MuscleMeat

Help een lieve, wanhopige meid van 25

karin6

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Mijn naam is Karin, weeg 74 kilo ben 1.57 lang en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Zoals jullie hierboven dus kunnen lezen weeg ik te veel.
Ik heb een BMI van 30
Veel te hoog dus.

Zo'n 5 a 6 jaar geleden woog ik 45 kilo en had "van nature" een soort van broodjes.
Hier hoefde ik niets voor te doen.
Helaas ben ik dus 6 jaar en 30 kilo verder.

Nou wil ik op een gezonde manier afvallen, al staat het eventuele gebruik van supplementen mij niet tegen.
Mijn consitie is echt nul, of lager zelfs als dat kan. :(
Maar ik doe dus via youtube wel wat aan work outs.
Aangezien de sportschool voor mij geen optie is.
Ik doe upper & lower bodywork outs van totaal zo'n 40 min.
Ook de 8-minute abs video volg ik redelijk trouw.

Maar ik val niets af.

Ik ga beginnen met start to run op mijn MP3 speler.
Dus dat is dan om de dag 19 - 30 minuten cardio.

Mijn voedingsschema wisselt nogal.

Ik kan echt goed de dag door op bijna niets.

Vandaag heb ik op:

2 hard gekookte eieren (1 x ontbijt en 1x lunch)
ca. 1.5-2 liter water.
Een een optimel control

Vanavond eet ik vlees, spinazie en gekookte aardappels.

Wie o wie kan mij helpen om gewicht te verliezen

Alvast bedankt,

Karin

Waarschijnlijk is je avondmaaltijd (enige maaltijd blijkbaar) ook maar weinig in zijn geheel. Je eet te weinig hoor, je eet geen ontbijt en geen middagmaaltijd. En volgens mij sta je reeds op spaarmodus (als je lichaam plots geen voeding meer krijgt of ontzettend veel minder gaat je verbranding enorm laag komen te staan; overlevingsprikkel).
Waarom is de sportschool geen optie? En je hebt tot je 20 jaar heel mager geweest, je moet nu toch wel een totaal ander voedingsstandaard aangenomen hebben dan.

ondervoed/spaarstand/stofwissling foetsie!, bij een banaan sla je nu al vet op... oftewel ga je maar eens goed inlezen in de materie voeding/training/weightloss.

En waarom is een sport school geen optie.

• Topic Starter Topic Starter
Nou eerlijk gezegd ben ik regelmatiger gaan eten.
Al kan ik vreselijk bunkeren geef ik toe.
Al doe ik dit al ruim een jaar niet meer.
En toch kom ik alleen maar aan.

Toen ik 45 kilo woog werkte ik mij de McDonalds en at daar elke avond.
At geen ontbijt en lunch was 2 witte boterhammen

Nu zit ik achter een bureau eet ontbijt, lunch en "normaal" avond eten en het resultaat is 30 kilo meer.

En ik haat maar dan ook haat de sportscholen hier.
Veel te duur, geen instructeurs, degene die er zijn houden zich alleen maar met de "bodybuilders" bezig No offence:p
maar voor een afvaller niet echt handig.
Dus wil het liever zelf (thuis) doen.

Alle tips en commentaar (positief en negatief) zijn welkom

Alvast bedankt;)

Verder nog tips..????

Ja, het lijkt raar maar je moet stilaan meer gaan eten terug ...
En uitspattingen beperken tot 1 keer per week ... Probeer je voeding
zoveel mogelijk samen te stellen uit kip, kwark, rijst, ei-wit, etc ...

Koop je ook een hartslagmeter (kost amper 15euro ofzo)
En probeer als je beweegt altijd een hartslag rond de 130 - 140 te hebben.
Dan verbrand je je vet beter. Trager kan ook, maar dan moet je langer

Kortom, zoek eens op het forum voor 'cut-schema's'
En natuurlijk volhouden ;)

Ik ga me best doen.:)
en zal jullie op de hoogte houden.
Eventuele tips tussendoor zijn natuurlijk altijd welkom:p

Lees je in, wij kunnen het je wel gaan voorkauwen, maar het geeft des te meer motivatie als je weet wat je doet en waarvoor je het doet. :)

Lees de bovenstaande topics in de voedingssectie, daarin ga je vinden en uitrekenen wat je dagelijks aan calorien verbruikt om op hetzelfde gewicht te blijven. Dan ga je ook leren en uitvogelen hoe je gaat cutten...
Cutten wil zeggen dat je jouw spiermassa behoudt en lager gaat in vet, m.a.w jouw vetpercentage wil je omlaag hebben. En dit creëer je door onder je dagelijkse behoefte te gaan, rekening houdend met je activiteitsfactor, door voeding en cardio.
Voor de rest is het qua voeding betreft ook belangrijk om op verhoudingen te letten van koolhydraten, eiwitten en vetten. Je gaat dan tevens leren om een eigen voedingsschema op te zetten.

Alle informatie die je nodig hebt, heb je op dit forum voor handen. Het enige wat je nodig hebt is eigen initiatief en de wil om te leren. Bedenk dat het niet in een keer gaat lukken, maar in stappen. Het is trial and error, en geef jezelf de tijd om je vetpercentage omlaag te werken.

Succes!

Nou eerlijk gezegd ben ik regelmatiger gaan eten.
Al kan ik vreselijk bunkeren geef ik toe.
Al doe ik dit al ruim een jaar niet meer.
En toch kom ik alleen maar aan.

