MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Clomid op 50mg is je beste nakuur ;) Veelvuldig getest in onderzoek, bewezen effectief en het veiligste middel.

Wat voor onderzoek cools en heb je ook bloed in een laboratorium laten onderzoeken? Of alleen op het herstel van proefpersonen die jij begeleid? Want dan vind ik het best een gevaarlijke stelling die je inneemt en dit ook aangezien sommige je blind volgen. Maar goed ik ben dan ook maar een leek.

Want als je aan andere middelen zit dan test/primo, neem bijvoorbeeld tren dan kan arofixen toch een veel nuttiger midde zijn? Daar gelaten dat hcg uiterst belangrijk is in je kuur.

Ik heb hier ook nog wel een vraagje over. Op pagina 69 en 70 van dit topic geef je een toelichting wat te pakken als geschikte nakuur bij welke kuur. Waarom niet altijd altijd bij iedere kuur Hcg en hmg toepassen? Dus bijv. ook bij korte kuurtjes van zeg 8 weken ofzo. Wat ik er over lees is je herstel altijd sneller als je Hcg laat meelopen.

Waarom alleen langere kuurtjes en hoge dosering?
Stel je zou tren of deca pakken op lage een dosering 300 Mg voor 8 weken, zou je dan geen Hcg adviseren?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.223
Wat voor onderzoek cools en heb je ook bloed in een laboratorium laten onderzoeken? Of alleen op het herstel van proefpersonen die jij begeleid? Want dan vind ik het best een gevaarlijke stelling die je inneemt en dit ook aangezien sommige je blind volgen. Maar goed ik ben dan ook maar een leek.

Want als je aan andere middelen zit dan test/primo, neem bijvoorbeeld tren dan kan arofixen toch een veel nuttiger midde zijn? Daar gelaten dat hcg uiterst belangrijk is in je kuur.

Medisch onderzoek. Clomid is het enigste middel dat getest is op mannen in een hypogonadale toestand wat vergelijkbaar is na een kuur.

Dus wat ik zeg is altijd onderbouwd.

Wat je kuur is maakt geen verschil voor het gebruikte middel in de nakuur. Je nakuur zal altijd hetzelfde werken. Alleen heb je bij langere en zwaarde kuren wel hcg nodig om het herstel proces te versnellen.

---------- Toegevoegd om 08:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:08 ----------

Ik heb hier ook nog wel een vraagje over. Op pagina 69 en 70 van dit topic geef je een toelichting wat te pakken als geschikte nakuur bij welke kuur. Waarom niet altijd altijd bij iedere kuur Hcg en hmg toepassen? Dus bijv. ook bij korte kuurtjes van zeg 8 weken ofzo. Wat ik er over lees is je herstel altijd sneller als je Hcg laat meelopen.

Waarom alleen langere kuurtjes en hoge dosering?
Stel je zou tren of deca pakken op lage een dosering 300 Mg voor 8 weken, zou je dan geen Hcg adviseren?

Hcg is in principe alleen nodig bij sterke en lange onderdrukking.

Bij tren of deca op 300mg gedurende 8 weken raad ik zeker hcg aan. Met test erbij bedoel je dan?

Of ik hcg aanraad hangt van de gebruikte middelen en lengte van de kuur af. Alsook hou ik rekening met de ouderdom en gevoeligheid van een persoon.

Laatst bewerkt:
Uiteraard met test erbij maar omdat dit toch de wat zwaardere steroïden zijn had ik al verwacht dat je hcg zou adviseren.

Laatst bewerkt:

Er zijn veel onderzoeken die bevestigen dat 25mg tot 50mg clomid per dag een veilig middel is om testosteron te verhogen voor lange tijd in bepaalde gevallen van hypogonadisme. Die onderzoeken bevestigen dat in die gevallen clomid beter zou kunnen zijn dan testosterontoevoeging. Wat Cools schrijft, is waar maar dat zijn geen onderzoeken die hij zelf gedaan heeft. Hij gaat die artikels ook maar lezen op pubmed. Cools is zelf geen onderzoeker maar leest alles over die materie en trekt daar dan zelf conclusies uit. Over clomid ivm nakuren, heb ik niks gevonden. Ik denk niet daar al onderzoeken over gedaan zijn.

Er zijn veel onderzoeken die bevestigen dat 25mg tot 50mg clomid per dag een veilig middel is om testosteron te verhogen voor lange tijd in bepaalde gevallen van hypogonadisme. Die onderzoeken bevestigen dat in die gevallen clomid beter zou kunnen zijn dan testosterontoevoeging. Wat Cools schrijft, is waar maar dat zijn geen onderzoeken die hij zelf gedaan heeft. Hij gaat die artikels ook maar lezen op pubmed. Cools is zelf geen onderzoeker maar leest alles over die materie en trekt daar dan zelf conclusies uit. Over clomid ivm nakuren, heb ik niks gevonden. Ik denk niet daar al onderzoeken over gedaan zijn.

