AndroidHealthClinic

Het algemene Black Metal topic.

die hecate enthroned zien er maar een bende randdebielen uit
veel black metal ken ik tbh niet, geef mij maar thrash, death & heavy :p

Cannibal corpse - Sentenced to burn !!!

kweet tis Black metal topic maar boeie :P

mijn favo's, sommigen zijn eerder pagan metal, but who cares

satyricon:

burzum

borknagar

eluveiti

summoning

enslaved

• Topic Starter Topic Starter
Cradle en Dimmu zijn absoluut geen echte bm trouwens maar goed.
Daar kun je over blijven discussieren. Ik vond CoF in het begin van hun carriere zeker BM maar als je bijvoorbeeld hun laatste album beluisterd is het een totaal andere sT.

'T is dus maar hoe je het bekijkt.

Daar kun je over blijven discussieren. Ik vond CoF in het begin van hun carriere zeker BM maar als je bijvoorbeeld hun laatste album beluisterd is het een totaal andere sT.

'T is dus maar hoe je het bekijkt.

Hetzelfde met de eerste twee albums van Dimmu.

Maar achter echte black zit een filosofie en daar vallen hun gewoon niet onder.

Mij boeit 't niet verder, ik hou gewoon van goede muziek :)

Mij boeit 't niet verder, ik hou gewoon van goede muziek :)
Ja inderdaad zo denk ik er ook over.

Hetzelfde als met Slipknot, vind het geweldige muziek maar iedereen zegt altijd dat ze te commercieel zijn en het kindermuziek is en het daarom uit principe niet luisteren :scratch:

Ik zou graag zien dat Metal in de top40 terecht zou komen en het populairder wordt.

Hell, die Blackadder heeft smaak ;)

Ken jij dan ook het Belgische Theudho ?

Theudho - The Sword of Cheru

vraagje dat me ineens te binnenschiet :

zijn er eigenlijk tegenwoordig nog programma's (MTV of TMF) die metal uitzenden ?

in de jaren 80 had je 'Metal Hammer', in de jaren 90 'Headbanger's Ball'
en nu... niks meer ?? ik weet dat ze het op een bepaald moment zeer laat begonnen uitzenden en daar ben ik ergens gestopt met volgen...

metal zal natuurlijk altijd underground blijven maar dat eigenlijk nog geen reden te zijn om het van het scherm te bannen...

ancient rites :devil:

in de jaren 80 had je 'Metal Hammer', in de jaren 90 'Headbanger's Ball'
en nu... niks meer ?? ik weet dat ze het op een bepaald moment zeer laat begonnen uitzenden en daar ben ik ergens gestopt met volgen...

Waar is de tijd, toen nam de videospeler thuis nog elke aflevering op.
Trouwens, hoe heette dat blond wijfie weer met haar tatoo's die het presenteerde ?

Vanessa Warwick als ik me niet vergis

Je had ook nog een tijdje WET and WILD ( zo heette het geloof ik ) op TMF. Nu is het helemaal gedaan met de metal op tv. Je hebt nog wel eens een rock avond, maar dan wordt the Kaiser Chiefs e.d. gedraaid.

Op woensdagavond wordt nog steeds dikke metal gedraaid op MTV; rockzone. Daar komt zekers wel wat leuke shit voorbij, alleen bijna elke week hetzelfde.

Verder is black metal 1 van de weinige metal genres die mij niet echt veel kan boeien. Het merendeel heeft een productie van een my first sony en klinkt alsof 5 kleuters op een setje potjes en pannen aan het rammen is in de garage. Meeste zeggen dat dat er bij hoort en een gepolijste poductie niet kan bij BM, ik heb toch liever een wat voller en gladder geluid.

yeah, Vanessa Warwick... de ex van Ricky (zanger/gitarist van the Almighty).
ja, waar is de tijd naartoe :treuren:
m'n zolder ligt ook nog vol met videocassetten met al m'n metalheroes...

ja, 'wet & wild' zegt me nog iets en daarna werd het nog meer afgezwakt naar 'superrock' geloof ik...

'rockzone' woensdagavond op MTV... ga ik eens checken...
bedankt iig voor de tip Rob G ;)

weet je wie ik ook nog graag hoor, een beetje de grondlegger en voorloper van het BM-genre : King Diamond (ook bekend van Mercyful Fate).
natuurlijk als je dit annoo 2007 ziet kan ik wel begrijpen dat de meeste zich hiermee een breuk zullen lachen, maar het was wel de eerste die met zwart-witte shmink rondliep en horror als centraal thema stelde (op het podium had je lijkkisten, beenderen en ander moois).
ook het stemgeluid - afwisselend scherp gekrijs en gebrul - is tot op de dag van vandaag terug te vinden in BM.
misschien niet meer zo populair bij de metalfreaks maar zeker een vermelding waard dus...

niet meteen de meest representatieve song maar een vleugje nostalgie :

:evilred:

Je hebt nog wel eens een rock avond, maar dan wordt the Kaiser Chiefs e.d. gedraaid.
En dat beschouwen de meeste mensen dan als hard rock :roflol:

Laatst op de radio draaide ze ook zo'n suf nummer van the Red Hot Chili Peppers, die laatste, Snow (Hey oh). Toen het nummer af was gelopen zei de radio DJ letterlijk "Zo, even lekker uit m'n dak geweest op dit keiharde rock nummer, heftig!"

:roflol:

M'n ouders vinden Metallica bijvoorbeeld al t*ring herrie, BM vinden ze al helemaal geen muziek meer. Terwijl Frans Bauer die een beetje op een studiobeat mee staat te zingen een waar talent vinden :roflol:

haha lekkere strot, die chicka van demonic christ.

This video may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community.

hahaha :roflol:

Terug
Naar boven