AndroidHealthClinic

Heeft iemand het nieuwe album van Linkin Park al, Minutes to Midnight?

Hahahaha, Linkin Park afschilderen als afgezaagd? Ja, daar is Klaaswitz weer met zijn oppervlakkige kop en 0,0 muzikale kennis. Dat de teksten niet over dood/zelfmoord of andere bloederige toestanden gaat, betekent niet meteen dat het afgezaagd was. Daarnaast haalt die zanger z'n noten uitstekend en gaat schreeuwen hem nog 10x zo goed af. Live zijn ze dan ook geweldig. Zoals gezegd, deze kerel heeft tenminste van een toonladder gehoord en daar heb ik stuk meer respect voor dan een of andere debiel die twee uur lang staat te schreeuwen op een podium om zijn concert vol te krijgen.

Linkin Park is de grondlegger van zijn genre. Geen een enkele andere band is er na Linkin Park zo in geslaagd om zulke originele en kwaliteitsmuziek in dit genre te maken. Maargoed, zo'n hardcore death metal fan vindt de ontoegankelijke teringzooi van zijn underground bands een stuk interessanter natuurlijk. Want dan ben je alternatief, bijzonder en opvallend. Je kijkt natuurlijk ook geen MTV uit principe?

Overigens vind ik het geschreeuw af en toe geweldig te horen hoor, maar respect heb ik er niet voor. Zo moeilijk is het namelijk niet.

Laatst bewerkt:
Mja, ik heb de volledige cd gehoord, mijn conclusie

Volwassener? Dat wel
Vernieuwend? Voor hen misschien wel, maar ze passen nu in elk top 50 lijstje

In mijn ogen is het veel maar dan ook veel te soft. Vier liedjes van de twaalf vallen nog mee, dat zijn Given Up, Bleed it out, What I´ve done en No more sorrow.

Ik ben diep teleurgesteld, ik ga maar eens beginnen met mijn iPod te cleanen van alle underground cd´s, live optredens en minder goeie liedjes. Ik schat dat ik wel een 600-tal mb op me iPod zal sparen. Enkel de beste liedjes zullen blijven staan, dan heb ik wat plaats voor mijn andere muziek.

Ik kan niet echt geloven dat ik hier meer dan twee jaar echt naar verlangt heb.

Hahahaha, Linkin Park afschilderen als afgezaagd? Ja, daar is Klaaswitz weer met zijn oppervlakkige kop en 0,0 muzikale kennis. Dat de teksten niet over dood/zelfmoord of andere bloederige toestanden gaat, betekent niet meteen dat het afgezaagd was. Daarnaast haalt die zanger z'n noten uitstekend en gaat schreeuwen hem nog 10x zo goed af. Live zijn ze dan ook geweldig. Zoals gezegd, deze kerel heeft tenminste van een toonladder gehoord en daar heb ik stuk meer respect voor dan een of andere debiel die twee uur lang staat te schreeuwen op een podium om zijn concert vol te krijgen.

Linkin Park is de grondlegger van zijn genre. Geen een enkele andere band is er na Linkin Park zo in geslaagd om zulke originele en kwaliteitsmuziek in dit genre te maken. Maargoed, zo'n hardcore death metal fan vindt de ontoegankelijke teringzooi van zijn underground bands een stuk interessanter natuurlijk. Want dan ben je alternatief, bijzonder en opvallend. Je kijkt natuurlijk ook geen MTV uit principe?

Overigens vind ik het geschreeuw af en toe geweldig te horen hoor, maar respect heb ik er niet voor. Zo moeilijk is het namelijk niet.

Grondlegger schmondlegger bro. Grondlegger op TMF misschien ja, het maken van spookycore/nu-metal is echt wel wat ouder dan Linkin Park. En zeggen dat het orgineel is wat die gasten doen getuigd pas echt van een extreem gebrek aan muziekale kennis. Die gasten halen hetzelfde trukje uit als zo veel in het genre, alleen hebben zij de beschikking over een betere (extreem gelikte) productie.

Natuurlijk zijn die mannen echt wel goed in wat ze doen. Ze kunnen echt wel met een gitaar overweg en zingen gaat ook allemaal goed. Ze maken lekker deuntjes die je na de 1e keer luisteren al lekker mee kan zingen. Maar dat is ook meteen hun hele probleem. Kijk Linkin' Park is net als fastfood; iedereen vind het lekker, het is snel en simpel, je kan het overal halen en het smaakt nog best behoorlijk de 1e hap. Maar echt lekker eten moet je léren waarderen en daarvoor moet je smaak ontwikkelen. En die smaak ontwikkel je niet in een week, daar gaat tijd overheen. De 1e keer dat je het in je mond stopt is de smaak van echte metal misschien te sterk en is het wat te veel voor je. Maar na verloop van tijd ga je het waarderen en uiteindelijk zal het eten vele malen bevredigender zijn dan die snelle vette hap. Want dat is Linkin Park; een snelle hap die op 1e gehoor lekker lijkt maar als je het op hebt voel je je vies en vervuild.

Dus jongens, leer eens echt lekker tafelen en probeer eens wat anders dan die snelle hap. De 1e keer zal het misschien wennen zijn, maar er zal een wereld voor je open gaan als je nu emaal de smaak leert waarderen :D

Laatst bewerkt:
Rob G, dat is de beste vergelijking die ik in mijn leven heb gelezen :bow:

Dat is het helemaal

Ik ben lang een hardcore Linkin Park fan geweest, maar nu ben ik metal gaan waarderen.

Ik vind tevens dat hun gitaarwerk behoorlijk simplistisch is in vergelijking met andere bands. (Children of Bodom om een extreem verschil te noemen :D )

Mja, ze zijn wel goed, maar hun laatste album zorgt ervoor dat ik misschien heel af en toe nog eens een oud liedje van hun zal opleggen. (zegt degene die nog steeds 6 posters, een vlag en twee t-shirts heeft hangen/liggen hier...)

Wat RobG zegt. Verder ga ik niet in discussie met figuren die denken dat Linkin Park ook maar ergens grondlegger in is geweest.

Ik herhaal, oppervlakkig, volgens commercieele formule gemaakt om een zo'n breed mogelijk publiek te behagen. En nee, ik luister niet bepaald veel death metal op een handvol uitzonderingen na. Ik luister naar een boel bands waaronder ook oppervlakkige zooi vergelijkbaar als Linkin Park met het verschil dat ik me ervan bewust ben. Als je Linkin Park niet afgezaagd vind, of sterke teksten vind hebben dan weet je gewoon nog niet wat er allemaal te vinden is en heb je een nogal kortzichtige visie op (pop)muziek in het geheel.

Wat RobG zegt. Verder ga ik niet in discussie met figuren die denken dat Linkin Park ook maar ergens grondlegger in is geweest.

Ik herhaal, oppervlakkig, volgens commercieele formule gemaakt om een zo'n breed mogelijk publiek te behagen. En nee, ik luister niet bepaald veel death metal op een handvol uitzonderingen na. Ik luister naar een boel bands waaronder ook oppervlakkige zooi vergelijkbaar als Linkin Park met het verschil dat ik me ervan bewust ben. Als je Linkin Park niet afgezaagd vind, of sterke teksten vind hebben dan weet je gewoon nog niet wat er allemaal te vinden is en heb je een nogal kortzichtige visie op (pop)muziek in het geheel.

Ik heb ook nooit beweerd dat het zwaar technische muziek is, of dat ik het geweldig vind. Ik ben er ook niet trots op ofzo, want ik snap ook wel dat het kindermetal is.

Over die nieuwe cd, klinkt op zich wel lekker. Alleen het word wel steeds minder metal.

