MuscleMeat

Havermout

Rauwe Ei-eiwitten moet je inderdaad gewoon lekker laten staan. Het is achterhaald en gewoonweg riskant. Je zult voor snelle eiwitten dus toch gewoon wat poeders moeten kopen. Ik ben zelf geen voorstander van voedingssuplementen maar Whey is voor mij onmisbaar tot ik een vervanger heb gevonden. Ik geloof dat tonijn de snelste opname heeft van de eiwitbronnen die ik zo even snel kan bedenken. Maar die komt in de verste verte nog niet in de buurt van Whey!

Oke maar het is beter verteerbaar gekookt of in de blender.

Laatst bewerkt:
jah tonijn is zeker traag ja, door de vetten!
dus zover ik hier begrepen heb, eerst banaan of andere snelle suikers (dextrose bijvoorbeeld?) samen met whey shake en pas half uur dernaa brinta?

ik neem me shakebeker mee naar school gevuld met brinta en whey, en op school gooi k er melk doorheen en drink ik het op! maar dat is dus niet goed omdat de eiwitten dan onregelmatig worden opgenomen?

en wat als je ei-wit niet rauw maar gwn gebakken of gekookt eet, wordt het dan ook niet best snel opgenomen?

en hoe snel wordt whey eigenlijk opgenomen en hoe snel andere eiwitten benk wel benieuwd naar!

jah tonijn is zeker traag ja, door de vetten!
dus zover ik hier begrepen heb, eerst banaan of andere snelle suikers (dextrose bijvoorbeeld?) samen met whey shake en pas half uur dernaa brinta?

ik neem me shakebeker mee naar school gevuld met brinta en whey, en op school gooi k er melk doorheen en drink ik het op! maar dat is dus niet goed omdat de eiwitten dan onregelmatig worden opgenomen?

en wat als je ei-wit niet rauw maar gwn gebakken of gekookt eet, wordt het dan ook niet best snel opgenomen?

en hoe snel wordt whey eigenlijk opgenomen en hoe snel andere eiwitten benk wel benieuwd naar!

Helleuuw, welcome to earth, on earth they have bikken met tonijn op water.. Very easy for use and tastes pretty good..

Helleuuw, welcome to earth, on earth they have bikken met tonijn op water.. Very easy for use and tastes pretty good..

i know, ik eet elke dag 1 blik tonijn op waterbasis, kvind hetheerlijk, me ouders vinde het afschuwlijk stinken ahahaha

dus tonijn uit blik op water is snel omdat daar bijna geen vet in zit?

Tonijn heeft gewoon een simepelere structuur dan bijvoorbeeld kwark oid. dus als het niet op vet is, heeft het een REDELIJK snelle opname. Een shake met brinta is wel makkelijk en handig, maar je moet het dan wel aanvullen met een pro80 shake of 50/50 casinaat/instant. anders geven de eiwitten zich te snel af en zit je alsnog een uur of 2 zonder eiwitten. Eieren koken en vervolgens scheiden heeft ook wel een redelijke opname tijd, maar zoals ik voorheen al zei: Het komt nog lang niet in de buurt van een Instant shake

Tonijn heeft gewoon een simepelere structuur dan bijvoorbeeld kwark oid. dus als het niet op vet is, heeft het een REDELIJK snelle opname. Een shake met brinta is wel makkelijk en handig, maar je moet het dan wel aanvullen met een pro80 shake of 50/50 casinaat/instant. anders geven de eiwitten zich te snel af en zit je alsnog een uur of 2 zonder eiwitten. Eieren koken en vervolgens scheiden heeft ook wel een redelijke opname tijd, maar zoals ik voorheen al zei: Het komt nog lang niet in de buurt van een Instant shake

instant shake bedoel je whey protein mee toch?
en hoelang duurt het totdat whey wordt opgenomen?
ik heb nu bijvoorbeel net eerst een banaan gegeten en gelijk ernaa whey shake met water! en straks rond 12 uur ofsow eet ik 6 eieren waarvan 1 met de dooier samen met 4 sneetjes bruin brood! tot hoelaat ongeveer voorzien die 6 eieren me spieren met eiwitten?

Onder normale omstandigheden voorzien eieren (dus in combi met ei-geel) je spieren van eiwitten voor ongeveer 2-3 uur. Whey neemt op binnen +-30min op een legemaag (of in combi met iets wat tenminste niet 'langzamer' is dan whey). Met instant bedoel ik inderdaad Whey Protein Instant.
Overigens is 5 ei-eiwitten, 1 heel ei en 4 snee'tjes brood een goede maaltijd. Top

Terug
Naar boven