Fitness Seller

Help een lieve, wanhopige meid van 25

• Topic Starter Topic Starter
Euh... wacht, ik ga nog even wat extra trainingen inlassen....

het gaat mij erom dat ze je aan laten kloten.
Je kreeg een programma dat je naar eigen wensen kon aanpassen.
Vandaar was goed in legpress, vond het ook leuk.
Maar dat zegt niets over het niveau natuurlijk.
Was ook sarcastisch bedoelt ;)

zoals al gezegd, ongeveer 6 kleine gezonde maaltijden, dus geen evergreen's of tussendoortjes, als je voedingsschema op orde is zul je weinig tot geen honger hebben...

En ik haat maar dan ook haat de sportscholen hier.
Veel te duur, geen instructeurs, degene die er zijn houden zich alleen maar met de "bodybuilders" bezig No offence:p
maar voor een afvaller niet echt handig.
Dus wil het liever zelf (thuis) doen.

Alle tips en commentaar (positief en negatief) zijn welkom

Alvast bedankt;)
ik denk dat als jij laat zien dat je toegewijd zijn dat ze je toch wel willen helpen, zo niet ga je naar de uitbater zoals al gezegd. maargoed 60 euro is gewoon veel te duur voor een sportschool.

aah **** die sportscholen
voor 60 euro per maand is dat al een te goeie reden om er de brui aan te geven
ga liever joggen , fietsen of zo
touwtjespringen, krijg je van die mooi uitgelijnde kuiten van.

60 euro
djeeezes waar halen ze het
inderdaad, er zijn zat opties zonder sportschool, een simpele hometrainer heb je al voor 150 euro bijvoorbeeld en fietsen/joggen/touwtjespringen is vrijwel kostenloos en ook effectief.

Nope no stress, en ik snoep dus niet (meer)
Vroeger wel, maar de laatste paar jaar absoluut niets meer.
Hooguit bakje chips of nootjes in de maand ofzo.

En als ik al trek krijg overdag eet ik een losse evergreen en dat is 70 kcal per biscuit.

Alleen het gaat er maar niet af:(

Ik heb gisteren een half uur gelopen
50 squats en 50 lunges
En nog wat upperbody stuff.
Vanaf vanavond ook maar een half uur steppen erbij
je doet wel erg veel op 1100kcals, volgens mij verbrand je al bijna 1100kcals met alles wat jij doet... je moet wel je activiteiten meerekenen bij je onderhoudsniveau.

En ik ga vanaf maandag weer zwemmen
Mijn sportbuddie is na 8 maanden weer terug uit turkije dus het zwemseizoen kan weer beginnen;)
zwemmen is een prima vorm van cardio! succes ermee!

1100-1200kcal is crashdieet niveau. Een vrouw dient inderdaad minder te eten, maar dit is extreem weinig. Ken zo nog iemand in me kring die 1200kcal per dag eet omdat van zo'n neppe site moet. En omdat het "werkt" wil ze het niet aanpassen. Volgens haar is het een levensstijl dus moet rest van haar leven zo weinig eten. Kreeg er medelijden mee, maar ja een koppige ezel kun je niet verplaatsen.

- investeren in een vetmeter (hier bv Welkom bij Bardolino - Sports Nutrition & Total Body Care Bardolino :: Health Care Products :: FatTrack GOLD)

- hierheen surfen Wat Is Jouw Caloriebehoefte?

- naar benenden scrollen tot op de Formule van Katch-McArdle

probeer over het algemeen je kcal uit eiwitten & vetten te halen ipv uit KH

Dat vond ik nuttig advies een tijdje terug en was erg nuttig. Zodra je weet wat je onderhoud is qua Kcal/kalorien kun je er 200 onder gaan zitten en een Cut-schema qua eten laten aanmeten. Heb je meer aan.

Zoals andere al vermeldde is het absurd als je hele avonden bezig bent met sporten. Als je het goed doet heb je 45-60mins voor KT en 30-45mins voor Cardio. Dus in 2 uur tijd kun je even heen en weer gaan. Je moet dan wel een goed trainingsschema hebben en het ook doen. Langer trainen heeft juist een negatief effect op je lichaam. Het sporten is niet bedoeld om alleen te verbranden, maar ook om je metabolisme te vergroten waardoor je ook op niet-trainingsdagen meer gaat verbranden. Je moet gewoon genoeg rust in de week inlassen naast het sporten.

Het heeft geen zin om bijv. 50squats te doen. Doe dan 12-15 herhalingen met een zwaarder gewicht.

Leg Press vind ik ook 1 van mijn favo oefeningen, maar Squaten is nog leuker en effectiever. Als je 3 dagen gaat en dan een Full Body schema doet met allerlei basisoefeningen afgerond met cardio zoals Lopen/rennen, fietsen en/of roeien kom je al heel ver.

60euro voor een sportschool lijkt veel. Als je allleen gaat om te sporten is het dat ook. Maar bij die 60euro zit vaak nog een hele lading zooi in begrepen zoals groepsessies zoals Body Pump, Spinning...maar ook Sauna's en Zonnebanken. Sportscholen die dit minder hebben zijn automatisch goedkoper.

Laatst bewerkt:
OK dus Kcal opschroeven van 1200 naar 1500.
Mijn onderhoud zou volgens die site neerkomen om 1811

En 's ochtends meer KH dan 's avonds.

De grapefruitsap staat al in de koelkast en de rijst met kip voor tussen de middag staat ookal klaar.

Kan ik trouwens Ketjap gebruiken om in te wokken ipv gewone olie.
Dan zit er tenminste wat meer smaak aan.
Of is dat een NO NO...???

Heb ook een springtouw aangeschaft, altijd handig voor als je wilt gaan lopen en het weer werkt niet mee. Lekker muziekje op en de tijd vliegt

Dan zou ik gaan klagen als ik jou was ;). Je tekend bij aanvang voor kwaliteit, als die ver te zoeken is komen ze het contract niet na. Dus gewoon even tegen de uitbater/manager zeggen. Zonder communicatie weten ze natuurlijk ook niet wat er gebeurt ;). Vaak is het trouwens wel zo dat instructeurs gewoon vloerdienst hebben, als je vragen hebt en begeleiding wilt, moet je ze gewoon even aanspreken of kenbaar maken dat je hulp nodig hebt.

60 euro voor een sportschool is tegenwoordig normaal ;) alle healthcenters [muv fit4free oid] zijn rond die prijs.

Bij jullie daar misschien ...maar hier in Deventer 8 sportscholen de duurste 47,50...de goedkoopste 21,- ik zelf betaal 37 voor de mijne. 60 is wel erg veel hoor imo.

ik weet niet of het heel zinvol is maar je kunt ook bij de kijkshop ,v&d oid. een setje dumbbells kopen, kan je aardig wat oefeningen mee gaan doen zonder naar een sportschool te hoeven

Qua Ketjap kun je kijken op Koolhydrate, vetten en energie om te zien wat de waardes er van zijn. Past het in je eetschema kun je het gebruiken. Zorgt het voor een onbalans dan niet.

Bakken met ketjap? Volgens mij fikt de hele boel dan aan en houd je houtskool-achtige kip over. Je moet natuurlijk wel bakken met olie en er daarnaast wat ketjap bijgooien. Hopelijk bedoelde je dat ook.

Goed dat je meer wilt gaan eten. Ik hoop ook dat je het doét. Want 1000 Calorie eten en 1850 verbranden (da's toch je onderhoud?) schiet na verloop van tijd ook niet op. Zo blijf je in spaarstand. En dan kun je wel meer gaan bewegen, maar dan kom je nog dieper in spaarstand met alle lichamelijke klachten van dien.
En een veelgemaakte fout van beginners: niet teveel bezuinigen op vet. Je lichaam heeft vet hard nodig. Dan liever bezuinigen op koolhydraten (suikers). Een beetje olie om in te bakken is dus absoluut niet slecht. Als je onvoldoende vet binnenkrijgt, stopt je vetverbranding (alles wat schaars is, houdt je lichaam zo veel en zo lang mogelijk vast) en da's juist niet de bedoeling.

Laatst bewerkt:
1e stap is gezet naar meer calorieen.
Ga zo voor de 3e keer vandaag eten.

Rijst met kip.
rond 10.00 was het 2 crackers met kipfilet

en vanmorgen kwark met fruit

Nog 2 a 3 maaltijden te gaan;)

Squatende vrouwen hebben een lekkere strakke kont :D

Voor de rest is alles inderdaad al gezegd. Het is het standaard riedeltje. Lees de sticky's, bereken hoeveel Kalorien (Kcal) je lichaam per dag nodig heeft, gebruik voedingstabellen omdat samen te stellen.
4gr eiwit/koolhydraten = 1kcal
7gr vet = 1 kcal
9gr alcohol = 1 kcal

verdeel je aantal Kcal over 45%eiwit-40%koolhydrate-15%vet. Verdeel het over 5-6 maaltijden per dag elk 3 uur uit elkaar en hou je er strik aan. Je suikerspiegel trekt zich ook gelijk met minder grote pieken/dalen waardoor snoepen ook minder gebeurd. Veel water drinken als je honger gevoel hebt, eigenlijk altijd gewoon veel drinken.

In begin zul je gewicht aankomen omdat je lichaam nog niet zoveel kan verbranden. Moet er weer aan wennen. Dan vele sporten en cardio om de verbranding hoog te houden.

Zou toch naar een sportschool gaan. Zo erg als je het opnoemt valt enorm mee.

U maakt een grote fout eh:p
4 gram eiwit is niet 1kcal maar 16kcal
met andere woorden
1gram eiwit is 4kcal
1gram vet is 9cal
en 1 gram alcohol is 7kcal:p dus je heeft hier een zeer vertekend beeld, hiermee help je niemand:(
en trouwens koolhydraten(suikers)
1gram heeft 4kcal
nu ja:p dat alles is een kleine samenvatting van msv:p dat ik de laatste twee jaar over geleerd heb op school eh:p dus k'wil geen zulke fouten meer zien eh:eek:, oe kan je dan mensen helpen eh???:p srr voor het zo uit te drukken, maar ben niet zo gek van foute informatie

U maakt een grote fout eh:p
4 gram eiwit is niet 1kcal maar 16kcal
met andere woorden
1gram eiwit is 4kcal
1gram vet is 9cal
en 1 gram alcohol is 7kcal:p dus je heeft hier een zeer vertekend beeld, hiermee help je niemand:(
en trouwens koolhydraten(suikers)
1gram heeft 4kcal
nu ja:p dat alles is een kleine samenvatting van msv:p dat ik de laatste twee jaar over geleerd heb op school eh:p dus k'wil geen zulke fouten meer zien eh:eek:, oe kan je dan mensen helpen eh???:p srr voor het zo uit te drukken, maar ben niet zo gek van foute informatie

stond al een correctie bij de vorige posts (post nr32) ... wel hele topic lezen als je slim wilt doen hé ;)

Ik squat me dood :p
Voelt wel goed hoor als ik me squats heb gedaan.

Maareh melk..???
IK hoor juist dat ik te veel zuivel binnen krijg.

Hoe zit dat nou eigenlijk...??

ach die halfvolle melk gaat het niet maken, het lijkt eerder dat je wel een snoeper bent. grijp liever wat vaker naar een gezond stuk fruit als je aan het "craven" bent.

ach die halfvolle melk gaat het niet maken, het lijkt eerder dat je wel een snoeper bent. grijp liever wat vaker naar een gezond stuk fruit als je aan het "craven" bent.

Dat is dus de fout
Ik snoep niet.
En als ik iets snoep zijn het max.5 suikervrije dropjes

Of ik pak een drinkbouillon of hooguit 1 (dus geen heel pakje) evergreen

That's it

Ik eet geen ijs/vla na het eten en geen chips.

Dus daar ligt het probleem niet

mi!sschien carbcyclen? deed het bij mij goed.

Wellicht een korte uitleg geven wat carbcyclen betekend?

Terug
Naar boven