MuscleMeat

Hardcore trainingen

Bezoekers in dit topic

danidoeni

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2004
Berichten
153
Waardering
0
hey collega's ff een vraagje, ik train nu bijna 4,5 waarvan 3,5 heel serious. voeding weet ik heel veel vanaf, dus dat zit wel goed neem bijvoorbeeld 200 gr eiwitten per dag, dit is allemaal hoogwaardig, dus geen zooi uit brood ofzo. voor de rest langzame koolhydraten en de juiste vetten uit lijnzaad en omega, een klein beetje cholestrol uit eieren ivm hormoonaanmaak. ik heb alleen vanaf dag 1 dat ik ben begonnen met trainen als een kip zonder kop 6 dagen in de week getraind en alles tot faillure, bijv. voor iedere spiergroep rond de 20 sets, op tri en biceps na. ik weet dat velen zullen zeggen dat dit overtraining is, dat kan, vandaar deze topic.

ik heb de afgelopen jaar minder zwaar getraint en met minder volume dus setjes terug gebracht naar 12 ofzo. nu vroeg ik mij af, zou het kunnen dat mijn lichaam gewend is geraakt aan de grote intensiteit en dat ik toch terug moet vallen naar mijn begin schema. of in ieder geval weer een stuk zwaarder kan trainen. want heb vaak na de training het gevoel dat ik nog wel langer door kan gaan, veeel langer. terwijl ik vroeger echt maaar dan ook echt op was na het trainen

vroeger was ik vaak 1,5 uur in de gym, daar waar dit nu maar 30 a 40 min is.
 
Het zou misschien handig zijn als je een schema liet zien?
 
ja heb niet zo 1,2,3 schema bij de hand, maar heb het eigenlijk over 20 a 24 sets voor de grote spiergroepen, bestaande uit enkele compounds met isolatie! alles tot faillure en 1 maal in de week alles trainen. totaal 2 dagen rust, en na 6 weken 1 week voledig rust
 
Bij mijn vorig fullbody schema deed ik tot in de 32-38 sets per workout, 3x per week, dat is dan natuurlijk geen 32sets voor 1 spiergroep, en ik train nooit tot failure.

Het lijkt mij zo dat je wrs niet heel intensief hebt getraint, mss wel veel sets en lang getraint, maar intensief trainen heeft daar niet noodzakelijk iets mee te maken. Je zal wrs wel mentaal gewent zijn van langer te trainen en het gevoel te hebben dat je helemaal opgepompt bent en moe (van het tot failure trainen).
Echter dit is helemaal geen maatstaf van een goede, effectieve training.

Ik raad je aan deze sticky:
door te nemen, daar zijn verschillende soorten trainingsprogramma's, met verschil in volume, intensiteit, etc.

Ik kan je wel zeker zeggen dat je kan trainen met relatief weinig sets per spiergroep en toch een enorm intensieve workout achter de rug kan hebben.

Je hebt wel gelijk dat je hier om raad komt vragen, want daarvoor zal het idd niet zo optimaal geweest zijn. Tot failure trainen heeft trouwens heel weinig voordelen en veel nadelen.
 
Back
Naar boven