MuscleMeat

Handtattoo en kantoorfunctie?

• Topic Starter Topic Starter
Lees je wel daadwerkelijk wat er in dat artikel staat? :emo: Achja, zie je over een paar maandjes wel bij de mac.

Volgens mij heb je de keuze allang gemaakt voor jezelf en zoek je hier gewoon bevestiging dat je het vooral gewoon moet doen.

Volgens mij heb je de keuze allang gemaakt voor jezelf en zoek je hier gewoon bevestiging dat je het vooral gewoon moet doen.

Ik zou het graag willen maar ik ben bang voor de consequenties die misschien ooit gaan komen.
Maar misschien komen die consequenties ook niet.
Beetje lastig allemaal.

Ik ken mensen die als verkoper werken, in pak en compleet onder de tattoo's zitten tot in hun nek en die zijn dan ook gewoon zichtbaar. Dat is echt geen probleem.
Verkoper in een telefoonwinkel of business to business sales?

Ik denk dat je een erg conservatieve instelling hebt. Als je er voor de rest netjes en professioneel uitziet dan is het toch een heel ander geval. lijkt mij, maar ja wie ben ik.
Het zijn vrijwel uitsluitend de conservatieven die baas/manager worden. Zulke corporate persoonlijkheden zul je moeten bevallen om voor ze te mogen werken.

Wat doe je precies in finance?

Het zijn vrijwel uitsluitend de conservatieven die baas/manager worden. Zulke corporate persoonlijkheden zul je moeten bevallen om voor ze te mogen werken.

Boekhoudkundig medewerker. dus Maandafsluitingen, BTW aangiftes, verwerken van bankmutaties. Ondersteunen Finance Manager etc.

Misschien dat de corporate persoonlijkheden ooit ook meer ruimdenkend worden..

Ik zou het snappen dat bij een bank of accountantskantoren een handtattoo not done is (helaaas) maar in een omgeving waar men geen klantencontact heeft whats the problem dan?

Tattoo's zijn van oudsher status-dingetjes van criminelen en paupers. Als je je uitdost als iemand die buiten de samenleving staat zal je gewoon minder serieus genomen worden. Je gaat daar toch ook niet in je trainingspak met dreadlocks zitten?
Jij gaat ook elke zondag naar de kerk?

Klopt maar als er bij een selectie van kandidaten, kandidaten zitten die jonger zijn dan ik, die dezelfde ervaring hebben als ik en opleiding en ik kom daar met een handtattoo die je nooit en te nimmer kunt verbergen, dat sta ik toch met 1-0 achter?
In de IT, marketing of medische sector kan het misschien anders zijn maar in een financiële omgeving (wel geen pakken cultuur gelukkig) kan dit wellicht anders zijn. lijkt me.
In mijn ogen sta je nooit achter om zoiets. Er is nog altijd een verschil tussen armen vol met doodshoofden en zwaarden en een leren hells angel jas aandoen dan keurig in pantalon en overhemd met een tattoo. En ook in de financiele wereld kan dat prima.

Wat voor hand tattoo had je in gedachten?

Terug
Naar boven