XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
Ik twijfel niet aan je kennis hoor, maar naar mijn idee heb je meer nodig naarmate je meer massa hebt. Iemand van 70kg heeft veel minder nodig dan iemand van 100kg. Ik heb al heel wat gekuurd en uitgeprobeerd, maar de laatste keer dat ik een kuur deed met 500mg kwam ik nauwelijks aan (zelfde merk als anders, zelfde leverancier, voeding 100% in orde etc.). Of je een kuurgrens hebt, ik wil je best geloven. Ik spreek slechts uit mijn eigen ervaring en heb totaal geen wetenschappelijk kennis :). Maar als ik over mijn kuurgrens zit dan ben je het toch met me eens dat ik niet meer groei op 30mg anavar :cool:?

Dan groei je er inderdaad niet meer op ;) En hogere dosissen aas geven alleen maar een tijdelijke winst dan (moeilijker te behouden na de kuur zonder aas of trt).

HGH, slin en andere peptides zijn dan nodig om verder te gaan.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Hoi Cools,

Heb jou topic met veel interesse gevolgd. Bedankt voor het delen van je kennis.
Als ik ooit weer wat ga gebruiken zal jou kuurtje het eerste zijn.

Vroeger (tja dat heb je als je de 50 gepasseert bent) was een kuurtje van 6 weken standaard. Een veel gebruikte comi was destijdsDeca/Primo

Ik ben beniewd naar jou mening hierover.

Graag gedaan ;)

Boven de 40jaar reageer je wel iets minder goed op aas algemeen, maar er zijn uitzonderingen.

Inderdaad vroeger was 6 weken nog de standaard kuur. Zelf heb ik ook 10-12 weken gekuurd, maar na 6 weken is het toch genoeg vind ik.

Deca primo is een oudere combinatie wat voor veel problemen gezorgd heeft (deca d*ck). Zonder test is nooit aan te raden omdat een bepaalde hoeveelheid oestrogeen en DHT nodig is voor je geslachtsdeel en seksuele functies.

Dus je basis is test (250mg of minstens 125mg), zeker boven de 40jaar. Hcg (met mogelijk hmg) zou als vervanging kunnen dienen en dan is primo-deca wel mogelijk.

Alvast niet boven de 200mg deca en niet langer dan 6 weken gezien op oudere leeftijd het herstel moeilijker kan verlopen. Maar dit hoeft weer niet te zijn.

Gezien alle factoren zou ik voor 250mg test - 200mg primo gaan. Indien de resultaten niet voldoende zijn kan dit de volgende kuur aangepast worden. Altijd van de basis beginnen en keer er op verhogen indien nodig.

Alsook moet er rekening gehouden worden met mogelijke gyno. Tijdens de kuur kan de verhouding aangepast worden als dit het geval is. Test wordt dan 150mg en primo 300mg. Zo creëer je een goede androgeen tot oestrogeen balans. Dit is belangrijk omdat het aromatase enzym sneller kan gaan werken met het ouder worden (maar niet altijd het geval weer).

HCG is in principe wel aan te raden op 500iu/4 dagen gezien dit voor sneller herstel zorgt na de kuur. De nakuur is dan 10 dagen na laatste inject 50mg gedurende 10-14 dagen.

HCG zorgt voor een hoger oestrogeen tot androgeen weer, dus je dosis test moet dan aangepast worden. 125mg test wordt het dan icm 200mg primo (primo hoeft niet hoger gezien je door hcg zelf optimaal test aanmaakt, alhoewel dit van LH receptor gevoeligheid afhangt). Indien nodig (gyno) test naar 50-75mg en 300-250mg primo.

Als je je geen zorgen maakt om bovenstaande factoren kan je het gewoon simpel houden met 250mg test - 200mg primo gedurende 6 weken (nakuur blijft zelfde).

