AndroidHealthClinic

Handschoenen tijdens trainen?

Peiling Peiling Handschoenen of niet?

• Handschoenen

Stemmen: 116 30,9%
  • Eelt

Stemmen: 259 69,1%

• Totaal stemmers
    375
als je lult over het hebben of krijgen van een beetje eelt wat voor man ben je dan ?? mss moetje dan wel een job zoeken ofzo

traine met handschoentjes is als nken met condoom: beide voor mietjes!!

en van wratten van een ander ook!

Wat een mietjes hiero. Anders krijg ik eelt:gay: Dat haal je dr toch zo af met een scheermesje oid. Hoe moeilijk kan het zijn. Of lopen jullie dr ook rond met zweetbandjes ed??

Zie je geen fl**ker van. En anders: is lekker mannelijk.
ben man genoeg heb ik geel eelt voor nodig. haha
dat heb ik nog nooit gehad. Fysiologisch gezien kan je nieteens pijn hebben aan eelt.
niet aan eelt maar aan het eraf scheuren ervan.. rustig lezen kerel ;)
ja zover was ik al, maar wat is de meerwaarde.

Met handschoentjes heb je juist minder grip, vind ik.
Als jij goed kan trainen zonder handschoenen moet je het doen.

Hangt gewoon af van persoonlijke mening
gevoeligheid van de huid
hoe erg iemand zweethanden heeft.

Als je met minder zwaare gewichte traint heb je ook niet zo snel handschoenen nodig.

Voor een aantal onder ons, ik vind de stoerfactor van zonder handschoenen trainen minimaal.

ik weet niet maar bij mijn 220 dl heb ik geen handschoenen nodig, mijn eelt scheurt wel open maar dan nog, zweet handen heb ik maar met een beetje magnesium is dit ook weg.. gevoeligheid van de handen, tja ik vind handschoenen gewoon overbodig, net als een belt, heb alleen straps vanwege mijn grip(verlies)

• Topic Starter Topic Starter
Poll erbij :D

Gebruik (nog) geen handschoenen.. eelt boeit me niet. En zou de gloves nu alleen nodig hebben voor hammercurls omdat de dumbbells naar onderen glijden.

Ik gebruik alleen handschoenen bij benchpress ivm mijn polsen en grip.
Doe ik veel sets onder de 100kg gebruik ik alleen magnesium ipv handschoen.

Zolang je ze maar draag met een trainingsdoel en niet omdat het stoer staat.
100% mee eens.

Kunnen sommigen hier wel stoer lopen doen met hun 'eelt', maar wat is daar nou het nut van. In het begin had ik geen handschoentjes en vanzelfsprekend kwam het eelt op m'n handen te staan, wat vrij pijnlijk was; het ging ten koste van mijn grip en daarmee mijn vooruitgang.

Daarom heb ik een paar handschoentjes aangeschaft (gewoon zulke die je hand bedekt m.u.v. je vingers) en kan ik mijn oefeningen goed uitvoeren. Imo moet je zulke probleempjes nooit je groei in de weg laten staan.

Gripproblemen zoals bij deadlift verhelp ik gewoon met griptraining, dat is dan ook iets heel anders.

eelt owns handshoes

Ik droeg in het begin ook handschoenen maar ik ben later zonder gaan trainen en ik moet zeggen dat dit me een stuk beter bevalt. Dus gewoon lekker eelt kweken!

eelt is ook best wel stoer:o

geen handschoenen, eelt zit er toch al van het werk en met handschoenen zuigt mijn grip alleen maar harder.

Doe mij maar straps voor ook echt wat extra grip. Handschoentjes zijn een beetje gay vind ik, het staat zo mietig (als dat een woord is).

Duh, ik draag handschoenen omdat ik overdags consultant ben.. Ik wil mijn klanten geen hand geven met zo'n vereelte klauw. En oja.. sommige oefeningen lukken me gewoon niet zonder, ik heb bijvoorbeeld last van dumbbells die door mijn handen glijden.

Meestal train ik met handschoenen. Heb ook een hele tijd zonder geweest en ik moet zeggen dat handschoenen zeker een uitkomst zijn, zeker in een gym waar geen magnesium beschikbaar is. Meer grip bij het werken met zwaardere gewichten en daarnaast is het een uitkomst bij het trainen met barbells, waarbij het eelt tussen mijn vingers en handpalm voorheen zeer ging doen, doordat het mijn hand in werd gedrukt (lastig uit te leggen:P).

Dat er lui zijn die zeggen dat het :gay: is, laat me koud. Zolang het mijn training en de uitvoering van de oefeningen optimaliseert vind ik het ontzettend handig, die handschoenen:)

Handschoentjes zijn ok :p

Ik train immers in een tuinhuisje en het wordt daar soms verschrikkelijk koud in de winter.
Maar in de zomer dan ook weer verschrikkelijk heet. Dus ja, handschoenen zijn leuk dan :p
Zowel tegen de zweet als tegen de koude.

Terug
Naar boven