XXL Nutrition

havermout in de ochtend

NickH

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Hey,

ik had even een vraagje. Ik gebruik nu een tijdje een voedingsschema, als ontbijt neem ik een whey shake en 75gr havermout, nou werk ik meestal vrij vroeg(7u beginnen) dus eet ik mijn havermout rond 6:15, ik werk in een supermarkt, het eerste wat ik doe op mijn werk is een vrachtwagen lossen(duurt meestal 1.5u, is zwaar werk) nou is mijn probleem dat ik na het lossen van de vrachtwagen alweer ontzettende honger heb, mijn vraag is, als ik nou met 150gr havermout ontbijt, kan dat echt kwaad, zal ik dan niet aankomen? ben namelijk aan het cutten!

mvg.

Misschien kan je het compenseren met de andere maaltijden?

150 gr is een goed plan denk ik als het lichamelijk zwaar werk is.

Dat kan niet gezegt worden naar aanleiding van deze post. Je zal de rest van je schema ook moeten posten aangezien we niet weten wat je de rest van de dag eet.

Als de rest van je voedingsschema goed in elkaar zit; ja dan kan dat, activiteitsfactor gaat dan ook omhoog.

Waarom eet je niet gewoon iets na het lossen van de vrachtwagen? Beschouw het gewoon als een post-workout maaltijd ;) Wel meenemen in jouw voedingsschema hoor, alles goed uitrekenen en chekken dat je kcal en macro's kloppen!

75 gram havermout en wat whey is ook wel een heel klein ontbijt, zelfs in de cut. Wat is dat 400kcal, op wat cut je 2400 ofzo? Kunt dus makkelijk een wat groter ontbijt nemen, zeker als je nog veel moet doen op je werk.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal, ik ga het wel proberen.
Ik zal mijn vp en de spiegel in de gaten houden(a)

150gr havermout, 30gram whey, 600ml melk en een grote banaan.

Winners ontbijt

of voeg wat lijnzaad toe, krijg je sneller en langer vol gevoel (tenminste dat heb ik :P)

• Topic Starter Topic Starter
Had vanochtend 100gr havermout+30gr boekweitgrutten+300ml melk in de microgolf gegooid, had een heerlijke kom vol beton:p maar het vult als een malle!

Terug
Naar boven