Laatst bewerkt:
Hi Cools, zeg je nu dat als je HCG gebruikt bij een kuur (die normaliter voor een shutdown zorgt) dat je lichaam toch test blijft aanmaken tijdens die kuur door de HCG?

• #2.183
Hi Cools, zeg je nu dat als je HCG gebruikt bij een kuur (die normaliter voor een shutdown zorgt) dat je lichaam toch test blijft aanmaken tijdens die kuur door de HCG?

HCG zorgt niet voor shutdown ;)

Het imiteert LH en hecht dus aan de receptoren in je teelballen. Hierdoor is er stimulatie van aanmaak testosteron.

Je eigen LH en FSH productie in de hypofyse stopt dan wel. Maar dit is sowieso bij een langere kuur in hoge dosis.

Bij mijn kuur is het alleen nodig als je gevoelig bent aan onderdrukking. Je kan dit de laatste 2 weken na je kuur ook doen (3x om de 4 dagen) gevolgd door je nakuur natuurlijk.

Ah okay bedankt, dus als je hcg tijdens een kuur gebruikt dan kan je dus feitelijk grofweg 50mg test bij je wekelijkse gear inname optellen (eigen aanmaak).

Ben ik het ook wel mee eens.

Ik ook!

Cools kan zijn theorie onderbouwen, in hoeverre dat mogelijk is, en neemt altijd de moeite vragen te beantwoorden die misschien al 100x eerder in dit topic zijn gesteld.

Maar goed mister Frko Drko; Wat kan jij mij en andere bijbrengen?

Overtuig me maar.

:') hahahaha .. Er word bitter weinig onderbouwd met feitelijkheden nog documentatie .. Maar geloof vrolijk wat je wil zonder zelf eens een pubmed erop na te slaan .. Het kan me zeer weinig schelen wat jullie al dan niet aangepraat word maar een zekere vorm van kritische blik zou menigeen wijzer maken ..

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

Overigens onderdrukt hcg wel degelijk .. Oogkleppen af en pubmed op .. Of vraag het van galen of tremendes - mensen die wel de wetenschap betrekken en quoten in hun betogen ..

:') hahahaha .. Er word bitter weinig onderbouwd met feitelijkheden nog documentatie .. Maar geloof vrolijk wat je wil zonder zelf eens een pubmed erop na te slaan .. Het kan me zeer weinig schelen wat jullie al dan niet aangepraat word maar een zekere vorm van kritische blik zou menigeen wijzer maken ..

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

Overigens onderdrukt hcg wel degelijk .. Oogkleppen af en pubmed op .. Of vraag het van galen of tremendes - mensen die wel de wetenschap betrekken en quoten in hun betogen ..

Je hebt me overtuigd :)

Begrijpend lezen is al lastig voor je .. Blijf maar ver weg van de roids ..

Probeer gewoon zelf iets te leren in plaats van klakkeloos alles aan te nemen .. Zo simpel ..

Tenzij je klein wil blijven door klein te blijven ..

• #2.189
Ah okay bedankt, dus als je hcg tijdens een kuur gebruikt dan kan je dus feitelijk grofweg 50mg test bij je wekelijkse gear inname optellen (eigen aanmaak).

Klopt, hangt wel van je LH receptor gevoeligheid af. Maar gemiddeld is dit iets hoger dan 50mg test e gezien je door de ester minder actieve stof hebt (75% ongeveer van het totaal).

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

Kerel ik antwoord nog 1 keer gezien de onzin die je hier post.

HCG onderdrukt niet je testosteron, maar stimuleert dit door LH te imiteren (hecht zelfde receptor). Dit verschilt dus met onderdrukking van aas, wat dus testosteron aanmaak ook onderdrukt.

Je LH en FSH afgifte en aanmaak wordt dan wel weer onderdrukt in je hypofyse. Alsook je GnRH in de hypothalamus (negatieve terugkoppeling door oestrogeen en testosteron).

Galen raad ook hcg aan tijdens de kuur op lage dosis gezien dit de leydig cellen actief houd en je LH receptoren gevoeliger kan maken. Hierdoor reageer je beter op je nakuur en start je weer sneller op.

Tijdens een kuur met hoge doseringen gedurende meerdere weken komt je systeem volledig plat, dus je kan niet meer onderdrukken. Hcg heeft dus meer voordeel tijdens je kuur dan.

Onderzoeken hierover staan voldoende in het topic, zoek maar zou ik zeggen. Ik ga niet telkens de onderzoeken erbij plaatsen of het ingewikkeld uitleggen. Probeer dit zo simpel mogelijk gezien ik het dan maar 1 keer moet uitleggen. Als iemand voor meer gedetailleerde uitleg vraagt of onderzoek post ik dat ook telkens.

Dus nee, ik zuig dit niet allemaal uit mijn duim.

Laatst bewerkt:
Hoi Cools:

Wat vind je van het gebruik van Proviron bij een kuur test-deca?

Ik heb nergens gezegd dat testosteron onderdrukt word door hcg en ik weet op welke hormonale assen en feedback loops dit betrekking heeft.

Om eea even te verduidelijken, ik denk dat je heel veel goede zaken zegt en veel mensen helpt. Ik denk dat je heel veel weet en gelezen hebt. Mijn punt is - en dat had ik beter niet semi trollend gemeld ;) - is dat ik vind dat je mensen soms meer helpt door ook referenties naar de bronnen vermeld zodat men zichzelf kan onderwijzen. Iemand op basis van ingeschatte kennis waarderen en dingen aannemen is een mooi iets maar jezelf wijzer maken is denk ik iets waar mensen nog verder mee komen.

• #2.192
Hoi Cools:

Wat vind je van het gebruik van Proviron bij een kuur test-deca?

Proviron kan de balans iets verbeteren gezien nandrolone tot 20% omzet naar oestrogeen. Maar verkies dan primo gezien proviron vrijwel geen anabole waarde heeft.

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Ik heb nergens gezegd dat testosteron onderdrukt word door hcg en ik weet op welke hormonale assen en feedback loops dit betrekking heeft.

Om eea even te verduidelijken, ik denk dat je heel veel goede zaken zegt en veel mensen helpt. Ik denk dat je heel veel weet en gelezen hebt. Mijn punt is - en dat had ik beter niet semi trollend gemeld ;) - is dat ik vind dat je mensen soms meer helpt door ook referenties naar de bronnen vermeld zodat men zichzelf kan onderwijzen. Iemand op basis van ingeschatte kennis waarderen en dingen aannemen is een mooi iets maar jezelf wijzer maken is denk ik iets waar mensen nog verder mee komen.

Je gaf wel aan dat hcg ook onderdrukt met een kritische noot. Ik geef aan dat dit wat gecompliceerder ligt, daaruit mijn uitleg.

Het topic staat vol referenties en bronnen. De eerste tijd heb ik dit altijd gepost, net zoals in mijn andere topics. Maar blijf dit niet herposten gezien ik al even bezig ben iedereen te beantwoorden.

Als men om meer uitleg en/of studies vraagt post ik deze wel. Maar dan moet de vraag specifiek zijn.

Cools, het is algemeen bekend dat je nooit finasteride moet nemen met nandrolone. Betekent dat ook dat je geen dht blocker mag nemen tijdens gebruik nandrolone

• #2.194
Cools, het is algemeen bekend dat je nooit finasteride moet nemen met nandrolone. Betekent dat ook dat je geen dht blocker mag nemen tijdens gebruik nandrolone

Zou niet weten waarom dat niet mag. Je blokkeert dan gewoon de omzetting van nandrolone naar DHN (dihydronandrolone).

Zou niet weten waarom dat niet mag. Je blokkeert dan gewoon de omzetting van nandrolone naar DHN (dihydronandrolone).