Waarom nemen veel mensen dan toch nolva? (Dit is geen kritiek overigens, gewoon een vraag)

Ik heb het idee dat clomid niet veel
Meer gebruikt wordt. Jaren geleden zag je clomid veel vaker voorbij komen op het forum.

Waarom nemen veel mensen dan toch nolva? (Dit is geen kritiek overigens, gewoon een vraag)

Ik heb het idee dat clomid niet veel
Meer gebruikt wordt. Jaren geleden zag je clomid veel vaker voorbij komen op het forum.
Minder kans op bijwerkingen bij nolvadex

Welke bijwerkingen bedoel je dan precies, die bij clomid eerder optreden dan bij nolva?
Volgens mij vaker last van het zicht, maar ik weet niet zeker of dat de voornaamste klacht is. Ik was nog niet actief toen clomid vaker werd gebruikt. Misschien kan iemand anders me corrigeren.

• #2.230
Minder kans op bijwerkingen bij nolvadex

Juist meer op nolva.

Vroeger toen men nog clomid op 50mg/dag nam was er nooit een probleem. Toen kwam er een niet relevant onderzoek voor aas gebruikers dat zei dat 20mg gelijk was aan 150mg clomid.

Toen begon iedereen 150mg clomid of 20mg nolva te nemen. En natuurlijk zijn de bijwerkingen hoger op 150mg clomid gezien werking en bijwerking niet evenredig zijn.

Nolvadex zit met mogelijke toxiciteit problemen, clomid niet. Clomid is het enigste middel getest op mannen, nolvadex niet.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/nolvadex-vernietigt-breincellen-371041/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/visuele-toxiticiteit-clomid-nolvadex-256359/

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

Volgens mij vaker last van het zicht, maar ik weet niet zeker of dat de voornaamste klacht is. Ik was nog niet actief toen clomid vaker werd gebruikt. Misschien kan iemand anders me corrigeren.

Dat is omdat nolvadex of clomid in neen bepaalde dosis te sterk zijn op de oestrogeenreceptoren aan de ogen. En dit beschermd de ogen. Alsook heeft oestrogeen een vochtregulerend effect. Minder oestrogen is minder vocht en ook voor je ogen.

Met als gevolg droge ogen en/of beschadiging met eerste kenmerking vermindering van je nachtzicht.

Maar zoals ik in mijn vorige post beschrijf was dit vroeger niet. En bij nolva kan het ook gewoon en is persoons- en dosisafhankelijk.

---------- Toegevoegd om 16:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

Ik heb mijn eigen testen gedaan, maar niet in labo omstandigheden :p Dus inderdaad mijn basis blijft medische onderzoeken en ik gebruik eigen testen uit het verleden als bevestiging hiervan.

Laatst bewerkt:
Volgens de literatuur is de halfwaardetijd 24u, wat overeenkomt met zijn werkingsduur na een enkele dosis.
http://dailymed.nlm.nih.gov/dailymed/archives/fdaDrugInfo.cfm?archiveid=7547

Dit is niet zo bekend net zoals bij clomid en nolvadex die halfwaardetijd hebben van 5 en 7 dagen. Maar dit neemt men ook dagelijks.

Als nakuur is dit niet perse slecht om de stof te laten opbouwen in je lichaam, maar tijdens een kuur wil je niet je oestrogeen te laag brengen. Tijdens een nakuur eigenlijk ook niet.

In mannen werkt dit net hetzelfde. Je hebt een hechting aan het aromatase enzym net zoals bij een vrouw. Enigste reden waarom de werking zou kunnen verschillen is dat mannen dan meer aromatase enzymen zouden hebben. Maar hier vind ik niets over terug.

Nee. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14671195

• #2.232

Vreemd. Er kan inderdaad een snellere metabolisatie zijn bij mannen gezien bepaalde cytochroom P450 enzymen sneller werken.

Los daarvan zit je nog met een halfwaardetijd van 9u. Dus na 9u is de helft nog aanwezig. Dan weer na 9u de helft daarvan, enz..

Dus een dagelijkse inname tijdens een kuur zou voor een te hoge remming van oestrogeen kunnen zorgen.

Ik ga nog even eens verder zoeken of dit bevestigd wordt door andere onderzoeken.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...R__eUqELaPMYdZbHHcGkPXg&bvm=bv.82001339,d.d24

Zoals je kan lezen in de bovenstaande review hebben verschillende factoren hier effect op. Op een lege maag zit je met een minimale werkingsduur van 48u afhankelijk hoe het middel is verwerkt (soort vulstoffen).

Als je het dan nog eens neemt bij of na een maaltijd wordt de werkingsduur ook weer verlengt. De review kijkt hierbij ook specifiek naar de effecten bij mannen.

Maar er is ook een duidelijk verschil met vrouwen (halwaardetijd) en dit zou verklaard kunnen worden door een andere werking van de cytochroom P450 enzymen.

