Fitness Seller

Links kiest nu toch voor zerotolerantie

Liberaal rechts is de oorzaak van de gehele malaise op de beurs en nemen nu linkse maatregelen.

links is gewoon beter

Door al die nationaliseringen...

Ze zijn nog erger dan Chavez :o

En Rechts begint met een 'pamperbeleid'!

Daar valt natuurlijk zeker wat voor te zeggen ja :D

De liberale (rechtse) droom is behoorlijk in duigen gevallen natuurlijk. 700 miljard aan financiële injecties.... (om te beginnen)

'Rechts' kan zich natuurlijk verschuilen achter het idee dat liberalisme niet per definitie rechts is (kan het imo ook niet zijn, omdat de termen zulke holle vaten zijn), maar dan blijft er weinig 'rechts' meer over, afgezien van xenofobie. :roflol:

Mijn voorstel: kappen met die bagger 'links' & 'rechts' idioterie. Het vertroebelt een discussie.

'Rechts' kan zich natuurlijk verschuilen achter het idee dat liberalisme niet per definitie rechts is (kan het imo ook niet zijn, omdat de termen zulke holle vaten zijn), maar dan blijft er weinig 'rechts' meer over, afgezien van xenofobie. :roflol:

Mijn voorstel: kappen met die bagger 'links' & 'rechts' idioterie. Het vertroebelt een discussie.

De uitspraken links en rechts gaat juist goed in sommige gevallen. Rechts staat voor een zo min mogelijk inmenging van de overheid en links juist voor zo veel mogelijk (USA tov USSR).

Religies veroordelen, zero tolerance of xenofoob geblaat staat juist buiten deze discussie.

De uitspraken links en rechts gaat juist goed in sommige gevallen. Rechts staat voor een zo min mogelijk inmenging van de overheid en links juist voor zo veel mogelijk (USA tov USSR).

Religies veroordelen, zero tolerance of xenofoob geblaat staat juist buiten deze discussie.

Tuurlijk, in gevallen waarin het duidelijk is wat er met 'links' en 'rechts' bedoeld wordt kan het geen kwaad. Hier op DBB echter heeft het iedere zinnigheid verloren. Het is een mooi streven om de door jou genoemde zaken buiten de discussie te houden, maar dat is bij voorbaat gedoemd te mislukken. Het is een containerbegrip dat teveel onzin is gaan containen.

Ook kan ik binnen het vraagstuk van bijv. overheidssturing op bepaalde plekken verschillende posities innemen. Ik ben niet anti-kapitalistisch, maar vind wel dat de negatieve effecten van kapitalisme zoveel mogelijk bestreden moeten worden. (bijv. het effect dat het heeft op dierenwelzijn, het klimaat, enorme verschillen in arm en rijk) Ik ben voor marktregulering in de zorg, maar ook voor een sterke overheidsinvloed in de bewaking van kwaliteit van die zorg. Ik ben ook voor een sterke regulering door de overheid m.b.t. het onderwijs (en daarin dienen religies 'gebashed' te worden imo) Netto komt het erop neer dat na alle plussen en minnen ik uitkom op een bepaalde plek in de schaal van links of rechts, hetgeen verder dus geen reet zegt. Per punt zal er (opnieuw) moeten worden bepaald waar ik (of wie dan ook) sta(at).

Terug
Naar boven