MuscleMeat

Havermout

ik doe 45 gram brinta, met 300 ml/gr magere yoghurt, als je het opwarmt of even laat staan wordt het brinton, maar ik houd er wel van, geeft met het gevoel dat ik gegeten heb in plaats van gedronken ;p
Mee eens, ik eet liever ook 's ochtends de havermout (met yoghurt), heb ik tenminste het idee dat ik een goed ontbijt heb genuttigd. Als je het drinkt voelt het toch anders...

50 gr brinta met 450 ml halfvolle melk, goed te drinken/eten
2,3 minuten in de magnetron

Ik pak brinta 100 gram met daarin wat melk +-250ml en 35gram proteine goed roeren en leegsLurpen :D

Mah daily Breakfast:

300 ML melk + 400 ML Water
60 gram brinta
40 gram havermout

zachtjes op het vuurzetten in een panneke..

Ondertussen:
pers ik 200 ML Verse Jus (Gewoonte van vroeger uit)
die gooi ik in de blender samen met 20 gram whey en 5 gram BCAA's
Ook nog wat water en ijsklontjes erbij..
Wordt echt een lekkere milkshake..

Dan opdrinken

ondertussen wat roeren in de brinta/haver/melk
10-15 Min later zit ik aan het bord brinta/haver/melk

Ik probeer het even zonder al te veel poes-pas uit te leggen wat betreft die insuline piek. Je lichaam zit vol opslagreceptoren zowel in je spieren als in je vetcellen. Zolang je spiercellen open staan voor voedingsstoffen, is een insuline piek gewenst. Zodra deze zijn verzadigd gaat je lichaam opzoek naar andere, en klopt dan aan bij de vetcellen.. deze staan jammer genoeg altijd open. S ochtends en Post workout hebben je spieren grote vraag naar voedingsstoffen omdat ze veel hebben verbrand en niets extra's toegediend hebben gekregen. Hier is een insuline piek dus gewenst. Verder kunnen jullie het verhaaltje zelf wel invullen denk ik.
Biergist en hiermee meer dan 75% van alle suplementen/medicijnen neem je het best op een lege maag. Biergist ging bij mij trouwens pas werken op een dosis van 3x7 pillen per dag. Ben je momenteel bezig of bezig geweest met AAS ? anders zou ik niet te snel aan de roa gaan.
Hehe en verder:
Wat gaan jullie allemaal problemen krijgen in de toekomst jongens, al die kinder-maagjes die nog geen bakje brinta weg kunnen krijgen! Hoe willen jullie HUGE worden? gewoon weg proppen dat voedsel.. Je moet eten niet zien als reactie op honger, eten moet je zien als 7x per dag 10 minuten trainen. Gewoon naar binnen werken, je maag zet vanzelf uit. Brinta hoort beton te zijn, punt uit. Melk moet je zo min mogelijk tot je nemen, hetzijn weg gegooide Kcal als je het mij vraagt.

1 kop havermout op 2,5 kop water. even koken en daarna opeten :D

• Topic Starter Topic Starter
Nee ik gebruik geen AAS en heb het ook nooit gebruikt.
Ben 17 en heb al sinds rond mijn 12e acne.
Maar nu is het niet zo dat ik standaard acne heb maar een vorm die vooral veel op de borst en rug voorkomt.
Dit zijn meer onderhuidse ontstekingen die lelijke grote littekens veroorzaken en daar wil ik nu wel eens vanaf, kijken wat de dermatoloog te zeggen heeft en of de ROA aanslaat.
En hoezo zou melk weggegooide calorien zijn?(bron van eiwitten en calcium)
En havermout vindt ik wel goed weg te krijgen, heb vanochtend zo'n 200 gram weggegeten(2 borden koud met melk)
Brinta vind ik alleen niet lekker omdat het echt zo papje geeft, geef mij maar wat meer vastigheid/stevigheid

Je kunt niet elk product goedkeuren op een paar bepaalde eigenschappen. Melk bevat zeker een goede bron van calcium en casinaat eiwitten.. maar bestaat nog suiks voor meer dan de helft uit suiker. Ik hoop dat de dermatoloog je verder kan helpen bro

succes

Mijn ontbijt:

3 dl appelsap
500 gram magere kwark
125 gram havermout (euroshopper)
2 eetlepels honing

Alles in de blender, en klaar.

Als je havermoutpap kookt met melk, dan gaat er lang niet zoveel havermout in. Maar op deze manier, koud in de blender, is 125 gram goed te doen.

Wel zonde dat havermout zoveel goede eigenschappen verliest in de blender..

Waarom zou havermout zijn eigenschappen verliezen in de blender?
Mijn ontbijt is: 100 gr havermout, 500ml volle melk en een appel in de blender.

Op het moment dat je het in de blender gooit ga je de onversneden structuur van het havervlokje kapot maken. Hierdoor wordt de afgiftetijd korter,gaan er vezels verloren etc etc

En wat doet kauwen met o.a. de 'onversneden structuur' en vezels van de havermout volgens jou, Schwarzenegger2?

Dat zou klinken als een goede opmerking, maar het is nu eenmaal zo dat het de structuur niet ten goede komt als je het in de blender gooit.

Ik doe 95 gram brinta in 500 mL halfvolle melk. 3 minuutjes in de magnetron en smullen maar :D.

ik doe 45 gram brinta, met 300 ml/gr magere yoghurt, als je het opwarmt of even laat staan wordt het brinton, maar ik houd er wel van, geeft met het gevoel dat ik gegeten heb in plaats van gedronken ;p

Inderdaad! Er is niks lekkerders dan een papje waar je je lepel rechtop in kunt laten staan en het gevoel dat je op cement staat kauwen :p.

Net weer 150 gram havermout met 375 ml halfvolle melk op en ongeveer een kwartiertje daarvoor 250 ml sinasappelsap en een banaan.
Waar om moet je deze twee maaltijden eigenlijk gescheiden houden voor een insulinepiek?
Dus de suikers eerst en dan de trage koolhydraten en eiwitten?
Als het door elkaar eet krijg je het toch ook gewoon binnen de insulinepiek wordt dan toch niet minder ofzo/afgevlakt?
Ik merk trouwens wel dat ik sinds gisteren opeens een beetje beige/gelige ontlasting heb, zou dat door de havermout komen?

havermout is goor :D , doe mij maar brinta

Je lever wordt denk ik wat zwaarder belast door het vele eten. Het gaat erom dat je lichaam na het slapen zo snel mogelijk uit Katabole toestand komt. De havermout en melk zullen de snelle suikers en eiwitten vertragen.. Zo verkeerd het lichaam langer in katabole status

Hmm ok dat is begrijpelijk. Maar wat is nu een bron van snelle eiwitten buiten whey die 's ochtends makkelijk tot je is te nemen? Ik kan ze niet echt vinden en twijfel of ze wel bestaan. Op verschillende fora wordt gezegd dat die er niet echt zijn en dan rauw eiwit een van de betere alternatieven is, maar ik ben een beetje bang voor salmonella. Dat heb ik al eens gehad en dat was geen pretje, ben je een paar weken tot maanden zoet mee.

Terug
Naar boven