Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.101
Geen fan van naalden! Maar bij anavar, hoe zit het me gyno en hoeveel tijd laat je best tussen de volgende 4 weken?

Kans op gyno bij anavar only is vrijwel 0 en tussen de kuren minimaal 2 maanden rust. Pagina 1, post 1 kan je meer erover lezen.

Thanks Denny! Welke specifieke schouderoefeningen doe jij dan?

Ik heb vooral last tijdens t trainen en dag na het trainen van borst. Nu, dag later, voel ik t ook wanneer ik op de voorkant van mijn schouder druk. Ik denk dat t de voorkant van mijn schouder is, deze is wel vaker overbelast.

kan je mij even quoten als je hier een reactie op krijgt? karma alvast

Hoe zit het nou met je receptoren die vol zitten? Als je blijft wisselen van middelen zou je progressie moeten blijven boeken toch? Zit er aan te denken om keer te bridgen inplaats van off te gaan. Slaat de kuur na een bridge wel weer goed aan of is off gaan het beste?

kan je mij even quoten als je hier een reactie op krijgt? karma alvast
alstu ;)

Thanks Denny! Welke specifieke schouderoefeningen doe jij dan?

Ik heb vooral last tijdens t trainen en dag na het trainen van borst. Nu, dag later, voel ik t ook wanneer ik op de voorkant van mijn schouder druk. Ik denk dat t de voorkant van mijn schouder is, deze is wel vaker overbelast.

Van de fysiotherapeut heb ik toen een serie oefeningen meegekregen.

1) Zijwaarts cable pull; met de binnenkant van je hand naar je lichaam.
http://youtu.be/1fnO12M6MiI (arm niet hoger dan schouder laten komen; dus niet zo hoog als in de video) zie:
Cable-Side-Arm_Pulldown.jpg

Doe van bovenstaande 2 setjes van 10 tot 15 herhalingen per arm/schouder; niet te zwaar!

2) Exororatie en Endorotatie:
http://youtu.be/XrYF0ZplRnY
Begin met de exorotatie, 2 setjes van 10 tot 15 herhalingen per arm/schouder; niet te zwaar!

3) Cable one-arm front & rear pull:
001.jpg

Laat bij de front pull de arm niet verder naar achteren gaan de je heup, en niet te hoog; gewoon zoals op het plaatje aangegeven.
002.jpg

Bij de rear pull de arm niet hoger of verder naar achteren doen dan op het plaatje is aangegeven.
Voor beide 2 setjes van 10 tot 15 herhalingen per arm/schouder; niet te zwaar!

Indien gewenst kun je de volgorde herhalen met een klein stapje meer gewicht, je kunt ze redelijk vlot achter elkaar doen.

Meestal doe ik de serie oefeningen als opwarming voordat ik begin met m'n rug, borst of schouder training.

Succes!:thumb:

---------- Toegevoegd om 07:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:53 ----------

Hoe zit het nou met je receptoren die vol zitten? Als je blijft wisselen van middelen zou je progressie moeten blijven boeken toch? Zit er aan te denken om keer te bridgen inplaats van off te gaan. Slaat de kuur na een bridge wel weer goed aan of is off gaan het beste?

Het is dacht ik eerder de gevoeligheid van de receptoren die afneemt tijdens je kuur.
Als je een bridge doet op een normale dosis test (150/200mg EW max) dan zitten je bloedwaardes na een paar weken - op LH, FSH etc. na - weer tussen de referentiewaarden. Dan kun je daarna weer prima vooruit met een blast.

• #3.106

Receptoren die vol zitten is een fabeltje. Er kan alleen een verandering in gevoeligheid en activiteit van de androgeenreceptoren ontstaan. En dit gebeurd ook, net zoals bij andere hormoonreceptoren en bij enzymen zoals aromatase zal de activiteit veranderen afhankelijk van de soort oestrogeen en hoeveelheid.

Ook zijn er mogelijk nog andere factoren in het spel, zoals bepaalde katabole processen en hormonen die stijgen om weer een natuurlijke balans in je lichaam te verkrijgen.

Je lichaam gaat dus uiteindelijk al het mogelijke doen om een normaal proces te verkrijgen, hiervoor gaat het de gevoeligheid en activiteit van receptoren en enzymen aanpassen. Eerste stap is altijd je eigen productie plat leggen en stapsgewijs als dit niet lukt (wat het geval is bij exogene toediening van een hogere dosering testosteron) gaat het lichaam deze andere processen aanpassen. Daarom kun je niet blijven groeien van aas en moet je rusten tussen kuren zodat dit weer alles in evenwicht geraakt. Andere aas gaat geen verschil maken gezien het nog altijd een androgeen blijft.