Ik heb 'r even anderhalve keer naar geluisterd en voor wat het waard is;

Gitaar en drums kunnen ermee door alhoewel er totaal niets creatiefs in zit, ze gaan gewoon op oude voet door met simplistische makkelijk in het gehoor liggende beats en 'riffs'.

Zang en lyrics:
Kijk, als er een film zou worden gemaakt over irritante pubers van 16 die een week huisarrest hebben en daar zo enorm boos om zijn want ze moeten zelf weten hoe laat ze thuis komen door de weeks dan zou dit album de soundtrack zijn van deze film.

Ik vind cd beetje tegenvallen, mis die leuke gitaarrifjes :(

Wat ga ik doen? Jaaa wat ga ik doen
Ik ga tractortje karma geven :D

Grondlegger schmondlegger bro. Grondlegger op TMF misschien ja, het maken van spookycore/nu-metal is echt wel wat ouder dan Linkin Park. En zeggen dat het orgineel is wat die gasten doen getuigd pas echt van een extreem gebrek aan muziekale kennis. Die gasten halen hetzelfde trukje uit als zo veel in het genre, alleen hebben zij de beschikking over een betere (extreem gelikte) productie.

Natuurlijk zijn die mannen echt wel goed in wat ze doen. Ze kunnen echt wel met een gitaar overweg en zingen gaat ook allemaal goed. Ze maken lekker deuntjes die je na de 1e keer luisteren al lekker mee kan zingen. Maar dat is ook meteen hun hele probleem. Kijk Linkin' Park is net als fastfood; iedereen vind het lekker, het is snel en simpel, je kan het overal halen en het smaakt nog best behoorlijk de 1e hap. Maar echt lekker eten moet je léren waarderen en daarvoor moet je smaak ontwikkelen. En die smaak ontwikkel je niet in een week, daar gaat tijd overheen. De 1e keer dat je het in je mond stopt is de smaak van echte metal misschien te sterk en is het wat te veel voor je. Maar na verloop van tijd ga je het waarderen en uiteindelijk zal het eten vele malen bevredigender zijn dan die snelle vette hap. Want dat is Linkin Park; een snelle hap die op 1e gehoor lekker lijkt maar als je het op hebt voel je je vies en vervuild.

Dus jongens, leer eens echt lekker tafelen en probeer eens wat anders dan die snelle hap. De 1e keer zal het misschien wennen zijn, maar er zal een wereld voor je open gaan als je nu emaal de smaak leert waarderen :D

Dat zeg ik ook helemaal niet in mijn post. Als je iets maakt, maar zonder propere productie maak je het in mijn ogen maar half. Ik hoop trouwens niet dat je het hebt over Limp Bizkit of Zebrahead, maargoed. Linkin Park is de eerste in zijn soort die het complete pakket heeft gebruikt en succes had. Het zit ijzersterk in elkaar (ik heb het nu over Hybrid Theory en Collision Course) en luistert makkelijk en lekker weg. Daarom zijn ze in mijn ogen ook gewoon de basis.

Het feit dat Linkin Park gewoon melodieus is, doet verder niets af aan het feit dat ze gewoon keigoed zijn. Linkin Park is dus wel degelijk de grondlegger in mijn ogen.

Dat zeg ik ook helemaal niet in mijn post. Als je iets maakt, maar zonder propere productie maak je het in mijn ogen maar half. Ik hoop trouwens niet dat je het hebt over Limp Bizkit of Zebrahead, maargoed. Linkin Park is de eerste in zijn soort die het complete pakket heeft gebruikt en succes had. Het zit ijzersterk in elkaar (ik heb het nu over Hybrid Theory en Collision Course) en luistert makkelijk en lekker weg. Daarom zijn ze in mijn ogen ook gewoon de basis.

Het feit dat Linkin Park gewoon melodieus is, doet verder niets af aan het feit dat ze gewoon keigoed zijn. Linkin Park is dus wel degelijk de grondlegger in mijn ogen.

