Fitness Seller

Hardlopen+benen trainen

Halve marathon stond op 1 van mijn lijstjes.
+ ik had een grote mond tegen mijn collega's dat ik ze er wel even uitloop, gelukkig heb ik een goede basis conditie dus als het goed is moet het wel lukken.

Mijn doel voor de Halve is 1:30 dus moet nog wel even aan de bak
Er is een verschil tussen trainen voor een halve marathon (uitlopen of onder 2 uur oid) en een halve marathon binnen de 1:30 (sneller dan: 14 km/u of 4:17 min/km)

Hoeveel loopervaring heb je eigenlijk al? Voor een nieuwe loper is een halve marathon binnen 3 maanden niet niks.
Vroeger liep ik 3 keer per week naar een evenement toe en vooral in het begin waren dat trage duurlopen, nadien 1 keer per week interval erbij en vlak ervoor soms 2 keer per week. Soms liep ik gewoon de hele loop een hoger tempo, soms voluit spurten en soms wat langere blokken een tempo tussen de twee. Ik schreef toen altijd een schemaatje uit.
Dit is een aanpak die wel werkt.

Als het je eerste lange afstandloop is en het doel is alleen maar uitlopen heb je al geen snelheidswerk niet eens nodig.

Een langzaam in tijd opbouwende rustige duurloop is genoeg, als je ergens tussen 1/2 en 2/3 een 10 km kan meepakken voor een snelheidstest is het meegenomen.

Zelf heb ik goede ervaringen met my asics.

• Topic Starter Topic Starter
Er is een verschil tussen trainen voor een halve marathon (uitlopen of onder 2 uur oid) en een halve marathon binnen de 1:30 (sneller dan: 14 km/u of 4:17 min/km)

Hoeveel loopervaring heb je eigenlijk al? Voor een nieuwe loper is een halve marathon binnen 3 maanden niet niks.

Dit is een aanpak die wel werkt.

Als het je eerste lange afstandloop is en het doel is alleen maar uitlopen heb je al geen snelheidswerk niet eens nodig.

Een langzaam in tijd opbouwende rustige duurloop is genoeg, als je ergens tussen 1/2 en 2/3 een 10 km kan meepakken voor een snelheidstest is het meegenomen.

Zelf heb ik goede ervaringen met my asics.

Ben nu ongeveer 1 maand bezig, Maar heb mijn hele leven op hoog niveau gevoetbald + werk/school gedaan waar je redelijk actief bij moest zijn.

Ik loop nu meestal 13,5/14.5km in een uur. en vervolgens loop ik tot 16km uit (dan ben ik weer thuis).

Over 1 maand wil ik opzoek naar een nieuwe ronde dan van 18km (ongeveer 16 hardlopen en dan vervolgens weer 2km uitlopen)

Feest niet echt. wel kotsend aangekomen. 85 was mn beste tijd. daarna meestal een 90 minuten.

Maat van mij deed het in 75 of 77 minuten. Deed ook wel aan triathlon of duathlon.

8 km in sporttenue in een 33-35 minuten.heuvelachtig terrein.

Laatst bewerkt:
Ben nu ongeveer 1 maand bezig, Maar heb mijn hele leven op hoog niveau gevoetbald + werk/school gedaan waar je redelijk actief bij moest zijn.

Ik loop nu meestal 13,5/14.5km in een uur. en vervolgens loop ik tot 16km uit (dan ben ik weer thuis).

Over 1 maand wil ik opzoek naar een nieuwe ronde dan van 18km (ongeveer 16 hardlopen en dan vervolgens weer 2km uitlopen)
Ah, er is een basis, dat vergroot de kans op succes enorm. Denk eraan dat ook langzame loopjes hun waarde hebben.

Hoe snel lopen je collega's? Als die vaker meedoen aan loopjes, kan je dit vaak ook terugvinden op uitslagen sites oid.

Zo te zien ben je voor wat betreft de conditie goed onderweg, voor snelheid zou ik toch echt iets van een programma/app/schema opsnorren.

En laat je erna in dit topic weten of het gelukt is?

• Topic Starter Topic Starter
En toen scheurde ik zaterdag mijn enkelbanden af....

Waarom doe je dat nu?

Auwch... en wat nu?

Terug
Naar boven