XXL Nutrition

Handel in vastgoed

Hier heb ik al eens een discussie met iemand over gehad, wat zou volgens jullie nou een betere voorbereiding zijn?

Een bouwkundige opleiding (bouwkunde/ bouwtechniek) of een commerciele gericht op vastgoed (vastgoed&makelaardij/ vastgoedmanagement)

Wat Rob hierboven zegt klinkt goed.

Vanuit mijn eigen beleving is een hoge opleiding in de financiele richting; master in real estate in Amsterdam of Finance and Investments in Rotterdam, een betere manier om er in te stappen.
Je komt dan wel in een ander segment van de markt; de vastgoedtak van pensioenfondsen of DTZ bijvoorbeeld als junior analyst of management trainee.

Op het HBO zou ik ook waarschijnlijk voor de technische kant gaan want de commerciele stelt gewoon geen zak voor. Wel zijn commerciele vaardigheden cruciaal maar die moet je dan opdoen via andere wegen.

wat doe jij precies dan pcvyper??

wat doe jij precies dan pcvyper??

Financieel Analyst op afdeling fusies en overnames van een Noors bedrijf in olie en gas industrie.

Daarom geef ik ook maar aan dat het slechts mijn mening is.

Ik heb er wel een tijd serieus over nagedacht om die richting op te gaan, een onderzoek gedaan naar de Russische hypotheekmarkt voor een vastgoedfonds in Rotterdam, boeken gelezen, real estate finance als keuzevak gekozen, maar ik had wat ervaring met de olieindustrie, die verdient ook goed. En hoewel ik ook van vastgoed wel wat weet bestaat concurrentie daar uit heel veel jongens die HBO makelaardij hadden gedaan en vervolgens een master met goede cijfers afronden, of de jongens die de master real estate in Amsterdam doen en een paar stages in vastgoed gelopen hebben. Oftewel die echt een flinke hoop real estate kennis hebben. Boeit niet echt, had alsnog die kant kunnen opgaan maar ja is dus olie geworden.

Niet om mezelf een bos veren in de reet te steken maar weet alsnog wel beter dan een hypotheekadviseur hoe de hypotheekmarkt werkt bijvoorbeeld of naar welke zaken je vanuit financieel oogpunt kijkt als je een winkelcentrum bouwt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven