XXL Nutrition

HELP! Hoge bloeddruk tijdens kuur, wat eraan doen?

Kan je enkel van 500mg Test-E p/w een hoge bloeddruk krijgen?

hoe dikker je bloed hoe meer druk hoe dunner(normaler) hoe minder druk;)

Aspirine verdunt het bloed niet letterlijk. In Aspirine zit acetylsalicylzuur (de werkzame stof), oftwel het is een trombocytenaggregatieremmer. Het maakt de kans kleiner op het samenklonteren van bloedplaatjes.
Dit heeft geen effect op de bloeddruk, want de viscositeit van het bloed verandert niet.

Aspirine kan echter wel de bloeddruk laten dalen, maar heel miniem. Het slikken van Aspirine op langere tijd weegt zwaarder (negatief) dan de voordeel die je ermee wint van de bloeddrukdaling.
Daarnaast is het zo dat je het op specifieke tijdstippen moet slikken. Als je het op een verkeerd moment slikt, kan je zelfs je bloeddruk laten stijgen(1).

Het bloed wordt dus niet dunner, hoe kan het dan de bloeddruk verlagen? Aspirine werkt op oxidatieve stressmarkers (bij hart- en vaatziekten) en op Angiotensine II die invloed uitoefenen op bloeddruk (via RAAS ). Mogelijk geeft vasodilatatie (vaatverwijding) een positief effect op de bloeddruk.

Voor hoge bloeddruk raad ik beta-blokkers aan, iets wat de arts vrij snel voorschrijft(2).

Steroïdhormonen hebben invloed op het RAAS (Renine-Angiotensine-Aldosteron-Systeem, bloeddrukregelaar). Dus alles wat te maken heeft met vocht zal weinig helpen (tenzij er wordt ingegrepen met diuretica, ook een aanrader op lage dosis).

1. Hermida RC, Ayala DE, Calvo C et al., Aspirin administered at bedtime, but not on awakening, has an effect on ambulatory blood pressure in hypertensive patients, Journal of the American College of Cardiology, 2005, vol. 46, n°6, p. 975-983

2. Glenn GX, Werkt Aspirine medicatie tegen hypertensie?, Anabolic Resource2006

• Topic Starter Topic Starter
Ben daarnet bij de dokter geweest bloeddruk staat 16,5 over 10. Hij heeft me onmiddelijk wat medicatie (selozok 200) meegegeven en volgende week moet ik nog eens terug gaan om te zien of het geholpen heeft, ondertussen mag ik geen zware inspanningen doen :(
Ik hoop dat het snel overgaat, want m'n kuur ging nu net zo goed...

Thx voor de hulp iedereen.
Gr.

Ik heb hier trouwens nog lasix liggen ook, zou het niet slim zijn om hier beetje van te nemen als de hoge bloeddruk blijft aanhouden?

Jup, alleen op lage dosis.

Lees de bijsluiter ook goed (als ie erbij zit, anders ff op internet kijken).

tensie van 16.5 pver 10.. nooit van gehoord. je zult wel 165/100 bedoelen
ik zou niet klooien met lasix.. btw

Oh maar als je al direct een beta-blokker bij de hand hebt, heb je geen diuretica nodig. Ik las het niet goed.

Beta-blokkers werken vrij goed.

Ben daarnet bij de dokter geweest bloeddruk staat 16,5 over 10. Hij heeft me onmiddelijk wat medicatie (selozok 200) meegegeven en volgende week moet ik nog eens terug gaan om te zien of het geholpen heeft, ondertussen mag ik geen zware inspanningen doen :(
Ik hoop dat het snel overgaat, want m'n kuur ging nu net zo goed...

Thx voor de hulp iedereen.
Gr.

ik neem aan dat je je dokter wel ff heb verteld over je "supplementen"

een anti-e kan ook helpen tegen hoge bloeddruk

Ja de dokter weet dat ik kuur enzo, hij begon wel nog zo van, je zou dat beter niet nemen, sommige dingen zijn onomkeerbaar, enz... Maar al bij al begrijpt hij het wel denk ik.

Ik hoop dat die beta-blokkers snel werken...

Ik ga trouwens ook een injectie overslaan en nadien de test op 500 zetten ipv 750, want het wordt me wat te gevaarlijk...

Gr.

Ik weet nu dus niet meer wat doen...

Bloeddruk is al iets beter (als ik op m'n gevoel voortga), maar nog niet zoals het zou moeten zijn, ofwel werken die beta blokkers traag ofwel heb ik een serieus probleem...

Ik heb de injectie van zondag overgeslagen, zou ik de volgende nu nemen of niet? (200mg trenbolone + 250 mg Test) Iemand ervaring hiermee, want ik zou niet graag m'n kuur vernken (het ging nu net zo goed) maar aan de andere kant zou ik graag nog wat langer blijven leven dan enkele weken...

Alle hulp is meer dan welkom!

De beta blokker die ik neem is SELOZOK @ 190 mg / dag, dit is de dosis die de dokter me aanbeveelde, zou ik meer nemen of niet?

Gr.

Kan je morgen niet ff je bloeddruk laten meten bij je dokter of ergens anders? Zo gebeurt.

Neem je geen clen meer in? Ik denk dat de beta blokker niet goed werkt omdat er nog clen in je bloed zit. Clen is een beta 2 receptor agonist, dus het werkt de beta blokker tegen.

Hogere dosis van je beta-blokker zou ik niet aanraden, zonder je dokter in te lichten. Meestal als het niet goed aanslaat komt er een medicijn bij ipv dosis verhogen.

toevallig kwam ik het net tegen in een verslag van me;

Interventies ter bestrijding van hoge bloeddruk

Niet medicamenteus
• zoutbeperking
• regelmatige lichaamsbeweging
• normalisering van het lichaamsgewicht
• stoppen met roken
• maximaal twee eenheden alcohol per dag
• relaxatietechnieken: transcendente meditatie, yoga

Zoutbeperking
Zout is een ion en trekt water aan. Te veel zout in het bloed verhoogt het bloedvolume en verergert de hypertensie.

Regelmatige lichaamsbeweging
Cholesterol is een vetachtige stof die voor 70% in de lever wordt geproduceerd.
Je hebt twee soort cholersterol HDL-cholesterol en LDL-cholesterol.
HDL zorgt ervoor dat het teveel aan cholesterol in ons bloed verwijderd wordt.
LDL kan zich ophopen aan de binnenkant van de vaten en wanden.
Lichamelijke inspanning stimuleert de aanmaak van het enzym lipoproteïne lipase, dat de triglyceriden die je opneemt uit voedsel omzet in HDL.

Normalisering van het lichaamsgewicht
Overgewicht is eigenlijk een overkoepelende factor. Overgewicht gaat vaak gepaard met een hoge bloeddruk, een te hoog cholersterolgehalte, diabetes, te weinig lichaamsbeweging.

Stoppen met roken
De verslavende nicotine in sigarettenrook heeft een schadelijke invloed op hart en vaten.
Nicotine stimuleert via de sympatische zenuwen waardoor het hart sneller gaat kloppen en de bloeddruk stijgt.
Roken beschadigt ook de vaatwanden (endotheeleffect). Daardoor worden ze ruwer, zodat vetten en cholesterol zich er makkelijker op kunnen afzetten en de vaten dichtslibben (slagaderverkalking).

Alcohol
Alcohol verhoogt de hartslag, een verhoogde hartslag geeft een verhoogde bloeddruk

Relaxatietechnieken
Relaxatietechnieken zorgen ervoor dat men zich ontspant.
Door ontspanning minder cortisol aanmaak (stresshormoon).
Cortisol veroorzaakt een hoge bloeddruk.

Medicamenteus zoals;
• vaatverwijding:
- calcium-antagonist: nifedipine
- angiotensin-converting enzymeremmer = ACE-remmer
• B-sympathicolyticum = Betablokker
• Betablokker + diureticum. Deze combinatie geeft echter vijf maal grotere kans op het onstaan van een niet-insuline afhankelijke diabetes mellitus.

Welke therapie bij een hypertensiepatiënt gegeven zal worden, is afhankelijk van de cardiale complicaties die hypertensie kan geven.

Kan je morgen niet ff je bloeddruk laten meten bij je dokter of ergens anders? Zo gebeurt.

Neem je geen clenbuterol meer in? Ik denk dat de beta blokker niet goed werkt omdat er nog clenbuterol in je bloed zit. Clen is een beta 2 receptor agonist, dus het werkt de beta blokker tegen.

Hogere dosis van je beta-blokker zou ik niet aanraden, zonder je dokter in te lichten. Meestal als het niet goed aanslaat komt er een medicijn bij ipv dosis verhogen.

Clen neem ik nu sinds vrijdag niet meer (enkel donderdag 1 pilletje genomen van 0,05 mg), T3 heb ik laten zakken tot 25µg. Maar dat wat je zegt van de clen zou kunnen kloppen, halfwaardetijd is 72 uur zeker van clen? Dus het zit nog altijd in m'n bloed dan (ongeveer net de halve waarde op dit moment).

Vrijdag moet ik bij de dokter om de bloeddruk nog eens te checken, dus dan weet ik zeker of die beta blokkers werken... Als ik me woensdag terug wat beter voel zal ik de injectie zetten (250 test + 200 tren).

Karma hou je nog te goed!
Gr.

Terug
Naar boven