XXL Nutrition

Nieuws Helft Marokkaanse jeugd voor 22ste bekend bij politie voor misdrijf

Welke qualificaties heb je inzake filosofisch en wetenschappelijk ondersteunde perspectieven ? Heb je een master/dhr opleiding in psychologie, sociologie, criminologie ? Zo niet, op welke wetenschappelijke reviews baseer je je voor je verdediging van je plannen ?

Of of of...ben je een prietpraatje zoals Klaaswitz je zou noemen.

Laat jij je geweldig onderbouwde mening anders even horen, ''professor''.

Ik heb er geen.
Niemand heeft er een ook hier en iedereen doet zijn mond open. Op zich is dat niet erg als je met een vragende attitude de probleem wilt begrijpen, maar zelda doet alsof hij het antwoord op de problemen wel weet en zuigt het uit z'n duim door er quasi 5 minuten over na te denken. Een joke. Maar pas op, hij heeft een les psychologie gekregen :roflol:

Laatst bewerkt:
Ik heb er geen.
Niemand heeft er een ook hier en iedereen doet zijn mond open. Op zich is dat niet erg als je met een vragende attitude de probleem wilt begrijpen, maar zelda doet alsof hij het antwoord op de problemen wel weet en zuigt het uit z'n duim door er quasi 5 minuten over na te denken. Een joke. Maar pas op, hij heeft een les psychologie gekregen :roflol:

Waarom denk je dat mensen hier posten? Om elkaars mening te horen en daarover te discussiëren. Als je zelf geen mening hebt en alleen komt vertellen dat andere meningen naar jouw smaak niet genoeg zijn onderbouwd kan je echt beter ergens anders heen gaan.

Als je zelf een niet ter zake doende vraag over opleiding stelt en je vervolgens gaat lachen omdat het antwoord niet ter zake doet ben je eenvoudigweg een schattig knulletje dat lekker moet gaan buitenspelen.

Het was jouw vraag sukkel ik weet ook wel dat mijn opleiding irrelevant is! :roflol:

Als ik zeg dat u posts op niks trekken, dan is dat op zichzelf ook een mening.

Natuurlijk doet je opleiding er hiertoe, hoe anders kan je over de fenomenen accuraat discussieren ? Je kan een opleiding gekregen hebben of jezelf geeduceerd mbt dit onderwerp. Jij hebt niks van opleiding en doet je mond open. Vind je dat niet retarted ? Prietpraatjes, simpel lullen is dat.

Als ik zeg dat u posts op niks trekken, dan is dat op zichzelf ook een mening.

Natuurlijk doet je opleiding er hiertoe, hoe anders kan je over de fenomenen accuraat discussieren ? Je kan een opleiding gekregen hebben of jezelf geeduceerd mbt dit onderwerp. Jij hebt niks van opleiding en doet je mond open. Vind je dat niet retarted ? Prietpraatjes, simpel lullen is dat.

Als mijn posts zo waardeloos zijn moet dat toch redelijk makkelijk aan te tonen zijn of niet? Waarom weerleg je ze dan niet?

En wie van de mensen die hier aan discussies deelnemen is afgestuurd in het betreffende vakgebied? ???

Kerel waar heb je het over ga ergens anders jezelf belachelijk maken.

Leer lezen zou ik zeggen. Je leest zeer selectief.

Leer lezen zou ik zeggen. Je leest zeer selectief.

Kerel zie je niet in dat je geen enkele bijdrage aan deze discussie levert?

Wat studeer jij eigenlijk dat je meent de wijsheid in pacht te hebben? En denk je echt dat de mensen die in NL en België aan de knoppen draaien veel aandacht hebben voor artikelen die de sociale wetenschappen hebben voortgebracht? Voor elke mening is wel een ondersteunend artikel te vinden.

Ongetwijfeld zijn er tot en met de jaren '90 ontelbare artikelen te vinden over hoe goed integratie is en dat het met de 2e en 3e generatie allochtonen allemaal wel goed komt. De cijfers uit de praktijk liegen helaas niet en hebben de sociale wetenschappen een beetje naar de periferie gedrukt. Het idee van de maakbare samenleving waar vrijwel elke sociale wetenschapper in de jaren '70 van overtuigd was is allang in de prullenbak verdwenen.

• Topic Starter Topic Starter
Misdaadcijfers ten spijt, de integratie op het gebied van onderwijs verloopt wel redelijk voorspoedig. Maar ook dat is een gebied waar de allochtonen natuurlijk niet op stel op sprong hun achterstand hebben ingehaald, if ever.

Probleem hedentendage is dat er vooral naar de negatieve aspecten wordt gekeken en iedere vorm van progressie wordt genegeerd. Je moet niet de kop in het zand steken voor negatieve aspecten maar de positieve ontwikkelingen niet willen zien is net zo goed struisvogelgedrag.

Ik blijf me in ieder geval verzetten tegen het idee dat het alleen maar erger is geworden, dat kan alleen maar komen van personen zonder enig historisch besef. Buiten een wereldwijde crisis om heeft Nederland er op de meeste vlakken nooit zo goed voorgestaan. Als de wereldhandel aantrekt zal Nederland op economisch vlak ook weer floreren. Daar veranderen niet of amper presterende groepen allochtonen weinig aan.

Misdaadcijfers ten spijt, de integratie op het gebied van onderwijs verloopt wel redelijk voorspoedig. Maar ook dat is een gebied waar de allochtonen natuurlijk niet op stel op sprong hun achterstand hebben ingehaald, if ever.