Receptoren die vol zitten is een fabeltje. Er kan alleen een verandering in gevoeligheid en activiteit van de androgeenreceptoren ontstaan. En dit gebeurd ook, net zoals bij andere hormoonreceptoren en bij enzymen zoals aromatase zal de activiteit veranderen afhankelijk van de soort oestrogeen en hoeveelheid. Ook zijn er mogelijk nog andere factoren in het spel, zoals bepaalde katabole processen en hormonen die stijgen om weer een natuurlijke balans in je lichaam te verkrijgen. Je lichaam gaat dus uiteindelijk al het mogelijke doen om een normaal proces te verkrijgen, hiervoor gaat het de gevoeligheid en activiteit van receptoren en enzymen aanpassen. Eerste stap is altijd je eigen productie plat leggen en stapsgewijs als dit niet lukt (wat het geval is bij exogene toediening van een hogere dosering testosteron) gaat het lichaam deze andere processen aanpassen. Daarom kun je niet blijven groeien van aas en moet je rusten tussen kuren zodat dit weer alles in evenwicht geraakt. Andere aas gaat geen verschil maken gezien het nog altijd een androgeen blijft.

Valt bridgen hier ook onder?

125/250 testo is gezien als rust idd ;)

• #3.109
Valt bridgen hier ook onder?

In principe wel. Normaal gezien spreken we van een natuurlijke aanmaak om je lichaam weer te stabiliseren, maar de vraag is tot welke dosis we kunnen gaan om dit te bereiken. Ook is er de vraag of exogene testosteron toediening niet andere belangrijke processen veranderd die de winst in een volgende kuur/blast beperkt.

Helder!

Hoe zou een cruise/blast eruit zien met korte esters?

250 test E cruise, blasten met de short esters lijkt me.
test enan altijd basis :) prop + ace dr bij tijdens t blasten.

• #3.112
Helder!

Hoe zou een cruise/blast eruit zien met korte esters?

Hangt vanaf wat je voor middelen wil gebruiken. Ik zou aanraden cruise op 125mg test e en een blast bestaande uit 100mg test p bovenop de test e en 100mg mast p /2 dagen gedurende 6 weken. Ik hou hier rekening met dat je sowieso hoger doseert gedurende langere tijd, normaal is mijn aanraden wat lager.

Yo cools zit met wat, misschien kan je me helpen.

Ik zat onlangs op 250 mg test en en 100 mg EOD dus 250 mg test e en 350 mg npp~ EW

Geen probleem, toen ben ik over gegaan naar 250 mg test e en 700 NPP elke week (Heb overigens nooit de 700 mg npp gehaald) . Had 400 mg NPP in een keer geinjecteerd en paar dagen later weer een droge hoest ontwikkeld. Maar had tussen die tijd ook Melanotan 2 geinjecteerd 1 mg die al een tijdje in mijn vriezer zat.

Nu zijn we weken verder en hoest nog steeds verschrikkelijk erg, zit nu in mijn nakuur en de NPP zou in theorie al weken geleden uit mijn systeem weg moeten zijn maar ik hoest nog steeds, weet je wat de probleem hiervan kan zijn?

Ik wil mijn bloed laten checken na de nakuur overigens, had nog een andere vraag, heb wel een hele lange tijd gekuurd met hcg tijdens mijn kuur. Zou 30 dagen 20 mg nolva voldoende zijn? Mijn ballen zijn wel kleiner van omvang momenteel. Zou ik over een week 2500 iu hcg om de dag kunnen doen, zou dat veel helpen?

• #3.114
Yo cools zit met wat, misschien kan je me helpen.

Ik zat onlangs op 250 mg test en en 100 mg EOD dus 250 mg test e en 350 mg npp~ EW

Geen probleem, toen ben ik over gegaan naar 250 mg test e en 700 NPP elke week (Heb overigens nooit de 700 mg npp gehaald) . Had 400 mg NPP in een keer geinjecteerd en paar dagen later weer een droge hoest ontwikkeld. Maar had tussen die tijd ook Melanotan 2 geinjecteerd 1 mg die al een tijdje in mijn vriezer zat.

Nu zijn we weken verder en hoest nog steeds verschrikkelijk erg, zit nu in mijn nakuur en de NPP zou in theorie al weken geleden uit mijn systeem weg moeten zijn maar ik hoest nog steeds, weet je wat de probleem hiervan kan zijn?

Ik wil mijn bloed laten checken na de nakuur overigens, had nog een andere vraag, heb wel een hele lange tijd gekuurd met hcg tijdens mijn kuur. Zou 30 dagen 20 mg nolva voldoende zijn? Mijn ballen zijn wel kleiner van omvang momenteel. Zou ik over een week 2500 iu hcg om de dag kunnen doen, zou dat veel helpen?

