AndroidHealthClinic

hammer curls

Even een ontzettende kick in dit goede en leerzame topic.

Voor een volledige ontwikkeling van je biceps + onderarm twijfel ik tussen de volgende 2 'oplossingen':

1) 3 oefeningen biceps - 2 oefeningen onderarm waaronder hammer curls.
2) 3 oefeningen biceps waaronder hammer curls - 2 oefeningen onderarm.

Dit vraag ik mij dus af omdat ik hammer curls zo'n bruut fijne oefening vind en die er dus graag erg vaak in mijn schema zou willen terugzien. Maar meer bij onderarm of biceps? Ik denk zelf oplossing '1' en dan voor onderarm buiten de hammer curls een wrist curl erbij.

Wat jullie?

2.

Omdat je met hammer curl ook gewoon de bicep traint en je eigenlijk zou uitkomen op 4 oef bicep met keuze 1.

Bij de biceps:). Maar het zal niet zo heel veel uitmaken als je er maar voldoende rust tussen hebt...

Zijn oefeningen voor de onderarm niet overbodig? Ze worden toch vaak meegetraind bij andere niet-onderarmoefeningen? Of vergis ik mij (beginneling zijnde)

kiki84 zei:
Zijn oefeningen voor de onderarm niet overbodig? Ze worden toch vaak meegetraind bij andere niet-onderarmoefeningen? Of vergis ik mij (beginneling zijnde)
Bij sommige mensen willen de onderarmen op een indirecte manier niet echt meegroeien. Dus bied aparte training wellicht uitkomst. Of sommige mensen geven de voorkeur aan meer kracht in de onderarmen en trainen ze daarom apart.

MrJ zei:
Even een ontzettende kick in dit goede en leerzame topic.

Voor een volledige ontwikkeling van je biceps + onderarm twijfel ik tussen de volgende 2 'oplossingen':

1) 3 oefeningen biceps - 2 oefeningen onderarm waaronder hammer curls.
2) 3 oefeningen biceps waaronder hammer curls - 2 oefeningen onderarm.

Dit vraag ik mij dus af omdat ik hammer curls zo'n bruut fijne oefening vind en die er dus graag erg vaak in mijn schema zou willen terugzien. Maar meer bij onderarm of biceps? Ik denk zelf oplossing '1' en dan voor onderarm buiten de hammer curls een wrist curl erbij.

Wat jullie?
Optie 2. Want als je isolatieoefeningen voor de onderarm wilt doen (voor een "volledige ontwikkeling" zoals je schrijft), dan zou je naast hammercurls tevens wristcurls én reverse-wristcurls moeten doen. Bij deze 3 oefeningen leg je de nadruk op 3 verschillende spiergroepen van de onderarm.

Action Dan zei:
Is idd meer voor brachialis dan voor biceps. Omdat de brachialis een "sterkere" spier is dan je biceps kun je met de hammercurl meer gewicht pakken dan met een standaard biceps curl. Mensen die geen inzicht hebben in de anatomie van de arm zullen misschien denken dat je door meer gewicht te pakken de biceps harder traint, maar je ontziet hem juist meer.
niet echt hoor, ik doe concentration curls met 23kg en hammer curls met 14 kg ?

Ja maar jij bent zowieso raar want je probeert met T-bar rows met je hoofd te roeien???

Terug
Naar boven