AndroidHealthClinic

Handtattoo en kantoorfunctie?

Zou dit ook spelen wanneer je hetzelfde als freelance doet en klanten voor jezelf moet aantrekken?

Zou dit ook spelen wanneer je hetzelfde als freelance doet en klanten voor jezelf moet aantrekken?

Mijn inziens kun je met elke vorm van excentriciteit qua uiterlijk soms extra goed in de smaak vallen, maar zoals de betekenis van het woord eigenlijk al zegt is het afwijkend van wat als 'normaal' gezien word. Dus wil je je hoogste slagingspercentage hebben en het op safe spelen, dan zorg je dat je er niet excentriek uit ziet ;)

Ik denk dat je een erg conservatieve instelling hebt. Als je er voor de rest netjes en professioneel uitziet dan is het toch een heel ander geval. lijkt mij, maar ja wie ben ik.
Ik heb er niet zo veel moeite mee, maar het gaat je in sommige gevallen gewoon hinderen.

Keuze is aan jou, maar zichtbare tatoeages geven voor sommige mensen zeker nog een ‘tokkie’ indruk.

Het is ook wel afhankelijk van welke sector. In de accountancy zal het moeilijker zijn dan de culturele sector.

Laatst bewerkt:
Half body suit hier zonder arm. Bewust omwille van werk veilig gehouden. Maar Als je het combineert met deftige kleding kom je met veel weg, maar dat moet je ook maar altijd willen. Dit soort dingen vind ik niet storend.

66622816_153392322412425_4020593351255956264_n.jpg

80697435_168770174353012_8180100677116611461_n.jpg

Mogen zich wel eens scheren.

Tja eens je op een bepaald niveau zit wordt er een beetje gelachen met taltoos denk ik. Heb er zelf ook wel.

Waarom zou je dat op je handen willen?

Financiële sector niet doen is mij op school (HBO international business) verteld. Wel vaker over dit soort onderwerpen als voorkomen en uiterlijk gehad, en de financiële sector is dan toch nog een best grijze sector. Inderdaad met een pak of iets ziet het er al een stuk minder pauper uit, maar je zal noot een floris-jan met een hand tattoo rond zien lopen. Dus als je een hand tattoo neemt werkt het meer in je voordeel als je dan vaker een pak of soortgelijks draagt, of dat nou nodig is of niet. Als je in dezelfde sector zit ziet een hand tattoo er minder negatief uit onder een pak vandaan dan wanneer je een polo of zelfs normaal t-shirt aan hebt.
Half body suit hier zonder arm. Bewust omwille van werk veilig gehouden. Maar Als je het combineert met deftige kleding kom je met veel weg, maar dat moet je ook maar altijd willen. Dit soort dingen vind ik niet storend.

ik stoor mij alleen aan dat pak van die tweede vent, jezus wat erg :o zou een clown niet misstaan

Leuk voor een modeblaadje. Als financial is alles anders dan donkerblauw of anthracite (niet te veel krijtstreep als je niet te hoog in de boom zit) al Bijna onacceptabel....

Met een dergelijk kapsel krijg je voordat je binnen bent al opmerkingen vermoed ik.

Juist accountants zijn een stelletje saaie en conservatief geklede types. Als er bij ons controle is dan zie je ze al van ver. In driedelig pak.

Ik zou echt geen zichtbare tatoeages willen hebben. Eigenlijk in geen enkel beroep, behalve bepaalde vrijere soorten of in sectoren waar de ‘arbeiders’ er vaak hebben. Als operator in de fabriek is het nu eenmaal minder snel een probleeM dan eeneen dure consultant die klantcontact heeft.

Eigenlijk in geen enkel beroep, behalve bepaalde vrijere soorten of in sectoren waar de ‘arbeiders’ er vaak hebben.
In het onderwijs is het tegenwoordig ook geen enkel probleem. Bij mijn vorige werkgever in het VSO werd het zelfs toegejuicht.

Dus er werd gevraagd of je aub een tattoo op je hand wilde laten plaatsen?
Dat zeg ik niet. Maar het was absoluut geen ‘no go’ als je tattoos had. Genoeg collega’s met sleeves, tunnels in de oren en zelfs tattoos op de handen inderdaad.

Ik had dezelfde dilemma. Toen kreeg ik schijt. Beide handen vol, en 1 deel van m'n nek tot achter m'n oor. Misschien binnenkort ook m'n keel.

Ik heb het zelfs nagevraagd bij afdeling personeelszaken, de grens ligt bij dit bedrijf bij tattoo's in het gezicht.