Niet elke band heeft de beschikking over een studio waar zulke producties uit komen. Linkin Park is ook een band die gespot is en waar gewoon veel geld in gepompt is. Dat geld wil men terug verdienen en dat doe je door op safe te spelen, door muziek te maken die vast en zeker bij een grote doelgroep in de smaak valt en dus goed verkoopt.

Er zijn echt veel meer bands die gebruik maken van draaitafels, hip-hop invloeden en poprock deuntjes. Misschien niet op exact dezelfde manier, maar wel met veel overeenkomsten.

De haat die veel mensen richting bands al linkin park hebben is dus ook gewoon dat het een marketing product is. Een band waar veel geld in gepompt wordt, waar veel marketing voor is, en daarom dus muziek maakt om de grote massa aan te spreken.

Er zijn zo veel bands waar de commerciële invloeden merkbaar zijn, neem bijvoorbeeld Limp Bizkit wat jij zegt. Hun 1e CD was erg experimenteel en ik vond hem op dat moment echt extreem vet. Maar tegen de tijd dat hun 2e cd op de planken lag was al duidelijk te merken dat ze minder risico's hadden genomen en een toegankelijkere en geliktere plaat hadden gemaakt. Daarna is het helemaal bergafwaards gegaan.

Platenmaatschappijen die bands al Linkin Park promoten investeren daar gewoon heel veel geld in. En zij willen niet het risico nemen dat hun investering niets opbrengt. Daarom maakt zo'n band muziek binnen een erg afgebakend gebied, en zullen ze dus ook nooit orgineel uit de hoek komen. En dat ze nu hun sT aanpassen aan wat volgens de marketing afdeling goed zal verkopen is niet orgineel uit de hoek komen imo.

Dus vaak is het zo dat zo'n band gewoon best aardige muziek maakt, maar de manier waarop maakt het voor mij allemaal gewoon nep. Ik ben echt niet zo dat ik een band af schrijf als ze meer dan 1000 platen verkopen of suc6 krijgen, zeker niet. Maar als duidelijk te merken is dat ze het op safe spelen vind ik het vaak bagger. En dat heeft ook niets met melodisch te maken, want ik luister ontzettend veel melodische muziek (luister hier maar eens naar, dat is pas écht melodisch: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service.

Laatst bewerkt:
S.O.S. Stop. noodbericht aan de luisteraar. Stop. Het was moeilijk. Stop. Maar het is gelukt. Stop. Onze nieuwe plaat bevat. Stop. 'A deeper level'. Stop. Ga daar naar op zoek. Stop. De oproep van Linkin Park die vergezeld gaat met hun derde album Minutes to Midnight is helaas iets minder bondig. Maar liefst twee pagina's in het cd-boekje wordt opgeofferd om uit te leggen welke nieuwe koers de nu-metalband is ingeslagen. En bij iedere songtekst staat een disclaimer waarin wordt uitgelegd waarom die drumcomputer, banjo of uitbundige hand claps echt niet kon ontbreken. Maar hoeveel strijkers en xylofoons er ook worden aangesleept, zo veel is er niet veranderd. Afgezien van een enkele Michael jackson-moment (het Heal the world-achtige What I've done), maakt linkin Park nog steeds beschamende boybandmetal waarin zanger Chester Benington uithuilt in cliches. S.O.S. Stop. Noodbericht aan de pinkpopbezoeker. Stop. Geef uw festivalgevoel 'a deeper level'. Stop. Mijd maandag (18.30u) het hoofdpodium. Stop.

Aldus de NRC-next van 25 mei 2007

Ik ben toch niet de enige met een soortgelijke mening over dit boybandje voor onderontwikkelde muziekliefhebbers!

Hahahaha, Linkin Park afschilderen als afgezaagd? Ja, daar is Klaaswitz weer met zijn oppervlakkige kop en 0,0 muzikale kennis.

Terug
Naar boven