AndroidHealthClinic

Heb hulp nodig met het maken van een voedingsschema!

Rainen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik heb een aantal schema's bekeken, om te kijken wat er nou allemaal in stond en zag dat bijna iedereen brinta in zijn schema had staan, dus besloot ik het gisteren te halen en heb het vandaag voor het eerst klaargemaakt en opgedronken. Heb één zakje gebruikt (25G) en dat in een glas gegooid waar ik dan vervolgens koude melk in schonk. Nou is het probleem dat ik in een paar uur later heel misselijk werd (is dit normaal?) en nee, niks over datum. Bovendien vond ik het niet bepaald lekker, dus een aantal suggesties om het lekkerder te maken zijn ook welkom. Ook zag ik bij vele magere kwark staan, wanneer eten jullie dat en voegen jullie er iets aan toe om het smakelijker te maken? Verder wou ik ook even weten of er eventuele nadelen zitten aan whey shakes. In mijn buurt heb je een alles in één winkel genaamd topshelf waar ze dat poeder verkopen, verschillende soorten, maar hoe weet ik nou welke whey is? Het staat er ook niet op.

Tot slot nog een aantal vragen,

1. Is het nodig om nog havermout te eten als je elke ochtend Brinta drinkt?

2. Hoeveel gram van de hierboven genoemde nemen jullie elke dag in (dus kwark, brinta en whey)

3. Is het noodzakelijk om Brinta, Whey te drinken op dagen waarop je niet traint en als je bijv. een week helemaal niet kan sporten?

4. Zijn er nog andere opties als beleg op brood behalve pindakaas, rosbief en kipfilet/kalkoenfilet? Eet deze namelijk regelmatig en zou wel is wat anders willen uitproberen, dat natuurlijk ook gezond. Hoe zit het met worst, salami, kaas en dat allemaal.

btw: Ik begin binnenkort met de cut, ben wel al gezond aan het eten, maar wou eerst even een goed voedingsschema maken doormiddel van deze vragen te stellen.

Het is allemaal best wel veel, maar je zou me er enorm mee helpen om een voedingsschema te maken.

Alvast bedankt ;)

Laatst bewerkt:
Tot slot nog een aantal vragen,

1. Is het nodig om nog havermout te eten als je elke ochtend Brinta drinkt?

Nee, havermout en Brinta zijn allebei goed. Voor de variatie kun je natuurlijk ook eens havermout nemen maar het is niet perse nodig.

2. Hoeveel gram van de hierboven genoemde nemen jullie elke dag in (dus kwark, brinta en whey)

Qua kwark nemen de meeste gewoon 1 bakje van 500 gram.. een enkeling neemt minder maar dat zijn gewoon homo's. De hoeveelheid Brinta en whey die je neemt is afhankelijk van jou eiwit/koolhydraat behoefte, dit is voor iedereen anders.

3. Is het noodzakelijk om Brinta, Whey te drinken op dagen waarop je niet traint en als je bijv. een week helemaal niet kan sporten?

Op rustdagen ben je aan het herstellen dus ook de ochtend na je trainingsdag (ook als dat een rustdag is) is whey goed om te nemen. Je voeding zou niet moeten veranderen zolang je lichaam aan het herstellen is.

4. Zijn er nog andere opties als beleg op brood behalve pindakaas, rosbief en kipfilet/kalkoenfilet? Eet deze namelijk regelmatig en zou wel is wat anders willen uitproberen, dat natuurlijk ook gezond. Hoe zit het met worst, salami, kaas en dat allemaal.

Worst, salami en kaas zijn natuurlijk rijk aan verzadigd vet. De meeste houden het gewoon bij kip, kalkoen en pindakaas en vis. Maar als je het beperkt houd kun je in de bulk best wel eens kaast of worst nemen.

Alvast bedankt ;)

Wat betreft de Brinta. Ik denk dat je Brinta wake-up oid gekocht hebt. Als je de normale Brinta neemt (naturel) zit het gewoon in een pak van 500 gram en niet in zakjes van 25 gram. Wat de smaak betreft moet je gewoon iets anders wat je wel lekker vind en gezond is er doorheen gooien zoals fruit.. met een beetje fantasie kun je alles lekker maken ;)

Whey heeft geen eventuele nadelen, zijn gewoon zuivere en hoge kwaliteit eiwitten. Als je whey aanschaft wil ik je aanraden het te kopen bij XXL nutrition. Zij verkopen gewoon hoge kwaliteit whey voor een prima prijs :thumbs:

Check ook even de bijlage, is handig bij het maken van een voedingsschema.

Succes!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie.

Zijn er nog andere dingen die ik aan mijn voedingsschema zou kunnen toevoegen?

Gebruiken jullie ook vitaminepillen, viscapsules en is dat ook echt nodig?

edit: Ik koop nooit iets via internet (teveel gedoe en heb ook geen paypal enzo), dus hoe kan ik nou weten of iets whey is of niet?

Bedankt voor je reactie.

edit: Ik koop nooit iets via internet (teveel gedoe en heb ook geen paypal enzo), dus hoe kan ik nou weten of iets whey is of niet?

Dat staat meestal al in de naam, gewoon bij de producten "specificaties" kijken:).

En bij Kwark doe ik meestal fruit, en honing voor de wat zoetere smaak!

Bedankt voor je reactie.

Kan je ook uit je voeding halen, hoewel vitamine in capsule of tabletvorm wel makkelijk is.

Bedankt voor je reactie.

Let op het eiwitgehalte. Als het een gehalte van 90% of hoger bevat is het zeer goede kwaliteit. Check ook of er niet veel koolhydraten en vetten in zitten. Per 100 gram niet meer dan 3 gram kh's en 2 gram vetten imo anders heb je troep ;)

Let op het eiwitgehalte. Als het een gehalte van 90% of hoger bevat is het zeer goede kwaliteit. Check ook of er niet veel koolhydraten en vetten in zitten. Per 100 gram niet meer dan 3 gram kh's en 2 gram vetten imo anders heb je troep ;)
Oke dus de delicious lijn is meuk

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het advies, zal erop letten. Nog andere voedingsmiddelen die ik in mijn schema kan stoppen?

btw: Mijn primaire doel op dit moment is mijn vp omlaag halen. Is het trouwens mogelijk om zelf je vp te meten?

edit: Ik zie trouwens erg weinig salades, rucola met tomaten en wat tonijn, goed? en sardines op volkorenbrood in de middag.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven