MuscleMeat

help met cutschema!

domorelles

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Hallo allemaal,

Ik ben iets langer als een jaar geleden begonnen met trainen, omdat ik op dat moment 123 kilo had bereikt waarvan 0,0 aan spieren.. Puur door verkeerd eten en niks uitvoeren, maar heb toen in de tijd van mei tot februari 32 kilo verloren door gezond te eten, cardio en kracht te combineren(5/6 dagen in de week). Ik ben daarna door persoonlijke omstandigheden gestopt met trainen voor +-5 maanden en proberen te stoppen met roken..... Met resultaat dat er weer 10 kilo aanzit. Ben ondertussen sinds januari weer begonnen met trainen en het gaat de goede kant op. Ik heb zelf geprobeerd een cut schema aan te maken alleen ben een beetje in de war.. In de spiegel en omtrek zie ik duidelijk verschil, heel duidelijk dat ik vet verlies alleen mijn gewicht blijft constant hetzelfde. Ik zou graag willen weten of dat normaal is of dat ik iets verkeerd doe.

Mijn vetpercentage op dit moment ligt nog rond de 22% en wil dat uiteraard laten zakken tot 12-15% procent en dan beginnen met bulken. Dagelijkse behoeften zijn +- 3200 calorieen en zit nu op een cut van 2600-2700 calorieen.

Ik train 5x in de week en doe een split schema.

Maandag: borst, triceps, buik
Dinsdag: rug, biceps
Woensdag: schouders, benen, buik
Donderdag: borst, triceps
Vrijdag: rug, biceps, buik

Ik doe 4 sets van 12-10-8-6 herhalingen, waarvan de gewichten oplopen.. Maximale gewichten uiteraard.

Na mijn krachttraining doe ik nog een half uurtje cardio op de cross-trainer/loopband of fiets.
3x in de week HIIT en 2x low-intensity.

Ik heb mijn voedingsschema erbij gepost.
Drink ook tussen de 3 en 3.5 liter water per dag.

Ik hoop dat iemand kan helpen :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
73 keer bekeken en niemand die mij kan vertellen of het normaal is of dat er iets niet goed is.. :(

Kan er eigenlijk weinig mee.. ik moest je tekst 2x lezen.. en ik kom dan uit op het volgende:

24jr
1.87 cm
22% bf
101 Kg?

Als dat klopt is je onderhoud 3218 Kcal, heb je 2574 Kcal nodig om te cutten

Basis van je schema is redelijk, maar eet geen carbs meer aan het eind van de dag! en je eet wel heel veel maaltijden probeer er eens 6 van te maken lijkt mij veel makkelijker.

Die stats kloppen inderdaad!

Dus dat komt erop neer dat ik eigenlijk de maaltijden van 19.00 (kipfilet, pasta, groenten) en cashewnoten moet verwijderen of verplaatsen, maar het is belangrijk na je krachttraining je koolhydraten binnen te krijgen toch? Als ik die twee eruit haal heb ik na mijn training eigenlijk heel weinig tot geen koolhydraten meer om binnen te krijgen na de training. Magere kwark eet ik puur voor de langzame eiwitten tijdens de nachtrust. Misschien beter om zoiezo iets meer te zakken in koolhydraten en eiwitten iets hoger houden? Bedankt voor de reactie, zal eens gaan bekijken wat er te veranderen valt.

Heb me voedingsschema iets aangepast, minder maaltijden en koolhydraten verplaatst naar iets vroeger op de dag zodat ik er savonds niet veel meer binnen krijg. Neem sochtends 2 visolie capsules en 1 multivit pil, savonds nog 2 visolie capsules. Iemand een idee over wat ik nog kan veranderen?

Laatst bewerkt:
- probeer is op rustdagen je carbs te schrappen
- vaker kleinere porties eten ( 5 tot 7 maaltijden )
- rijst ( zilvervlies ) ipv pasta
- Melk eruit ( zuivel )
- minder whey , vervangen voor bijv. 6 eieren waarvan 1 of 2 met geel in de ochtend
- 6 tot 8 liter water

Ik zal vanaf nu proberen op rustdagen de koolhydraten te schrappen, maar 6-8 liter water is dat niet TE veel? Ik dacht namelijk dat 3-4 liter per dag meer als genoeg was.. Verder dus alleen een whey na de training? Ik zit nu in mn voedingsschema al aan de 5-6 maaltijden. De een verteld me minder maaltijden te nemen, nu is het aangepast en zegt de ander meer maaltijden??? Is het zoiezo niet beter om de koolhydraten ook op de trainingsdagen iets omlaag te halen en iets meer eiwitter/vetten te nemen?

water is niet veel, is even wennen. ( vooral de toilet bezoeken ;)

maaltijden kan je zo laten. miss als je honger heb eentje bijnemen dan. carb idd verlagen eiwit vet omhoog.

waar bak je je kip in? tip kokosnoot olie, is nog te eten ook.

Sorry voor de late reactie, maar heb heb nogal druk gehad de laatste dagen. Ik heb heb wat aanpassingen gemaakt aan mijn voedingsschema zodat het uitkomt op meer vet/eiwit en minder koolhydraten. Ik bak tot nu toe mijn kip en groenten altijd in olijfolie. Ik gebruik meestal wel gewoon een klein beetje van woksaus door de groenten. Ben benieuwd of mijn voedingsschema nu beter is.. Is het nu niet TE laag in koolhydraten en TE hoog in eiwitten?

Je kan dit even paar weken proberen. Meten is weten..

Terug
Naar boven