Guido 1987
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 17
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hallo mensen,
Ik ben sindskort begonnen aan een hbo opleiding, maar ik heb het gevoel dat mijn hart en ziel hier toch niet ligt. Nou wil ik dus wel een opleiding gaan volgen richting bouwmanagement/vastgoedbeheer.
Uiteindelijk lijkt het me zoiezo wel leuk om later zelf natuurlijk iets te beginnen en het liefst in het handelen van vastgoed.
Dat kan natuurlijk niet zomaar je hebt ten eerste heel veel geld nodig. Maar er zijn zoveel vastgoedhandelaren hier in nl, het kan toch niet zijn dat hun allemaal geboren zijn met rijke ouders? of met een dikke erfenis?
Mijn vraag is weet iemand van jullie wat meer over hoe deze mensen klein zijn begonnen met hun handel, laat ik het zo zeggen wat biografie over deze "onroerendgoedhandelaren"?
Alvast bedankt
Met 5 jaar werkervaring kan je opleiding master of real estate worden, dat gaat meer over onderhandelen, tactieken en strategisch handelen.
Je hebt vastgoedbanken die rond de 80 % financieren.
Overige 20 % is eigen inleg.
De 'makelaar' die ik ken hier op het dorp is slechts bemiddelaar. Iedereen mag zich zo noemen als ik mij niet vergis.
Je moet je naam meehebben en een vlotte babbel, dan is een hbo opleiding overbodig in deze sector![]()

Het is wel waanzinnig als je eenmaal de juiste connecties hebt. Een studiemaatje van mij had een pa die directeur van het gemeentelijk vastgoedontwikkelingsbedrijf Amsterdam is. Die weet dus eerder dan de markt waar wat ontwikkelt gaat worden. Reken maar dat die kennis veel geld waard is en voor veel geld op een ondoorzichtige manier doorverkocht wordt.
Hook me up met die studiemaatje van je?
By the way, dit is een zieke manier om geld te verdienen. Als zo'n gemeentelijke instanatie een bestemmingsplan opstelt voor een gebiedsontwikkeling, is de grondwaarde ^^^^^^^^^^^^^ gegaan. Als je net voor dat moment dat het bestemmingsplan uitkomt de juiste grondpositie(s) weet te bemachtigen, ben je binnen for lajf dude.
oja vergeten: Amsterdam doet alleen nog maar aan uitgifte in de vorm van erfpacht :<
Hier heb ik al eens een discussie met iemand over gehad, wat zou volgens jullie nou een betere voorbereiding zijn?
Een bouwkundige opleiding (bouwkunde/ bouwtechniek) of een commerciele gericht op vastgoed (vastgoed&makelaardij/ vastgoedmanagement)