokter en toen heb ik een zeer agressief middel gekregen. Dit middel mocht je maar een bepaalde tijd gebruiken, en niet te veel insmeren omdat je anders ook kaal zou worden. Dit heeft ook niet geholpen.

Ik wil binnenkort sowieso eigenlijk wel om een doorverwijzing vragen. Laatst toen ik op vakantie was heb ik het nog een keer gehad. Ik heb dan gewoon echt een paar dagen abnormaal jeuk en het kost dan moeite om niet te krabben. Omdat het tijdens de vakantie al over was ben ik daarna eigenlijk niet meer gegaan.

Jeuk hoort niet bij kaal worden. Dus het moet eigenlijk wel iets anders zijn. (hoop ik toch :()

(voor de grappenmakers: ik douche vaak zat ;))
 
dude, meet jezelf een kort kapsel aan. dan kun je nog jaren teren op je dunne haar. tegen de tijd dat het helemaal niks meer is scheer je het tot stoppels en ben je inmiddels zo breed geworden dat het je goed staat!
anno 2006 mag een kale kop best.
 
Ik denk dat wanneer ik A.A.S. zou gebruiken ik binnen één kuur of twee kaal ben :D :P
 
:janken: :janken: :janken: :janken:

Vreselijk topic dit. Ik heb 't ook. Niet vréselijk erg, maar toch.

En ja, ik heb ook over finasteride enz gedacht. Van de week ga ik er eens mee naar de doc :mad:
 
Back
Naar boven