AndroidHealthClinic

Havermout- hoe eten jullie het?

elmo. zei:

doe 1 ei en 2 of meer eieiwitten in een kom met vloebare zoetstof los kloppen dan doe ik er sojaeiwit(whey kan ook) bij 20 gr meer of minder na keuze...dit ook goed roeren tot een papje zonder klonten ....dan 60gr havermout erbij even laten staan 10 min ofzo dan doe ik 2 appels raspen die ik (niet lachen) goed doe uitknijpen zodat het vocht eruit loopt anders is het te nat om door het deegje te doen..... die doe ik erdan doorheen en een scheutje vanilleessence en kaneel ....goed roeren en dan in de tostie ijzer in porties bakken....ik krijg hier acht kleine wafels uit....heb zoeen tostieijzer met 4 driekoekjes erin......wel eerst ff in spuiten met bakspray
je kant er wat hazelnoten of amadelen ofzo doordoen met rozijnen is ook heel lekker........
het kost wel wat tijd maar jah ik heb het er wel voor over om lekker te ontbijten en gezond....:D

gewoon ik pak meestal 1 hoeveelheid haver en 2.5 hoeveelheden mager melk
daar roer ik zoetstof onder en dan 2.5 min de microgolf daarna roer ik er een beetje honing onder en wat kaneel.

0.5 liter halfvolle melk
30 gram whey (aardbei)
100 gram havermout.

Veel lekkerder dan een Mc Shake !

is er verschil of je het koud of warm eet?

Volgens mij niet denk dat het meer met de voorkeur van ieder te maken heeft. Ik eet het koud.

Ik maak het warm, maar eet het pas als het koud is :rolleyes:

Merauder zei:
is er verschil of je het koud of warm eet?

Als je het koud eet, heeft het minder volume. Als het dan in je maag/darmen komt, gaat het gigantisch uitzetten. Daar kun je last van hebben.

Als je het warm eet, dus gewoon havermoutpap maakt, en je laat het nog een kwartiertje met een deksel op de pan staan, dan is het al wat uitgezet voordat je het eet. Dit bevordert de goede vertering, en het zet ook minder uit in je maag, dus heb je ook geen opgeblazen gevoel.

Met een halve liter yoghurt, en een beetje vla in plaats van suiker.

met melk of water blenden

ik eet geen havermout

Ik gooi het in de blender samen met whey en melk en drink het dan op:)

Men neme een blender en flikkerd er 100gr havermout, 500ml magere melk, 250gr magere kwark en een banaan in. Drinkt snel weg, neem dit 2x daags. :D

met melk, niet verwarmd

TheNose zei:
Men neme een blender en flikkerd er 100gr havermout, 500ml magere melk, 250gr magere kwark en een banaan in. Drinkt snel weg, neem dit 2x daags. :D
That is the coolest shit i've ever heard:eek:

• Topic Starter Topic Starter
naomi zei:
doe 1 ei en 2 of meer eieiwitten in een kom met vloebare zoetstof los kloppen dan doe ik er sojaeiwit(whey kan ook) bij 20 gr meer of minder na keuze...dit ook goed roeren tot een papje zonder klonten ....dan 60gr havermout erbij even laten staan 10 min ofzo dan doe ik 2 appels raspen die ik (niet lachen) goed doe uitknijpen zodat het vocht eruit loopt anders is het te nat om door het deegje te doen..... die doe ik erdan doorheen en een scheutje vanilleessence en kaneel ....goed roeren en dan in de tostie ijzer in porties bakken....ik krijg hier acht kleine wafels uit....heb zoeen tostieijzer met 4 driekoekjes erin......wel eerst ff in spuiten met bakspray
je kant er wat hazelnoten of amadelen ofzo doordoen met rozijnen is ook heel lekker........
het kost wel wat tijd maar jah ik heb het er wel voor over om lekker te ontbijten en gezond....:D

:D ik dank u van harte

beker havermout +/- 100 gr. in een pannetje gooien.
Banaan erdoorheen snijden.
Melk erbij totdat het een beetje in verhouding is.
Op het vuur. Als het bijna prutteld moet je heel hard blijven roeren totdat het indikt.

Ronnie Coleman eet zijn havermout ook niet verwarmd. Vandaar die gut-problemen. Gewoon opwarmen die hap.

Terug
Naar boven