- Waardering
- 2.952
Ik twijfel niet aan je kennis hoor, maar naar mijn idee heb je meer nodig naarmate je meer massa hebt. Iemand van 70kg heeft veel minder nodig dan iemand van 100kg. Ik heb al heel wat gekuurd en uitgeprobeerd, maar de laatste keer dat ik een kuur deed met 500mg kwam ik nauwelijks aan (zelfde merk als anders, zelfde leverancier, voeding 100% in orde etc.). Of je een kuurgrens hebt, ik wil je best geloven. Ik spreek slechts uit mijn eigen ervaring en heb totaal geen wetenschappelijk kennis. Maar als ik over mijn kuurgrens zit dan ben je het toch met me eens dat ik niet meer groei op 30mg anavar
?
Dan groei je er inderdaad niet meer op
En hogere dosissen aas geven alleen maar een tijdelijke winst dan (moeilijker te behouden na de kuur zonder aas of trt).HGH, slin en andere peptides zijn dan nodig om verder te gaan.
---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------
Hoi Cools,
Heb jou topic met veel interesse gevolgd. Bedankt voor het delen van je kennis.
Als ik ooit weer wat ga gebruiken zal jou kuurtje het eerste zijn.
Vroeger (tja dat heb je als je de 50 gepasseert bent) was een kuurtje van 6 weken standaard. Een veel gebruikte comi was destijdsDeca/Primo
Ik ben beniewd naar jou mening hierover.
Graag gedaan

Boven de 40jaar reageer je wel iets minder goed op aas algemeen, maar er zijn uitzonderingen.
Inderdaad vroeger was 6 weken nog de standaard kuur. Zelf heb ik ook 10-12 weken gekuurd, maar na 6 weken is het toch genoeg vind ik.
Deca primo is een oudere combinatie wat voor veel problemen gezorgd heeft (deca d*ck). Zonder test is nooit aan te raden omdat een bepaalde hoeveelheid oestrogeen en DHT nodig is voor je geslachtsdeel en seksuele functies.
Dus je basis is test (250mg of minstens 125mg), zeker boven de 40jaar. Hcg (met mogelijk hmg) zou als vervanging kunnen dienen en dan is primo-deca wel mogelijk.
Alvast niet boven de 200mg deca en niet langer dan 6 weken gezien op oudere leeftijd het herstel moeilijker kan verlopen. Maar dit hoeft weer niet te zijn.
Gezien alle factoren zou ik voor 250mg test - 200mg primo gaan. Indien de resultaten niet voldoende zijn kan dit de volgende kuur aangepast worden. Altijd van de basis beginnen en keer er op verhogen indien nodig.
Alsook moet er rekening gehouden worden met mogelijke gyno. Tijdens de kuur kan de verhouding aangepast worden als dit het geval is. Test wordt dan 150mg en primo 300mg. Zo creëer je een goede androgeen tot oestrogeen balans. Dit is belangrijk omdat het aromatase enzym sneller kan gaan werken met het ouder worden (maar niet altijd het geval weer).
HCG is in principe wel aan te raden op 500iu/4 dagen gezien dit voor sneller herstel zorgt na de kuur. De nakuur is dan 10 dagen na laatste inject 50mg gedurende 10-14 dagen.
HCG zorgt voor een hoger oestrogeen tot androgeen weer, dus je dosis test moet dan aangepast worden. 125mg test wordt het dan icm 200mg primo (primo hoeft niet hoger gezien je door hcg zelf optimaal test aanmaakt, alhoewel dit van LH receptor gevoeligheid afhangt). Indien nodig (gyno) test naar 50-75mg en 300-250mg primo.
Als je je geen zorgen maakt om bovenstaande factoren kan je het gewoon simpel houden met 250mg test - 200mg primo gedurende 6 weken (nakuur blijft zelfde).
Laatst bewerkt:

. Maar als ik over mijn kuurgrens zit dan ben je het toch met me eens dat ik niet meer groei op 30mg anavar
?