Fitness Seller

Heeft dit wel zin?

seemohwe5

Novice
Waardering
0
Ik ben 17 jaar, 1,95 meter lang en 83 kilo zwaar. Omdat ik rond mijn buik (naar mijn idee) teveel vet heb zitten, ben ik een paar weken terug voor het eerst naar de sportschool gegaan. Daar ga ik nu twee keer per week heen, maar na die paar weken zie ik nog geen resultaat.

Ik volg bij de sportschool een programma dat bestaat uit 15 minuten (hard) fietsen, 15 minuten hardlopen (9 km/u), en 20 minuten op een crosstrainer (ook hard). Daarnaast doe ik ook nog 40 minuten krachttraining, zodat ik per keer toch wel 1,5 uur bezig ben. Toen ik het aan iemand van de sportschool vroeg, zei zij dat twee keer per week deze training doen wel genoeg zou zijn om op redelijke termijn dat buikvet kwijt te raken, maar ik twijfel daar toch aan...

Mijn eetpatroon is vrij normaal, ik snoep niet overmatig, en eet weinig vette dingen. Ik zou wel meer naar de sportschool willen, maar door werk en school is dat helaas niet mogelijk. Wat ik wel zou kunnen doen is naast de twee keer per week sportschool, ook nog eens drie keer per week twintig minuten op een crosstrainer gaan staan die we thuis hebben. Zou dat wat uitmaken?

Nou goed, wat is jullie advies? In ieder geval alvast bedankt!

Het zal vast en zeker toch aan je voeding liggen..

Waarschijnlijk eet je te weinig?

• Topic Starter Topic Starter
Te weinig niet denk ik... Ik heb nooit echt honger, maar als we thuis iets op tafel gezet krijgen dat ik niet lekker vind, eet ik er niet veel van. Nogmaals, daarna heb ik dus niet echt honger, en ik compenseer daar niet voor met snoep en koek.

Maar denk jij dat meer naar de sportschool gaan zou helpen?

In elk geval bedankt voor de snelle reactie!

Geen honger heeft niks te maken met het voldoende of niet voldoende eten.

Voeding is het belangrijkste bij afvallen imo.. als die niet goed is heeft de rest weinig tot geen nut.

Houd eens bij wat je precies eet op een dag en zet het hier neer. Verder lees eens alle sticky topics in de voeding sectie, daar zal je vast veel van leren.

Oké, de stickies in de voedingssectie had ik nog niet gelezen. Ga ik nu doen ;)

Ongeveer wat ik op een dag naar binnen werk:

-3 witte boterhammen met pindakaas
-1 glas melk
-6 bruine boterhammen met jonge kaas
-2 liga milk break
-1 mini kitkat / twix / mars :D
-2-3 glazen spa rood met klein beetje vruchtensiroop
-avondeten (gewoon gebakken aardappels met vlees en salade bijvoorbeeld)
-schaaltje vla
-1-2 koekjes

-1 liter water (denk ik)

Dat is het wel zo'n beetje... Oké, ik zie wel wat dingen die ongezond zijn en die ik makkelijk kan schrappen, maar als ik je zo hoor heeft dat niet veel zin...

Is ook niet zo gek.. je voeding is verre van goed. Alles kan je vervangen behalve de pindakaas en het glas met melk.

:D
Ik heb op de een of andere manier het idee dat het er hier erger uitziet dan dat het is, maar ik zal mezelf wel voor de gek houden!

Als ik de tips in het voedingsforum lees, moet ik zoveel mogelijk natuurlijke producten eten. Maar een bruine boterham met kaas is toch redelijk natuurlijk? Of is zes dan weer te veel? En wat raad je aan voor het avondeten? Is het ook verstandig om meer fruit te eten (waarschijnlijk wel)?

Sorry, maar ik ben echt een complete leek op dit gebied...

Maar een bruine boterham met kaas is toch redelijk natuurlijk?
Kaas zit vol met verzadigde vetten, niks wat je wil eten als je van plan bent af te vallen.

Voorbeelden macro nutricienten

Voorbeelden complexe koolhydraten:
-groene groenten
-Volkorenbrood
-Volkorenpasta
-Zilvervliesrijst
-Havermout/brinta
-Bonen
-Aardappelen
-muesli

Voorbeelden eiwitten:
- Ei
- Vis
- Kip
- Kalkoen
- Tofu
- Soya
- Rundvlees
- Melk
- Magere kwark

Voorbeelden goede vetten:
- Olijfolie
- Kokosolie
- Levertraan
- Noten (denk ook aan (biologische)pindakaas)
- Vis en visolie
- Lijnzaadolie

Combineer deze dingen in 6-8 maaltijden per dag en blijf lekker sporten. Eet gewoon echt geen suiker en verzadigde vetten en het gaat helemaal goed komen.

Kijk, daar heb ik wat aan! Ik zal er morgen eens een poging wagen hier een mooi voedingsprogramma uit samen te stellen.

En over die beweging... Twee keer per week mijn huidige programma is dus genoeg, zeg jij?

In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp!

Meer bewegen is natuurlijk beter maar als je niet boven je kcal onderhoud eet zou je het er mee moeten redden.

Ik ga het proberen, ik heb er weer zin in ;)

Na een paar weken moet je ook nog niet verwachten resultaat te zien ;)

Ja maar misschien niet als je maar 2 keer per week naar de gym gaat?

Terug
Naar boven