MuscleMeat

Help ik kom moeilijk (geen) massa aan

verhees7

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal, ik ben paul, 31 jaar, lengte 177cm, 78 kilo, en ik ben nieuw op dit forum.

Sorry voor het eventueel verkeerd plaatsen van mijn vraag.
Ik wist niet precies waar ik mijn vraag moest plaatsen.

Ik zit nu al enige tijd met een vraag, ik train nu ongeveer 4 maanden, 3 x per week, en ik train alle spiergroepen 1x per week.

Op maandag, woensdag en vrijdag.

De ene maand doe ik Rug - Biceps, Borst -Triceps, en Benen - Schouders, en de andere maand, doe ik Rug - Triceps, Borst -Biceps, en Benen schouders.

Ook wissel ik om de 2 a 3 weken, mijn oefeningen om.

Voor elke spiergroep doe ik circa 3 tot 5 sets van 8-12 reps

Ik doe momenteel de standaard basis oefeningen, dus Squat, deadlift, benchpress, millitary press, barbell rows, chinnen, e.d.

Wat betreft mijn eetschema, ik eet circa 5 tot 6 keer per dag, meestal brood, pasta, rijst, aardappelen, vlees, vis,melk, havermout, groenten, fruit, en veel weigthgainers, en ik probeer altijd zoveel mogelijk te eten, totdat ik helemaal vol zit, ik eet eigenlijk de hele dag door.

Maar nu mijn vraag, ik merk dat ik wel wat sterker ben geworden, en wat zwaarder ben geworden, maar ik merk dat mijn buik ook een flink stuk is gegroeid, en het lijkt wel of mijn buik sneller groeit dan de rest van mijn lichaam, is dit mogelijk, doe ik iets verkeerd.

Ik zou ook graag willen dat de rest van mijn lichaam massa aanzet, en niet alleen mijn buik.

Ik baal hiervan, want bij elke training, ga ik altijd tot het uiterste, en ik raak nu langzamerhand flink gefrustreerd, dat ik wel zwaarder wordt, maar dat dit alleen komt door toename van mijn buik.

Is het eigenlijk mogelijk, dat je lichaam alle voeding die je inneemt, voor het grootste gedeelte naar je buik wordt transporteert, en daar wordt omgezet in vet, zodat er voor de rest van je lichaam nog maar weinig overblijft, om van te groeien.

Ik weet dat ik een hardgainer ben,ik ben namelijk tenger gebouwd, maar ik heb zo het gevoel, dat ik misschien wel een No-gainer ben, dus hoe hard ik ook train, of hoeveel ik ook eet, groot worden zit er dan niet in.

Weet iemand misschien wat te doen??

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

paul

Draai een goed volume op de basic compound oefeningen, squat, deadlift, benchpress, barbell rows, MP, chin ups etc.
Van cable pushdowns etc. ga je niet groeien.

Ook is het belangrijk dat je boven je onderhoud eet, je moet dus meer energie binnenkrijgen dan dat je verbruikt.

Als dit in orde is dan kan het eigenlijk al niet meer misgaan.
Een beetje vet zou ik me niet druk over maken overigens, je komt altijd wel wat vet aan in een bulk.

Volg de tips van Wakkie, maar probeer eens op een andere manier te trainen :) Ga eens terug naar elke dag 1 spiergroep (Verdelen over 5 trainingen) en begin idd met zware compounds

Het is niet vreemd dat je eerst sterker wordt, later komt de spiermassa.
Geduld, anders liep iedereen er na een paar maanden als een jonge god bij!

Niet jezelf 'vet' eten, zeker gezien je leeftijd. Zie uit te pluizen met hoeveel voedsel je jezelf lekker blijft voelen (verhouding eiwit/koolhydraten/vet).
Wat er aan komt gaat er moeilijk af, en dat geldt niet voor spiermassa.
En naar mijn mening kan je wel spiermassa aanzetten zonder overdreven te eten.

Wat je training betreft zou ik zo verder gaan, eventueel wat aanpassen.
Voor de grote spiergroepen 7-9 sets en voor de kleine 5-7 sets per spiergroep per week.

Na een week of 6 met hoge intensiteit te hebben getraind even 1 à 2 weken met een lichte intensiteit trainen om daarna er wederom vol tegenaan te gaan.

Ga over op een upper/lower body schema zodat je alles spieren elke 5de dag voor de tweede keer aanpakt. Reken je energie behoeftes uit en ga daar tussen de 200 a 500 calorieen boven zitten. Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt en dan moet het goed gaan komen.

Creatine....????????

Ga over op een upper/lower body schema zodat je alles spieren elke 5de dag voor de tweede keer aanpakt. Reken je energie behoeftes uit en ga daar tussen de 200 a 500 calorieen boven zitten. Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt en dan moet het goed gaan komen.

Is idd ook een goed idee!

obikoe zei:

Zou ik nog een tijdje mee wachten om over een plateau heen te tillen!

Eet wat meer verspreid over de dag. 8 keer ofzo. Altijd eiwit rijk eten erin.
Volgens mij moet je je verbranding omhoog smijten.
Als je een buikje krijgt, moet er ook een deel naar je spieren zijn gegaan.

Search eens op 'periodization' en verdiep je in de verschillende trainingsmethoden. Pik er een uit en give it a shot :)

• Topic Starter Topic Starter
Hartelijk dank voor de reacties, en ik ga meteen aan de slag met de nuttige tips.

p.s. ik was vergeten te melden, dat ik momenteel ook creatine gebruik, ik weet niet, of dit eigenlijk wel zo slim was, om zo vroeg al met creatine te beginnen.

Verder nog een vraagje, wat is nu eigenlijk DE oefening bij uitstek voor borst, want ik vind dat mijn borst behoorlijk langzaam/nauwelijks groeit, en dit terwijl ik toch steeds verschillende oefeningen voor borst doe.

Hartelijk dank voor de reacties, en ik ga meteen aan de slag met de nuttige tips.

p.s. ik was vergeten te melden, dat ik momenteel ook creatine gebruik, ik weet niet, of dit eigenlijk wel zo slim was, om zo vroeg al met creatine te beginnen.

Verder nog een vraagje, wat is nu eigenlijk DE oefening bij uitstek voor borst, want ik vind dat mijn borst behoorlijk langzaam/nauwelijks groeit, en dit terwijl ik toch steeds verschillende oefeningen voor borst doe.

als je moeilijk borstmassa krijgt zal flat benchpress weinig doen,doe flyes

Terug
Naar boven