Chemical athletes who want to increase the effectiveness of nandrolone decanoate by adding finasteride [structural formula shown below] will be disappointed. A Population Council study shows that the combination raises the androgenic side effects of nandrolone but won’t give you a single gram more muscle mass. nandrolone CANNOT cause hair loss...

its reduced by 5-AR to dihydronandrolone- do a search for that and hair loss- NOT ONE academic/scientific reference.. all hearsay on various steroid boards by people with no idea....

LOOK, MPB is DHT related.. DHN IS NOT DHT.

• #2.196
DHN (dihydronandrolone) is gewoon een minder androgene metaboliet dan DHT (dihydrotestosteron). Zover ik kan zien kan DHN gewoon binden aan de androgeenreceptors in de hoofdhuid.

Sowieso is deca zonder test het slechtste idee ooit, dus je gaat altijd min 125mg/week test erbij moeten gebruiken.

Nandrolone zal dosisafhankelijk het risico op haaruitval kunnen verhogen. Je zit sowieso altijd met een hogere androgene waarde dan eigen aanmaak. Als je tenminste een goede kuur wil doen, 200mg deca only bv is niet zo geweldig.

Deca d*ck komt door een te lage activiteit van DHN.

Alsook moet er rekening gehouden worden met de lagere omzetting naar oestrogeen wat slecht voor de haren kan zijn (deca only dan). En dan heb je nog eens het effect op prostaglandine D2 wat ook weer slecht voor je haren kan zijn.

Combi deca-test zal minder kans geven op haaruitval natuurlijk dan een zelfde dosis test only.

Laatst bewerkt:
Nieuwe update van mijn 4 weken anavar 30 mg kuurtje:

Na 3 weken:
-Totale toename in gewicht 3.3 kg.
-Vetpercentage is gelijk gebleven
-Kracht wat toegenomen. (niet spectaculair maar wel duidelijk)
-Libido hetzelfde, misschien zelfs iets toegenomen maar zeker geen groot verschil.

Bijwerkingen: Niet signifant behalve dus:
a)-Beetje schorre stem maar dat had ik al na een paar dagen
b)-Soms beetje jeuk op hoofdhuid maar minder dan de 1e 2 weken
c)-Bij flink inademen wat drukkend gevoel aan de linkerkant

Nu ga ik de laatste week in. In de 3e week ben ik 1.8 kg aangekomen, waarvan misschien 300 gr aan gewicht te danken is aan kerstavond (iets meer gesnoept dan normaal ☺)

Hopelijk kan ik uiteindelijk 2.5 kg overhouden na 3 maanden..

Trouwens iedereen nog fijne feestdagen!

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:57 ----------

Chemical athletes who want to increase the effectiveness of nandrolone decanoate by adding finasteride [structural formula shown below] will be disappointed. A Population Council study shows that the combination raises the androgenic side effects of nandrolone but won’t give you a single gram more muscle mass. nandrolone CANNOT cause hair loss...

its reduced by 5-AR to dihydronandrolone- do a search for that and hair loss- NOT ONE academic/scientific reference.. all hearsay on various steroid boards by people with no idea....

LOOK, MPB is DHT related.. DHN IS NOT DHT.

Ik heb vaak gelezen dat juist finasteride wordt afgeraden bij Deca omdat door de fina DHN converteert naar een metaboliet wat veel slechter voor je haargrens is dan DHT...

Laatst bewerkt:
  • #2.198
Ok ;) Goed resultaat alvast. Nog een weekje te gaan.

Hoe kan fina DHN naar een ander metaboliet converteren?

• #2.200
Bedankt. ja nog een week dan is het over..
Gaat lekker zo. Ik ging het liefst nog een week of 6 door;)

Dat geloof ik ja :p

Maar na 4 weken best stoppen voor snel herstel lichaam zodat je de gewonnen massa het beste kan behouden. Geen nakuur is heel voordelig hierbij ;) Gezien het ook zijn bijwerkingen heeft (verlaging igf-1 is er zo een).

Terug
Naar boven