Fitness Seller

Handschoenen tijdens trainen?

Peiling Peiling Handschoenen of niet?

• Handschoenen

Stemmen: 116 30,9%
  • Eelt

Stemmen: 259 69,1%

• Totaal stemmers
    375
nee ! als ik pas begon met trainen wel , wilde geen pijn hebben aan men handen ... maar na een tijdje word je eindelijk een man en train je zonder, krijg je meer grip van ook :d

doe nog welooit bandage om, vooral als ik tot failure wil gaan! ( homegym, zonder spotter, is het toch wel handig soms)

ik zie wel bij ons die dingen voorbij komen.voor mij hoeft het niet.
maar ieder zijn ding.

ik draag ze wel, handen zitten anders onder de eelt. Soms verlies ik zonder ook mijn grip door zweet.

handschoenen zijn voor mietjes

Ik gebruik handschoenen om breed op te trekken (door het zweet in mijn handen glij ik anders weg.)

Bij deadlift gebruik ik ook handschoenen, anders krijg je gewoonweg teveel eelt.

Nee, wel magnesium en in uitzonderlijke gevallen straps.

Wat is er mis met een beetje eelt?
Is alleen maar functioneel.

1 ziet er niet uit.
2 gaat irriteren. (dan wil ik het eraf halen, scheurt het te ver is je hand open)
3 waarvoor heb je functionaliteit van eelt nodig als er handschoenen voor zijn?

Enige nadeel wat ik er aan zie is dat je je grip iets minder traint.

eelt zie je amper alleen de eerste paar jaar daarna zie je het bijna niet en scheurt het ook bijna niet meer

mn hele handen zitten na 10 trainingen al vol met eelt ;)

maar boeie eter dan handschoenen dragen.

Eelt is plaatselijke verdikking van de opperhuid, die ontstaat op plekken waar de huid wordt blootgesteld aan wrijving en/of druk. Door het wrijven van de opperhuid over een oppervlak wordt die ruwer en hard. Eelt is een beschermlaagje dat voorkomt dat de opperhuid beschadigd raakt

Ik wil gewoon geen eelt op mij schattige zachte lieve handjes...

Zie je geen fl**ker van. En anders: is lekker mannelijk.

2 gaat irriteren. (dan wil ik het eraf halen, scheurt het te ver is je hand open)
Dat heb ik nog nooit gehad. Fysiologisch gezien kan je nieteens pijn hebben aan eelt.

3 waarvoor heb je functionaliteit van eelt nodig als er handschoenen voor zijn?
Om je hand te beschermen.

Enige nadeel wat ik er aan zie is dat je je grip iets minder traint.

Met handschoentjes heb je juist minder grip, vind ik.
Dus weet niet wat voor meerwaarde handschoentjes hebben.

geen poeder in mijn gym dus handschoentjes.. JA
Als ik nog die extra rep tijdens mijn deadlift eruit wil halen, maar het gewoon te zwaar wordt en mijn grip het begint te begeven, rolt de stang wat uit mijn hand, maar krijg ik die rep nog net gedaan en dan komt dat handschoentje wel te pas, anders wordt de eelt gewoon vaneen geperst!
Maar dan zijn er weer van die mongo's dat ermee squatten haha, no thx dan

ik heb alleen handschoentjes nodig bij het benchen omdat ik een vrij weide grip heb en mijn handen wegglijden door het zweet... verder gebruik eigenlijk nergens handschoenen voor.

Trainde vroeger ook met handschoenen maar heb die zo al een jaar of twee achterwege gelaten en gebruik nu juist straps bij de zware oefeningen.

Merk eigenlijk geen verschil kwa grip.

Terug
Naar boven