Fitness Seller

hammer curls (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Little Me zei:
geliefd omdat je al meer kan nemen in gewicht , daarom dat ze ook allemaal graag deadliften en squatten ....

waarom meer gewicht , omdat je ook meer trekt op je onderarm ( het is geen isolatieoefening )


Dit trekt weer nergens op he :D.

De hammercurl is een goede aanvullende oef. om massa te krijgen op de bovenarm. En de Squat en DL zijn basis massa oefeningen.
 
PeterV zei:
Kijk dit plaatje komt uit een heel goed boek.... ;)
Blz 4
(Kan bijna niet missen want ik kijk er nog steeds in...)

Krachttraining -een anatomische benadering-
Door Frederic Delavier
isbn:90 5877 061 3
Beste cadeau ooit gehad.... ;)

Edited: Shit te laat met posten..was al genoemd..

KOOP ET!

boek kan je hier downloaden http://users.telenet.be/partypics2005dhl/
 
eduardjanssen zei:
Dit trekt weer nergens op he :D.

De hammercurl is een goede aanvullende oef. om massa te krijgen op de bovenarm. En de Squat en DL zijn basis massa oefeningen.

mr janssen zal het gaan ja ;)

is toch wel zo dat er veel kicken op zware gewichten nemen

grtzz
 
Volgens het boek Target Bodybuidling is m.b.v. een MRI-scan (magnetic Resistance Impuls) te zien dat je bij normale hammer curls vooral de buitenste kop van je biceps belast en in iets mindere mate je brachialis.

Een optimale belasting van je brachialis is te zien bij Incline hammer curls.

verdere oefeningen die niet in het boek staan, maar waarvan ik zelf weet dat ze de brachialis voldoende belasten zijn: 90 degree preacher curls, spider curls en overhead latpully curls. deze drie oefeningen brengen de biceps in een onvoordelige houding, waardoor de brachialis het meeste van de weerstand zal overnemen.
 
Volgens mij zijn er gewoon 3 soorten oefeningen voor de biceps:

1. oefeningen met handpalm omhoog; (bv. barbell of machine curl)
2. oefeningen met handpalm naar binnen; (bv. hammer curl)
3. oefeningen waar je palmen gedraaid worden; (bv. concentration/dumbbell curl)

Volgens mij train je met 1. de korte kop. met 2. de lange kop en met 3. gehele biceps.

Zoals M@rsel al zei kan je dat wel zien als je je hand draait.
 
jeff1979 zei:
Volgens mij zijn er gewoon 3 soorten oefeningen voor de biceps:

1. oefeningen met handpalm omhoog; (bv. barbell of machine curl)
2. oefeningen met handpalm naar binnen; (bv. hammer curl)
3. oefeningen waar je palmen gedraaid worden; (bv. concentration/dumbbell curl)

Volgens mij train je met 1. de korte kop. met 2. de lange kop en met 3. gehele biceps.

Zoals M@rsel al zei kan je dat wel zien als je je hand draait.

Op zich vind ik dit wel vrij logisch klinken, maar je hebt nog een nummero 4: waarbij je handpalmen naar beneden wijzen, zoals reverse curls.
 
jeff1979 zei:
Volgens mij zijn er gewoon 3 soorten oefeningen voor de biceps:

1. oefeningen met handpalm omhoog; (bv. barbell of machine curl)
2. oefeningen met handpalm naar binnen; (bv. hammer curl)
3. oefeningen waar je palmen gedraaid worden; (bv. concentration/dumbbell curl)

Volgens mij train je met 1. de korte kop. met 2. de lange kop en met 3. gehele biceps.

Beide koppen hebben 1 gemeenschappelijke insertie aan het spaakbeen. Stand van de hand bepaald dus niet welke kop je meer/minder traint.

Omdat beide koppen een eigen origo hebben is het de stand van je bovenarm die bepalend op welke kop je het accent legt

Ook is de bewegingsuitslag van belang. Ik zal vanavond wat pics plaatsen hierover
 
Action Dan zei:
Is idd meer voor brachialis dan voor biceps. Omdat de brachialis een "sterkere" spier is dan je biceps kun je met de hammercurl meer gewicht pakken dan met een standaard biceps curl. Mensen die geen inzicht hebben in de anatomie van de arm zullen misschien denken dat je door meer gewicht te pakken de biceps harder traint, maar je ontziet hem juist meer.

Je brachialis is anatomisch de voornaamste armbuiger in welke positie je arm ook staat. Alleen wordt hij geholpen door de biceps bij een gewone curl en hoeft hij dus minder werk te doen. Bij een hammercurl ben je in een anatomisch lastigere positie voor je biceps brachii en dus moet de brachialis nu meer werk verrichten. Ik kan met een gewone curl meer gewicht verwerken!
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Goeie plaatjes!
 
idd goede en duidelijke plaatjes

leerzaam!!;)
 
yup, erg duidelijk :) thnx.
 
volgens mij heeft 3xl ze zelf getekend ! :D
Maar ziet er inderdaad erg goed, duidelijk uit !

maar ik haal iets door de war/ heb iets niet voldoende door !

ik denk dat vele van ons een dikkere, vorrnamelijk horgere biceps willen, klopt toch dat de brachialis de hoogte van je biceps zelf kan bepalen ? Die wil ook eens wat meer gaan aanspreken !

Dus de meeste van ons trainen denk ik vooral op biceps en brachialis !
Wat voor meerwaarde aan dit gegeven, gaat het trainen van de brachioradialis
geven ?
 
Als de brachialis dikker wordt duwt hij de lange kop van de biceps wat omhoog waardoor de biceps hoger wordt
 
en in hoeverre gaat de brachioradialis, zorgen voor een grotere biceps en brachialis ?
 
Jaccis zei:
en in hoeverre gaat de brachioradialis, zorgen voor een grotere biceps en brachialis ?

Niet, maar een sterker brachio zorgt er wel voor dat je wat meer gewicht aankan waardoor de belasting voor de biceps ook groter word.
 
Laatst bewerkt:
das niet zo verkeerd, kan ik eindelijk 2 schijven van 20 gebruiken....
Dan zal ik maar eens gaan werken aan een sterkere brachioradialis....
 
Back
Naar boven