Toen ik 45 kilo woog werkte ik mij de McDonalds en at daar elke avond.
At geen ontbijt en lunch was 2 witte boterhammen

Nu zit ik achter een bureau eet ontbijt, lunch en "normaal" avond eten en het resultaat is 30 kilo meer.

En ik haat maar dan ook haat de sportscholen hier.
Veel te duur, geen instructeurs, degene die er zijn houden zich alleen maar met de "bodybuilders" bezig No offence:p
maar voor een afvaller niet echt handig.
Dus wil het liever zelf (thuis) doen.

Alle tips en commentaar (positief en negatief) zijn welkom

Alvast bedankt;)

vooroordeel of jouw ervaring? ik als fitnessinstructeur voel me als een Amsterdammer in Rotterdam nu :(

Anyway, bezoek een gym, meerdere het liefst ;) Desnoods zoek je een personal trainer @ de gym, zeker als start handig en natuurlijk ook als fulltime begeleiding handig.

Anyway, om mijn reputatie als onzinposter hoog te houden:

Wanhopige dame, dit is een wanhopige jongen: roxxe misschien is daten een optie :thumb:

het is allemaal al gezegd, je eet te weinig, meer en bewuster bewegen, het kan geen kwaad om krachttraining te doen.

succes

verdomme jonko moest dat nou weer :D bied dan je zelf aan dat je haar op weg gaat helpen als personal trainer .....

Squatende vrouwen hebben een lekkere strakke kont :D

Voor de rest is alles inderdaad al gezegd. Het is het standaard riedeltje. Lees de sticky's, bereken hoeveel Kalorien (Kcal) je lichaam per dag nodig heeft, gebruik voedingstabellen omdat samen te stellen.
4gr eiwit/koolhydraten = 1kcal
7gr vet = 1 kcal
9gr alcohol = 1 kcal

verdeel je aantal Kcal over 45%eiwit-40%koolhydrate-15%vet. Verdeel het over 5-6 maaltijden per dag elk 3 uur uit elkaar en hou je er strik aan. Je suikerspiegel trekt zich ook gelijk met minder grote pieken/dalen waardoor snoepen ook minder gebeurd. Veel water drinken als je honger gevoel hebt, eigenlijk altijd gewoon veel drinken.

In begin zul je gewicht aankomen omdat je lichaam nog niet zoveel kan verbranden. Moet er weer aan wennen. Dan vele sporten en cardio om de verbranding hoog te houden.

Zou toch naar een sportschool gaan. Zo erg als je het opnoemt valt enorm mee.

vooroordeel of jouw ervaring? ik als fitnessinstructeur voel me als een Amsterdammer in Rotterdam nu :(

Anyway, bezoek een gym, meerdere het liefst ;) Desnoods zoek je een personal trainer @ de gym, zeker als start handig en natuurlijk ook als fulltime begeleiding handig.

Anyway, om mijn reputatie als onzinposter hoog te houden:

Wanhopige dame, dit is een wanhopige jongen: roxxe misschien is daten een optie :thumb:

het is mijn ervaring in dit geval.
En ik vind 60 euro per maand voor geen begeleiding en lessen die uitvallen te veel. De enige andere sportschool hier kost hetzelfde maar gaat al vroeg dicht. En is in het weekend beperkt open.
Erg waardeloos als je van 07:45 tot 17:00 werkt

Misschien is er een andere sport die je leuk vind (en die niet zo ongelofelijk duur is). Het is weliswaar niet zo effectief als krachttraining en cardio. Het zal je toch zeker helpen en zorgt dat je gemotiveerd blijft ook als het even tegenzit.

het is mijn ervaring in dit geval.
En ik vind 60 euro per maand voor geen begeleiding en lessen die uitvallen te veel. De enige andere sportschool hier kost hetzelfde maar gaat al vroeg dicht. En is in het weekend beperkt open.
Erg waardeloos als je van 07:45 tot 17:00 werkt
Dan zou ik gaan klagen als ik jou was ;). Je tekend bij aanvang voor kwaliteit, als die ver te zoeken is komen ze het contract niet na. Dus gewoon even tegen de uitbater/manager zeggen. Zonder communicatie weten ze natuurlijk ook niet wat er gebeurt ;). Vaak is het trouwens wel zo dat instructeurs gewoon vloerdienst hebben, als je vragen hebt en begeleiding wilt, moet je ze gewoon even aanspreken of kenbaar maken dat je hulp nodig hebt.
Misschien is er een andere sport die je leuk vind (en die niet zo ongelofelijk duur is). Het is weliswaar niet zo effectief als krachttraining en cardio. Het zal je toch zeker helpen en zorgt dat je gemotiveerd blijft ook als het even tegenzit.

60 euro voor een sportschool is tegenwoordig normaal ;) alle healthcenters [muv fit4free oid] zijn rond die prijs.

Vanavond weer sporten voor de pc.
Wel leuk al die work-out video's op youtube.
En een uurtje stoffen en stofzuigen.
Dan heb ik mijn calorie inname berekend voor vandaag en dat is 1100 cal.
En volgens dat schema verbruik ik er sowieso 1534.

Klopt dit een beetje..??
Dan kan ik daar mee gaan rekenen.

PS iedereen bedankt voor het commentaar, de tips enz;)

Terug
Naar boven