AndroidHealthClinic

Herman Van Rompuy wordt eerste president van Europa

Oh als het dat maar is € 350 000/jaar, dat is peanuts een gemiddelde dbb-er verdient meer :roflol:

En ik dacht alleen Nederland heeft muppets in de regering, nouja als die zijn werk maar doet. Grenzen dicht, tuig eruit.

Is wel een opsteker voor de Belgische politiek. Ben benieuwd hoe stabiel onze regering nu gaat zijn met Leterme opnieuw aan het hoofd.

Wel grappig hoe die positie wordt gegeven, aan het hondje die het best luistert naar frankrijk/duitsland. Slaat toch compleet nergens meer op, de president van europa zou zoals de president van amerika moeten zijn en dus het meeste macht hebben maar bovenal gewoon door het volk gekozen moeten worden niet op deze manier.

Mja, maar dat is ook wel idem voor Engeland. Ik bedoel, ze waren anti Van Rompuy in eerste instantie. Uiteindelijk namen ze er genoegen mee en heeft een Brit die andere hoge functie gekregen. Tja.. :rolleyes:

Ahh shit , nu heeft dit grapje ook al een president.

Leterme, over een kieken gesproken... Als we die gaan krijgen, wordt het weeral miserie...

Ja, fantastisch, leve de democratie :rolleyes:

Wat Leterme betreft: maakt niet uit welke premier je kiest, België is gewoon onbestuurbaar (tenzij de Vlamingen toegeven aan de arrogantie van de Walen).

Kunnen de Belgen misschien wat meer over deze man vertellen? Ben benieuwd!

CD&V'er en sinds eind vorig jaar premier van België. Verder moet je maar eens googlen. ;)
Wellicht een verstandige keuze door een paar belangrijke kenmerken :

- intelligent
- diplomatisch bemiddelaar
- ruime talenkennis
- rustig, relativerend type met veel ervaring

En welke andere kandidaat had ook al deze kenmerken en kreeg even weinig tegenwind? :) Al waren ze in de UK wel minder enthousiast... :D

€350 Miljoen per jaar gaat het '''verdienen''dus voor dit exorbitante bedrag mag je dus wonderen verwachten van die vent.
Internationaal verliezen veel mensen hun banen door de kredietcrisis, gedwongen huisuitzettingen/verkoop enz. enz.
Maar uiteindelijk blijkt altijd maar weer dat er dus wel genoeg geld is.
Het Normen en Waarden mannetje Balkie had Nederland zo de rug toegekeerd om daar vervolgens weer Pipo de Clown uit te hangen alleen dit keer voor 350 miljoen Euro.
Het is Pipo niet gelukt.

Wel allemaal stemmen volgend jaar, het is zooooo belangrijk.;)

Denk jij wel na voordat je wat schrijft? 40 jaar en nog geloven is sprookjes, kom op...

Wel grappig hoe die positie wordt gegeven, aan het hondje die het best luistert naar frankrijk/duitsland. Slaat toch compleet nergens meer op, de president van europa zou zoals de president van amerika moeten zijn en dus het meeste macht hebben maar bovenal gewoon door het volk gekozen moeten worden niet op deze manier.

sinds waneer heeft europa opeens een president? wtf?

Het is dan ook geen echte president zoals in de States maar de Voorzitter van de Europese Raad, klein verschil. Het is voornamelijk een leidinggevende functie binnen de Raad zelf waarin hij voornamelijk stimulerend, structurerend moet optreden om meer samenhang te creëren.

Ik maak me meer zorgen om Leterme. :o

Het is dan ook geen echte president zoals in de States maar de Voorzitter van de Europese Raad, klein verschil. Het is voornamelijk een leidinggevende functie binnen de Raad zelf waarin hij voornamelijk stimulerend, structurerend moet optreden om meer samenhang te creëren.

Ik maak me meer zorgen om Leterme. :o

+1, maar natuurlijk is dit onderscheid te moeilijk voor de meeste mensen.

En ja, het ziet er naar uit dat Yves terugkomt. Arm België.

Klopt idd dat hij geen echte president is, maar daarom vind ik het ook zo onzinnig dat men de functie zo noemt...

Nogmaals wat Leterme aangaat, ik lees altijd kritiek op de man, maar onderbouwing hoor je niet. Onthoud dit goed: elke premier kan zijn tanden stukbijten op die staatshervorming en bhv. Waarom denk je dat Verhofstadt het gewoon niet aangepakt heeft (koelkast) idem voor Van Rompuy trouwens. Leterme was de eerste die niet de broek uitdeed voor de Walen, en dus ging het mis. Het gaat niet om de persoon maar om de verschillen tussen Noord en Zuid. Tijd dat mensen dit gaan inzien.

Het enige wat je Leterme kan verwijten is zijn sT, en tja wat de bankencrisis betreft kan je ook kritisch zijn als je van mening bent dat nationalisering van Fortis beter was geweest, maar dat zullen we nooit zeker weten. Het probleem dat daar speelde was dat België simpelweg het kapitaal niet had door de grote begrotingstekorten en enorme staatsschuld.

€350 Miljoen per jaar gaat het '''verdienen''dus voor dit exorbitante bedrag mag je dus wonderen verwachten van die vent.
Internationaal verliezen veel mensen hun banen door de kredietcrisis, gedwongen huisuitzettingen/verkoop enz. enz.
Maar uiteindelijk blijkt altijd maar weer dat er dus wel genoeg geld is.
Het Normen en Waarden mannetje Balkie had Nederland zo de rug toegekeerd om daar vervolgens weer Pipo de Clown uit te hangen alleen dit keer voor 350 miljoen Euro.
Het is Pipo niet gelukt.

Wel allemaal stemmen volgend jaar, het is zooooo belangrijk.;)
Gast, dat je hiermee weg was... dat getuigt toch wel van nogal een wereldvreemde kijk op dingen.

Is toch logisch, een overheidsdienaar die 350 miljoen euro verdiend. Dat is doodnormaal in die kringen :rolleyes:

Leterme had misschien wel de ballen om nee te zeggen tegen de walen. Maar heb hem is bezig gezien op een Hollandse post waar hij precies de harde onderhandelaar was geweest. Mijn gedacht niet dus en zijn we daar een beetje afgezopen.
Voor de rest geef mij maar ijskonijn Verhofstadt.

zo goed vind ik van rompuy nou niet hoor;)

maar toch een hele eer:D

Terug
Naar boven