- Waardering
- 279
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Harde aanpak? Waar? Er is nooit harde aanpak geweest, hoe kan je dan zeggen dat het niet werkt![]()
Harde aanpak? Waar? Er is nooit harde aanpak geweest, hoe kan je dan zeggen dat het niet werkt
Wordt steeds leuker hier...(op het board bedoel ik dan...)
Vind ik ook, het was een tijdje rustiger maar het gaat nu weer de verkeerde kant op.
)neenee maar soft aanpakken dus ook niet. blijft er 1 mogelijkheid over. levenslang opsluiten op water en brood.
of is dat iets te rigoreus?
Ja dat weet ik. Doe nu niet of ze worden hard aangepakt. Politie zijn zowel in Belgie als Nederland heel braaf tegenover in de VS. Juist door dat lakse knuffelbeleid dat het steeds misloopt. Als je je kind opvoed zonder af en toe dicipline en sancties dan krijgt het later ook een slap karakter, geeen dicipline, denken dat alles kan enz. Die jongeren hebben én een slechte opvoeding genoten, én slechte scholing, en nu zijn de dus helemaal op het verkeerde pad en daar mag de samenleving voor betalen door rellen, vandalisme , diefstal, drugsdealen etc. En de politie? Die kijkt toe en laat ze begaan. Gevangenisstraffen zijn te licht of onbestaande, slachtoffers worden bestrafd en schuldigen gaan vrijuit. Geloof me zoals men nu bezig is gaan er hele generaties de samenleving om zeep helpen, vooral in de grote steden gaat het van kwaad tot erger. Ik heb jaren in Antwerpen gewoont, kom regelmatig in Brussel en Amsterdam dus ik denk dat ik weet waarover ik spreek.Heb jij telepatische krachten ofzo dat je weet hoe marokkaanse jongeren hier worden aangepakt?
Er is geen harde aanpak in de probleemwijken, omdat de politie zelf te bang is om er wat tegen te doen. En dan zeggen ze maar: ja harde aanpak werkt niet, ah nee natuurlijk niet want dan moeten ze hun leven riskeren.
dat was ik min of meer aan het typen..Maar ik denk dat die criminaliteit in grote steden ergens altijd aanwezig is. Ongeacht hoe je het aanpakt, je moet het aanpakken. Het is geen oplossing voor de grond van het probleem, maar het moet wel aangepakt worden. Politie in VS is niet zacht voor zware criminelen, terwijl dat hier wel anders is. Dat is niet eerlijk tegenover slachtoffers en de samenleving. Als ik spreek over zachte aanpak dan bedoel ik dat politie soms helemaal niet reageert of dat straffen te licht zijn wat criminelen niet afschrikt maar juist stimuleerd. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat de basis van het probleem aanpakken de enige oplossing is op lange termijn.Als de harde Amerikaanse aanpak zou werken zou daar de criminaliteit lager moeten zijn. Maar van de ontwikkelde landen is dat zo'n beetje het land met de hoogste criminaliteit. Zijn nog wel meer landen waar criminaliteit hard wordt aangepakt, maar dat is geen recept voor lagere criminaliteit. Enige land waar harde aanpak behoorlijk goed werkt is Singapore, maar dat ligt aan de aard van de bevolking en niet aan de aanpak.
Geef mij 1 voorbeeld waar de harde aanpak heeft geleid tot aanzienlijk lagere criminaliteit. Het is geen vrijbrief voor een soft beleid, maar symptoombestrijding is ook geen oplossing. Je moet bij de basis beginnen, dat doe je niet door misstanden keihard aan te pakken.