(ICT in een zorginstelling)

Ik had dezelfde dilemma. Toen kreeg ik schijt. Beide handen vol, en 1 deel van m'n nek tot achter m'n oor. Misschien binnenkort ook m'n keel.

Ik heb het zelfs nagevraagd bij afdeling personeelszaken, de grens ligt bij dit bedrijf bij tattoo's in het gezicht.

Ik werk toevallig ook als ICT'er in een zorginstelling. Merendeels heeft hier gewoon een tattoo die erg zichtbaar is. Het enige ding is, het is geen winstgevend bedrijf en je zit niet met externe klanten die je moet binnen halen of moet overtuigen. In de financiële sector is dit toch wel wat anders. Genoeg ICT'ers die er verschrikkelijk uitzien, niet verzorgd, dat ik erger vind dan een tattoo op de hand (als ik zo naar mijn vroegere klasgenoten kijk hehe), maar bij sales haantjes is dit toch een ander verhaal. Ik zou het persoonlijk in de sector waar jij in werkt niet doen, of je moet een Jia Ruan'tje doen en lekker eigen baas worden, dan kan je ook een mooie face tatt zetten. :)

Ik werk toevallig ook als ICT'er in een zorginstelling. Merendeels heeft hier gewoon een tattoo die erg zichtbaar is. Het enige ding is, het is geen winstgevend bedrijf en je zit niet met externe klanten die je moet binnen halen of moet overtuigen. In de financiële sector is dit toch wel wat anders. Genoeg ICT'ers die er verschrikkelijk uitzien, niet verzorgd, dat ik erger vind dan een tattoo op de hand (als ik zo naar mijn vroegere klasgenoten kijk hehe), maar bij sales haantjes is dit toch een ander verhaal. Ik zou het persoonlijk in de sector waar jij in werkt niet doen, of je moet een Jia Ruan'tje doen en lekker eigen baas worden, dan kan je ook een mooie face tatt zetten. :)
De sector bepaalt wel voor een deel je kansen, inderdaad.

Uiteindelijk ligt het aan de persoon die je tegenover je hebt tijdens een sollicitatiegesprek. Je kan ook geweigerd worden omdat je smoel hem/haar uberhaupt niet aan staat, je kapsel hem/haar niet aan staat of als je een vervelende lach hebt. En dan heb ik het nog niet eens over de obvious dingen zoals afkomst, geloof, geaardheid en geslacht waarop je geweigerd (bevooroordeeld) kan worden.

• Topic Starter Topic Starter
De sector bepaalt wel voor een deel je kansen, inderdaad.

Uiteindelijk ligt het aan de persoon die je tegenover je hebt tijdens een sollicitatiegesprek. Je kan ook geweigerd worden omdat je smoel hem/haar uberhaupt niet aan staat, je kapsel hem/haar niet aan staat of als je een vervelende lach hebt. En dan heb ik het nog niet eens over de obvious dingen zoals afkomst, geloof, geaardheid en geslacht waarop je geweigerd (bevooroordeeld) kan worden.

Helemaal waar. Met een handtattoo maak je de kans natuurlijk wel groter dat recruiters je al bij voorbaat aftesten helaas.

Neh Face tattoo vind ik lelijk, netzoals de hals.
Een handtattoo vind ik wel vet.
Ik zit op kantoor maar heb geen klantencontact. Ja mijn superieuren en overige collega´s.

In de zorg zijn ze wat meer progressiever inderdaad. en de ICT in zijn algemeenheid ook.
Respect dat jet dit allemaal heb aangedurft.
Ben je niet bang dat wanneer je ooit zou moeten solliciteren je het lastig kan krijgen ivm zichtbare tattoos?

In de zorg zijn ze wat meer progressiever inderdaad. en de ICT in zijn algemeenheid ook.
Respect dat jet dit allemaal heb aangedurft.
Ben je niet bang dat wanneer je ooit zou moeten solliciteren je het lastig kan krijgen ivm zichtbare tattoos?
Ik weet zelf dat het een stuk lastiger gaat worden als ik ergens anders zou solliciteren. Stel dat ik ga solliciteren dan geef ik het vooraf al aan. Als het een probleem is dan hoeft het gesprek al niet eens door te gaan.

Ik zit bij m'n huidige werkgever erg goed, inmiddels al 9 jaar, en het moet wel een heeeele goeie deal zijn om daar weg te gaan.

Als ik m'n CV actief zet wordt ik letterlijk plat gebeld de hele dag, dus kennis en werkervaring is het probleem niet.

Ze heten niet voor niks jobstoppers.

Terug
Naar boven