Studie ivm het effect van voeding op de opname.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2125.2005.02335.x/full

Bij vrouwen is het dan ook tot 27u zoals in deze review staat.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cncr.10908/full

Gezien de onduidelijkheid nog ga ik verder op zoek naar andere studies om dit allemaal te bevestigen.

En in deze studie (wel bij 14 jarige jongens) is de halfwaardetijd dan weer 46u, maar dit is dan weer niet bij een enkele inname. Alsook kan de halwaardetijd langer zijn bij deze leeftijd.

Heb alle beschikbare studies bekeken en je hebt waarschijnlijk gelijk dat de halfwaardetijd in mannen (ouder dan 16 en jonger dan 30) korter is en rond de 9u ligt.

Maar dat is nog altijd wel een halfwaardetijd om rekening mee te houden tijdens een kuur.

Laatst bewerkt:
Vreemd. Er kan inderdaad een snellere metabolisatie zijn bij mannen gezien bepaalde cytochroom P450 enzymen sneller werken.

Los daarvan zit je nog met een halfwaardetijd van 9u. Dus na 9u is de helft nog aanwezig. Dan weer na 9u de helft daarvan, enz..

Dus een dagelijkse inname tijdens een kuur zou voor een te hoge remming van oestrogeen kunnen zorgen.

Ik ga nog even eens verder zoeken of dit bevestigd wordt door andere onderzoeken.

Hoezo zou je gaan zoeken of dit onderzoek door andere bevestigd wordt? Dit is gewoon een goed onderzoek wat duidelijk aantoont dat Aromasin totaal anders werkt bij jonge mannen. Het is wat het is.

Als je 2 x per dag de juiste dosering Aromasin pakt hou je je levels het meest stabiel. Het is niet makkelijk om die juiste dosering te vinden maar wanneer je dit wel hebt is het imo de beste AI. Je wilt je oestrogeen niet teveel onderdrukken want zoals je zelf al aangeeft heb je oestrogeen ook nodig om te groeien (en uiteraard ook voor andere zaken). Enige wat je wilt doen is het onder controle houden.

Leuke discussie en bedankt voor de aanvulling heren. Dit maakt een forum toch erg interessant.

• #2.235
Hoezo zou je gaan zoeken of dit onderzoek door andere bevestigd wordt? Dit is gewoon een goed onderzoek wat duidelijk aantoont dat Aromasin totaal anders werkt bij jonge mannen. Het is wat het is.

Als je 2 x per dag de juiste dosering Aromasin pakt hou je je levels het meest stabiel. Het is niet makkelijk om die juiste dosering te vinden maar wanneer je dit wel hebt is het imo de beste AI. Je wilt je oestrogeen niet teveel onderdrukken want zoals je zelf al aangeeft heb je oestrogeen ook nodig om te groeien (en uiteraard ook voor andere zaken). Enige wat je wilt doen is het onder controle houden.

1 studie zegt nooit heel veel ;) Het is een begin. En een full tekst is altijd handig.

Maar heb juist aangevuld en je hebt inderdaad gelijk dat bij mannen tussen 16 en 30 jaar de halfwaardetijd korter is en rond de 9u ligt.

2x per dag is teveel alvast denk ik. Je na 9u nog de helft in je lichaam enz.. Dus dat hoopt op en uiteindelijk, na een paar dagen heb je een te inhibitie van oestrogeen.

Klopt, daarom vind ik een lagere dosis beste om mee te starten. Elke dag is nog de vraag.

Meten is weten zullen we zeggen in deze zaak ;)

Om deze reden vind het ik onnodig gezien een goede A:E balans met de juiste middelen en dosering kan bereikt worden. maar dat is idd in sommige situatie ook moeilijk.

Laatst bewerkt:
Dus voor nakuur is clomid op 50 of zelfs lager minder gevaarlijk en even goed?/Goed genoeg

• #2.240
Dus voor nakuur is clomid op 50 of zelfs lager minder gevaarlijk en even goed?/Goed genoeg

Yep ;) Is meer dan voldoende.

Ik raad meestal 50mg aan gedurende 10-14 dagen afhankelijk van de kuur. Dit gezien er een opbouw is van de stof in het lichaam.

Bij langere nakuren is 25mg/dag voldoende voor een goede opbouw van stof.

---------- Toegevoegd 5 January 2015 om 04:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst 4 January 2015 om 17:23 ----------

Maximal suppression of estradiol (62 * 14%) was observed 12 h after a single 25-mg dose of exemestane. Estradiol remained suppressed by 58 * 21% at 24 h and returned to baseline 3–6 d after treatment (Fig. 3). At the time of maximal estradiol suppression, plasma testosterone levels were unchanged and thereafter tended to increase by 32% between 2–3 d

Na 24u is er nog een vrij sterke onderdrukking die niet veel minder is tov 12u na een enkele inname van 25mg. Na 48u is de onderdrukking nog meer dan 50% (bijna 40% van baseline) tov van de maximale onderdrukking na 12u.

eg1230065003.gif

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven