XXL Nutrition

Handel in vastgoed

Noeloe

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m86
Hallo mensen,

Ik ben sindskort begonnen aan een hbo opleiding, maar ik heb het gevoel dat mijn hart en ziel hier toch niet ligt. Nou wil ik dus wel een opleiding gaan volgen richting bouwmanagement/vastgoedbeheer.

Uiteindelijk lijkt het me zoiezo wel leuk om later zelf natuurlijk iets te beginnen en het liefst in het handelen van vastgoed.
Dat kan natuurlijk niet zomaar je hebt ten eerste heel veel geld nodig. Maar er zijn zoveel vastgoedhandelaren hier in nl, het kan toch niet zijn dat hun allemaal geboren zijn met rijke ouders? of met een dikke erfenis?

Mijn vraag is weet iemand van jullie wat meer over hoe deze mensen klein zijn begonnen met hun handel, laat ik het zo zeggen wat biografie over deze "onroerendgoedhandelaren"?

Alvast bedankt

goeie periode kies je daarvoor!
btw ik hoorde dat die vastgoed opleidingen razend populair zijn

Op het goeie moment op de goeie plek zijn en de goeie gok nemen.

Herinner me er 1. ( was op tv geweest, ging ongeveer zoals hieronder staat )

Was met kleine dingen begonnen, ging in auto's handelen.
Kwam langs een klein boerderijtje, eigenaar kwam toevallig langs. Had het gekocht, liet het staan. Werd 5 keer zoveel waard. Van zijn 20k 100k gemaakt. Kwam later weer iemand toevallig tegen en die vroeg ''koop het van me, doe er 5 jaar niets mee, wordt het 10keer zoveel waard'' Deed die. Die gast had gelijk en had opeens 1000k. ETC ETC.

het kan toch niet zijn dat hun allemaal geboren zijn met rijke ouders? of met een dikke erfenis?

6a00d8341c625053ef0115705967b8970b-400wi.jpg

'tis ook maar 1 familie in feite.

Al die gasten die bepaalde opleidingen gaan volgen zoals bouwmanagement/vastgoedbeheer of andere vastgoed gerelateerde opleidingen komen meestal niet verder als makelaar of nog erger op een callcenter haha.

Uit ervaring weet ik dat de meeste (grote) vastgoedhandelaren weinig scholing hebben gehad en puur uit handelsgeest hetgeen hebben bereikt waar ze nu staan.

Al die gasten die bepaalde opleidingen gaan volgen zoals bouwmanagement/vastgoedbeheer of andere vastgoed gerelateerde opleidingen komen meestal niet verder als makelaar of nog erger op een callcenter haha.

Uit ervaring weet ik dat de meeste (grote) vastgoedhandelaren weinig scholing hebben gehad en puur uit handelsgeest hetgeen hebben bereikt waar ze nu staan.

Helemaal waar. De echte handelsgeest en ondernemingszin leer je niet in de schoolbanken. Dat moet in je zitten.

beheersing van de joegoslavische taal is een pré voor de succesvolle ondernemer

het enige waar je goed in moet zijn is mensen in de zeik zetten

Op het goeie moment op de goeie plek zijn en de goeie gok nemen.

Herinner me er 1. ( was op tv geweest, ging ongeveer zoals hieronder staat )

Was met kleine dingen begonnen, ging in auto's handelen.
Kwam langs een klein boerderijtje, eigenaar kwam toevallig langs. Had het gekocht, liet het staan. Werd 5 keer zoveel waard. Van zijn 20k 100k gemaakt. Kwam later weer iemand toevallig tegen en die vroeg ''koop het van me, doe er 5 jaar niets mee, wordt het 10keer zoveel waard'' Deed die. Die gast had gelijk en had opeens 1000k. ETC ETC.

Zo gaat het idd vaak.

Heb gewerkt voor de zoon van zo'n grote projectontwikkelaar. Hij neemt het stokje je over van z'n vader, die goed is voor een geschatte 300 miljoen:eek:

Doe contacten op in de onderwereld. Dan kom je ook al een eind

Je moet de ontwikkelingen van de markt kunnen voorspellen. Zeer risicovol natuurlijk, want niemand kan de ontwikkelingen precies voorspellen. Maar risico hoort bij dit vak. Verder zijn er nog veel meer aspecten/handigheidjes om succescol te worden in het vastgoed, geen zin om dat allemaal neer te zetten hier.