Probleem hedentendage is dat er vooral naar de negatieve aspecten wordt gekeken en iedere vorm van progressie wordt genegeerd. Je moet niet de kop in het zand steken voor negatieve aspecten maar de positieve ontwikkelingen niet willen zien is net zo goed struisvogelgedrag.

Ik blijf me in ieder geval verzetten tegen het idee dat het alleen maar erger is geworden, dat kan alleen maar komen van personen zonder enig historisch besef. Buiten een wereldwijde crisis om heeft Nederland er op de meeste vlakken nooit zo goed voorgestaan. Als de wereldhandel aantrekt zal Nederland op economisch vlak ook weer floreren. Daar veranderen niet of amper presterende groepen allochtonen weinig aan.

Mij hoor je ook niet zeggen dat het zo slecht gaat met de Nederlandse maatschappij. Ik geloof ook niet dat de misdaadcijfers de laatste jaren gigantisch zijn gestegen. Het is echter wel zo dat de misdaad die er is voor een opvallend groot deel door een paar specifiek groepen wordt gepleegd. Het zou dus een grote winst opleveren als die groepen op de een of andere manier op het rechte pad worden gekregen.

Er is daarom wat mij betreft niets mis mee om die groepen extra aandacht te geven. Tot nu toe is dat vooral op een positieve manier gebeurd. Excessen zoals vakantietripjes enzo daargelaten is daar ook niets mis mee.

Steeds meer mensen komen echter tot de conclusie dat er af en toe ook best wat vaker repressief of bestraffend opgetreden mag worden. Uiteraard moet je iedereen gelijk straffen voor dezelfde misdaad, maar je mag je best richten op groepen waar de kans relatief groot is dat je een boef vangt.

Het heeft meer zin om in een achterbuurt een uitgebreide controle te houden dan in een bejaardenhuis of kindercrèche. Als in die achterbuurt toevallig 95% allochtonen wonen moet je er dan van af zien omdat het anders discriminatie is?

Wie zegt dat dat nu niet gebeurd ? Vb meer politiecontrole in probleemwijken etc.
Maar let maar niet op de burgemeester en politiechefs. Nee hoor, ze geven gewoon een paar blauwe agenten knuppels en sturen ze op straat zonder enig beleid. Ze hebben geen plannen of doelen en alle acties van hun komen uit de lucht vallen. Gedaan met dergelijke onzin. Zelda heeft een visie.

Prietpraatjes. En maar blijven lullen en lullen.

Alle instellingen die zich met het probleem bezighouden ten spijt (en dat zijn meer dan een handvol ministers), een goede aanpak is een observatie achter je pc en het lezen van krantenartikels, bovenal gestuurd door een intentie die hoogstens twijfelachtig is...

Laatst bewerkt:
Wie zegt dat dat nu niet gebeurd ? Vb meer politiecontrole in probleemwijken etc.
Maar let maar niet op de burgemeester en politiechefs. Nee hoor, ze geven gewoon een paar blauwe agenten knuppels en sturen ze op straat zonder enig beleid. Ze hebben geen plannen of doelen en alle acties van hun komen uit de lucht vallen. Gedaan met dergelijke onzin. Zelda heeft een visie.

Prietpraatjes. En maar blijven lullen en lullen.

Alle instellingen die zich met het probleem bezighouden ten spijt (en dat zijn meer dan een handvol ministers), een goede aanpak is een observatie achter je pc en het lezen van krantenartikels, bovenal gestuurd door een intentie die hoogstens twijfelachtig is...

Kan iemand 'Murray' nog volgen? Ik niet maar dat zal wel komen doordat ik niet op dit vakgebied gepromoveerd ben.

Haal de focus nou eens af van onze Marokkaanse medemens. Als de Nederlandse overheidsfunctionarissen eerst kijken naar de incompetente regeringen, die al decennia lang haar mooie landje de verdoemenis in helpen, dan komen we al een eind.

In elk ander fatsoenlijk land zou de integratie niet meer zo'n impact hebben op de toekomst van een samenleving..

De meesten van U zijn ook mentaal nog in ontwikkeling.
Dat is duidelijk.
Eenvoudige mensjes.

Marokanen zitten altijd vast voor delicten als:overvallen,inbraak, dealen en andere vermogensdelicten.

De hollanders vaak voor:
Verkrachting
aanranding
Moord
auto's in de fik steken en er naar kijken
en andere zedendelicten
De buitelanders zitte bijna allemaal vast voor vermogensdelicten.

hier zijn geen cijfers voor
:P
u mad?

Marokanen zitten altijd vast voor delicten als:overvallen,inbraak, dealen en andere vermogensdelicten.

De hollanders vaak voor:
Verkrachting
aanranding
Moord
en andere zedendelicten

u mad?

Niet helemaal waar he. Groepsverkrachting is ook wel typerend voor de Marokkanen, en moord is ze ook niet vreemd. Al dan niet gepland.

De hollanders vaak voor:
Verkrachting
aanranding
Moord
en andere zedendelicten

u mad?
Geen onzin uitslaan aub.

Ik veronderstel dat JimmyNeutron maar wat zit te trollen? Uiteindelijk ga je kijken naar het % in de gevangenissen en dan wordt het al snel duidelijk welke groepen oververtegenwoordigd zijn.

...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven