Fitness Seller

havermout met whey mixen?

Bezoekers in dit topic

Dannyman

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
982
Waardering
24
Ik neem als ontbijt altijd een shake van havermout/whey instant choco en water. Ik vroeg me af of de havermout niet ten koste gaat van de opname van de whey?
 
Ik raad het zelfs aan mét te doen
 
ik doe het ook, gewoon omdat het kan.
 
ok top, blijf ik het gewoon doen:)
 
Als dat je ontbijt is, zou ik er een bak kwark bij gooien. Dat mixt prima. Water kun je vervangen door vruchtensap.
 
Havermout, magere melk + whey! :meal:
 
Als dat je ontbijt is, zou ik er een bak kwark bij gooien. Dat mixt prima. Water kun je vervangen door vruchtensap.

Waarom? Zit al rondt de 42 gram eiwitten met whey+havermout lijkt me genoeg en 2 uur later is me volgende maaltijd al, kwark neem ik alleen voor het slapen gaan gezien de trage eiwitten. Vind het beetje nutteloos om sochtends/smiddags trage eiwitten te eten aangezien ik elke 2/3 uur eet.
 
Waarom kwark of melk bij mixen, dat verstoort de opname van whey dus wel in tegenstelling tot havermout. Bovendien heb je met je shake toch al genoeg eiwit binnen.

Kwark is imo vooral geschikt voor de laatste hap voor het slapen gaan en dan zonder whey of koolhydraten zoals havermout natuurlijk.
 
Waarom kwark of melk bij mixen, dat verstoort de opname van whey dus wel in tegenstelling tot havermout. Bovendien heb je met je shake toch al genoeg eiwit binnen.

Kwark is imo vooral geschikt voor de laatste hap voor het slapen gaan en dan zonder whey of koolhydraten zoals havermout natuurlijk.

Zo denk ik er precies ook over:)
 
Jips, alle dagen ontbijt shake van:

*1 banaan
*100gr havermout
*60gr whey

Hopaaaaa
 
Jak!

Havermout vind ik erg lekker..Shake + water vind ik ook best te doen..maar samen? Bah..

Tis geen shake he..., gewoon 250ml melk door je havermout, daar schep choco-whey bij.., ff magnetron > :meal:

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Waarom kwark of melk bij mixen, dat verstoort de opname van whey dus wel in tegenstelling tot havermout. Bovendien heb je met je shake toch al genoeg eiwit binnen.

Kwark is imo vooral geschikt voor de laatste hap voor het slapen gaan en dan zonder whey of koolhydraten zoals havermout natuurlijk.

Magere melk (no fat!) verstoord nooit de opname van melk!
Halfvolle en vooral volle melk (vet) vertraagt de opname van de snelle eiwitten wel iets jah..

Kwark zou ik er zelf ook nooit bij donderen in de ochtend, compleet zinloos idd!
 
Tis geen shake he..., gewoon 250ml melk door je havermout, daar schep choco-whey bij.., ff magnetron > :meal:
In de magnetron? Is dat niet slecht voor de eiwitjes?
 
Neuh, heel even maar, moet niet loeiheet worden uiteraard..
 
Persoonlijk doe ik het zo:
Wanneer ik opsta drink ik direct whey gemixt met koude of lauwe koffie, daarna ga ik me wassen.
Dan pas eet ik mijn havermout met magere melk of boterhammen met vlees...
 
Als dat je ontbijt is, zou ik er een bak kwark bij gooien. Dat mixt prima. Water kun je vervangen door vruchtensap.

havermout+whey en vruchtensap? = walgelijk als je het mij vraagt. whey metchocosmaak mengen met appelsap. klink egt ziek
 
smijten jullie die havermout dan gewoon ongekookt in de blender?
of 1st in melk koken?
 
Jak!

Havermout vind ik erg lekker..Shake + water vind ik ook best te doen..maar samen? Bah..

Een lekker vanille smaakje van de whey vind ik onontbeertelijk :lick:

smijten jullie die havermout dan gewoon ongekookt in de blender?
of 1st in melk koken?

Niks blender, niks koken, gewoon zo in een kom koude melk
 
Een lekker vanille smaakje van de whey vind ik onontbeertelijk :lick:



Niks blender, niks koken, gewoon zo in een kom koude melk

kga morgen om 9u benen-schouders doen
dus gewoon 100gr havermout, wat melk, wat whey + eventueel halve banaan in de blender en kheb mn ideale pre-workout ontbijt?
 
Back
Naar boven