Ik doe zelf de opleiding vastgoedkunde, zeer brede en leuke studie! Zeker aan te raden :)

• Topic Starter Topic Starter

Daar heb je wel gelijk in, maar dat is ook precies waar ik naar op zoek ben. Weten hoe die mensen zijn begonnen vroeger en hoe ze zo groot zijn geworden. Ik kan er niet echt veel vinden op het internet.

Weet dat je veel kapitaal nodig hebt om een zelfstandig vastgoedkantoor te beginnen. Niet alleen de bedragen van het vastgoed op zich, maar denk ook aan de borgsom bij de bank als je een kantoor opent.
Als je de richting zou gaan doen moet je weten hoogstwaarschijnlijk gewoon als werknemer te starten in een bank ofzo waar je een doodnormaal vast loon + commissie krijgt.
En reken maar dat er heel wat gasten die vastgoed doen gewoon in de richting zitten omdat de papa aardige kluiten heeft en ze er zo zijn ingerold, ken er zo zelf een paar persoonlijk.

Ik zou wat anders studeren (economie, financiën & verzekeringen, rechten, handelsingenieur en andere, ...) waarmee je ook door avondscholing later makkelijk (geloof een goed half jaar bijscholing om het verschil weg te werken?) aan zo'n BIV-nummer kan geraken en alsnog die richting uitkan als je dat wenst. Zo heb je alvast veel meer mogelijkheden in de toekomst.

Daar heb je wel gelijk in, maar dat is ook precies waar ik naar op zoek ben. Weten hoe die mensen zijn begonnen vroeger en hoe ze zo groot zijn geworden. Ik kan er niet echt veel vinden op het internet.

Ed Maes (VHS Vast goed) http://nl.wikipedia.org/wiki/Ed_Maas

Willem Endstra http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Endstra

Jan-Dirk Paarlberg http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan-Dirk_Paarlberg

Hier wat grote jongens uit de vastgoed business. Heb je klein beetje idee hoe ze begonnen zijn. En zoals Marky al zei, in Joodse kringen wordt het vastgoed generatie op generatie doorgegeven.

• Topic Starter Topic Starter
Weet dat je veel kapitaal nodig hebt om een zelfstandig vastgoedkantoor te beginnen. Niet alleen de bedragen van het vastgoed op zich, maar denk ook aan de borgsom bij de bank als je een kantoor opent.
Als je de richting zou gaan doen moet je weten hoogstwaarschijnlijk gewoon als werknemer te starten in een bank ofzo waar je een doodnormaal vast loon + commissie krijgt.
En reken maar dat er heel wat gasten die vastgoed doen gewoon in de richting zitten omdat de papa aardige kluiten heeft en ze er zo zijn ingerold, ken er zo zelf een paar persoonlijk.

Ik zou wat anders studeren (economie, financiën & verzekeringen, rechten, handelsingenieur en andere, ...) waarmee je ook door avondscholing later makkelijk (geloof een goed half jaar bijscholing om het verschil weg te werken?) aan zo'n BIV-nummer kan geraken en alsnog die richting uitkan als je dat wenst. Zo heb je alvast veel meer mogelijkheden in de toekomst.

Ja precies ik zat eraan te denken om te kiezen of tussen bouwmanagement/vastgoedbeheer of technische bedrijfskunde bv of gewoon bedrijfseconomie en dat ik dat vastgoed bv er later wel bij aan spijker.

Zelf volg ik ook een opleiding bouwtechnische bedrijfskunde richting vastgoed. Zeer brede opleiding, het liefst zou ik uiteindelijk zelf vastgoed in beheer hebben. Hiervoor heb je echter wel een berg geld nodig.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

zou een ideale opleiding voor je zijn dan, stuk bedrijfskunde erbij

Klein beginnen he..

als je groot wilt worden moet je 1 connecties hebben
en zoals hier iedereen zegt 2 steengoed zijn in voorspellen
uit ervaring kan ik zeggen dat dit een hele leuke opleiding is.
Maar als je weinig of gemiddelde ambitie hebt kom je niet verder dan een kantoorbaan
in dit vak moet je durven en hard werken dan kan je pas iets bereiken

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Zelf volg ik ook een opleiding bouwtechnische bedrijfskunde richting vastgoed. Zeer brede opleiding, het liefst zou ik uiteindelijk zelf vastgoed in beheer hebben. Hiervoor heb je echter wel een berg geld nodig.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

zou een ideale opleiding voor je zijn dan, stuk bedrijfskunde erbij

eerlijk gezegd vindt ik bedrijfskundige toepassingen nutteloos tenzij het grote multinationals zijn

Terug
Naar boven