AndroidHealthClinic

Havermout

BBmatrix

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
86kg
Hallo allemaal. Dit is mijn eerste thread.

-Omdat ik me de afgelopen jaren goed heb ingelezen op dit forum.
-Omdat ik niet van de toren af wil blazen dat ik dingen weet zonder het goed te kunnen onderbouwen.

Maargoed...

Havermout... Man o man wat is dat vies als je het kookt. :eek::eek::eek: . het wordt een klonterige brij die in je maag blijft hangen als een skippybal.

Ik lees overal tegenstrijdige verhalen over het wel of niet koken van havermout of Brinta en dergelijke. ik ben benieuwd hoe jullie je havermout eten. Kan het kwaad om het niet te koken? ???

Vies? Ik eet het al vrijwillig (gekookt) van toen ik drie jaar was. Mijn grootmoeder maakte dat constant. Dus het vergt van mij weinig inspanning/aanpassing om dat nu elke dag te eten :p.

Met melk of in je shake en het is lekkerder dan brood snuiven die shit!

Hey broski, is inderdaad niet zo lekker hé. Precies alsof je een zak bloem aan het eten bent.
Ik goe gewoon wat havermout met melk en eventueel wat whey in de blender. Weinig werk en je drinkt het vlug weg zonder dat het echt nog naar bloem smaakt.

Ik heb eerst altijd brinta gegeten, maar aangezien ze de prijs steeds hoger gooien en ik toch minimaal een kilo per week eet ben ik overgestapt op havermout.

Het was even wennen maar vind het zelfs lekkerder.

Ik eet het op trainingsdagen met melk en op rustdagen met water.....ik denk dat waarom ik het zo lekker vind omdat er een schep poeder doorheen zit.

Verder heb ik het ook wel eens zonder poeder gegeten maar dan vind ik het eerder saai dan vies. Maja ik leef ook al een tijdje met de gedachte dat smaak niet relevant is.....

Ik vind 't heerlijk door de kwark..

Havermout met whey pannenkoeken, cake, of gewoon uit de magnetron.
Havermout cookies, porridge, soaked overnight...

Havermout Is Da Bomb:D

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik vind het zonder de melk te koken goed te eten. Zelfs zonder whey. Maar is het nou echt zo veel beter om het te koken of is rauw en kleingemaakt ook prima ?

Ik eet het gewoon rauw, meestal 50/50 brinta/havermout, met whey... heerlijk, en zou niet weten waarom het kwaad zou kunnen. Doe t al jaren zonder problemen :D

Ik eet alleen nog muesli. Ik wordt helemaal ziek van de geur van warme melk (altijd al gehad, zelfs toen ik nog een kleuter was).

Toen ik nog havermout at nam ik het op de volgende manier:
Altijd koude bereiding, warm is smerig!
Havermout, melk (naar gewenste hoeveelheid, hangt er vanaf hoe dik je het wilt), rozijnen en een scheutje slimpie. Zonder de rozijnen en slimpie was het niet lekker, dan leek het wel of je de krant op zat te eten.

• Topic Starter Topic Starter
Zonder de rozijnen en slimpie was het niet lekker, dan leek het wel of je de krant op zat te eten.

Haha inderdaad maar met warme melk is het net een klont bedorven kwark die een paar uur in de zon heeft gelegen.

Smorgens 180 gr havermout
1 banaan
250 ml melk
schep eiwitten
En dat door een mixer heerlijk voor ik ga trainen

soepkom met havermout en melk erbij tot je havermout niet meer ziet. Kaneel erbij, zoetstof erbij. magnetron op 650 watt voor 2.40 minuut en eten maar!

100g havermout, 28g whey, 250ml halfvolle melk
Of
100g havermout, 2 eiwitten, 150ml halfvolle melk

Dat met kaneel en een banaan erbij:D

Terug
Naar boven