Fitness Seller

HBO vs Universiteit

het*

Simpel met uni stel je nog wat voor, HBO ben je gewoon een losertje

Dit is ook weer een beetje kort door de bocht. Met sommige hbo opleidingen heb je geen wo variant zoals fysiotherapie wat ik nu doe, ja bewegingswetenschappen maar daar heb je verder geen reet aan. Dat wil niet zeggen dat je dan een losertje bent, want ik heb vwo afgerond en 2 jaar civiele techniek gestudeerd aan de TU Delft. En ookal waren mijn resultaten prima ik voelde me niet thuis bij deze opleiding. Ik weet dat ik veel euro ga inleveren, beter dat dan met tegenzin naar m'n werk.

Eh, lachen. het is natuurlijk zo dat uiteindelijk geen enkele studie echt voorbereidt op de werkelijkheid. Ik glimlach nog steeds bij al die schattige uni studentjes die geloven dat ze enorm succesvol gaan worden.

Ik zie ze regelmatig beginnen en ook regelmatig blijven ze steken. Op een niveau lager dan veel hbo-ers. Het is een feit dat mensen met bijvorbeeld een TU-bul bepaalde vaardigheden hebben die waardevol kunnen zijn. Maar vergis je niet in wat er in de echte wereld nodig is aan ondernemerschap, communicatie en doorzettingsvermogen.

Eh, lachen. het is natuurlijk zo dat uiteindelijk geen enkele studie echt voorbereidt op de werkelijkheid. Ik glimlach nog steeds bij al die schattige uni studentjes die geloven dat ze enorm succesvol gaan worden.

Ik zie ze regelmatig beginnen en ook regelmatig blijven ze steken. Op een niveau lager dan veel hbo-ers. Het is een feit dat mensen met bijvorbeeld een TU-bul bepaalde vaardigheden hebben die waardevol kunnen zijn. Maar vergis je niet in wat er in de echte wereld nodig is aan ondernemerschap, communicatie en doorzettingsvermogen.

Heb je dat allemaal gezien in al die sollicitaties waar je werd afgewezen?

Meesterlijke reactie

Uit vele reacties hier valt goed op te maken dat de maatschappij niet veel op heeft met mensen die het met hun handen zullen moeten gaan verdienen.

Voorbeeld: Met een ROC-4 opleiding word je de weg op gestuurd met je VW bus om ergens (technische) handelingen te gaan verrichten. Betaald slecht. Altijd in de file, bekeuringen zelf betalen en vervolgens wordt er door de belastingdienst Euro 300,- netto! van je loon ingehouden voor de bijtelling van je VW bus met een zwaardere motor om de aanhanger te trekken.

De maatschappij heeft niets met je op. Kantoormensen kijken je meewarig aan met je overall. Geachte rifaapjes jullie hebben groot gelijk: werken met je handen zuigt. Niet doen. Uitkering met een handeltje erbij. Veel beter.

Terug
Naar boven