700mg NPP is veel teveel. Blijft nog altijd nandrolone, max 100mg om de 3 dagen. Is een phenylpropionaat ester, dus niet om de dag zoals propionaat. 400mg in 1 injectie is ontzettend veel en om problemen vragen. Je zit dan nog eens met meer actieve stof per ml die in hogere hoeveelheid vrijkomt per dag tov decaonaat.

Probleem is waarschijnlijk een overactiviteit van je immuunsysteem geweest door de hoge dosis NPP. Je nakuur kan hier verder effect op hebben, dus pas na stoppen hiervan gaat dit waarschijnlijk verbeteren.

Je bent nu aan het nakuren, dus geen hcg meer. Zou 10mg nolva nemen, daar ga je je al beter van voelen. Of nog beter clomid als je dat hebt.

Hoeveel hcg heb je per week gezet en om de hoeveel dagen? En hoe lang heb je gekuurd?

Hangt vanaf wat je voor middelen wil gebruiken. Ik zou aanraden cruise op 125mg test e en een blast bestaande uit 100mg test p bovenop de test e en 100mg mast p /2 dagen gedurende 6 weken. Ik hou hier rekening met dat je sowieso hoger doseert gedurende langere tijd, normaal is mijn aanraden wat lager.

Oke gaan we doen

Hoi cools,

Vraag:

Ik ben 6 maanden on geweest, nu heb de tren al laten vallen en ga nog 4 weken door op 250 test.

Tijdens de kuur heb ik geen HCG gebruikt maar heb het nog wel liggen.

De laatste 2 weken heb ik ook 10mg Aromasin genomen tegen vocht. Dit wad een bulk blast en hield hier wat vocht van vast door de carbs en van de cheat meals/ days. Sinds ik de tren 2 weken Geleden heb laten vallen de aro ben gaan nemen is het vocht minder en ben ik ook 1,5 kg gezakt in gewicht. Zie wat meer definitie in abs en triceps. Ook had ik last van een pijnlijke tepel en dit is door de aro ook weg. Klein bobbeltje zit er nog wel maar kan er nu gewoon op drukken zonder pijn.

Vraag:

1. Hoe kan ik de hcg alsnog invoegen voor een sneller herstel?

2. Nu al stoppen met de aro of door laten lopen tot de nakuur? Nakuur is met clomid 25 Mg voor 4-6 weken.

Laatst bewerkt:
700mg NPP is veel teveel. Blijft nog altijd nandrolone, max 100mg om de 3 dagen. Is een phenylpropionaat ester, dus niet om de dag zoals propionaat. 400mg in 1 injectie is ontzettend veel en om problemen vragen. Je zit dan nog eens met meer actieve stof per ml die in hogere hoeveelheid vrijkomt per dag tov decaonaat. Probleem is waarschijnlijk een overactiviteit van je immuunsysteem geweest door de hoge dosis NPP. Je nakuur kan hier verder effect op hebben, dus pas na stoppen hiervan gaat dit waarschijnlijk verbeteren. Je bent nu aan het nakuren, dus geen hcg meer. Zou 10mg nolva nemen, daar ga je je al beter van voelen. Of nog beter clomid als je dat hebt. Hoeveel hcg heb je per week gezet en om de hoeveel dagen? En hoe lang heb je gekuurd?

500 IU om de 3 dagen en iets van 4-6 maanden

• #3.118
500 IU om de 3 dagen en iets van 4-6 maanden

Als je tijdens je kuur merkt dat je teelballen toch sterk krimpen kan je best 750-1000iu zetten.

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ----------

Hoi cools,

Vraag:

Ik ben 6 maanden on geweest, nu heb de tren al laten vallen en ga nog 4 weken door op 250 test.

Tijdens de kuur heb ik geen HCG gebruikt maar heb het nog wel liggen.

De laatste 2 weken heb ik ook 10mg Aromasin genomen tegen vocht. Dit wad een bulk blast en hield hier wat vocht van vast door de carbs en van de cheat meals/ days. Sinds ik de tren 2 weken Geleden heb laten vallen de aro ben gaan nemen is het vocht minder en ben ik ook 1,5 kg gezakt in gewicht. Zie wat meer definitie in abs en triceps. Ook had ik last van een pijnlijke tepel en dit is door de aro ook weg. Klein bobbeltje zit er nog wel maar kan er nu gewoon op drukken zonder pijn.

Vraag:

1. Hoe kan ik de hcg alsnog invoegen voor een sneller herstel?

2. Nu al stoppen met de aro of door laten lopen tot de nakuur? Nakuur is met clomid 25 Mg voor 4-6 weken.

Gewoon meteen beginnen met hcg, 500iu 2x week tot 2 weken na ja laatste inject en dan nakuren.

Aro kan je de dosis eerst verlagen om te zien wat het doet en om de 3 dagen een enkele inname gezien de halfwaardetijd. Indien je meer last krijgt van je tepels/bobbeltje de dosis terug verhogen.

cools wil graag bloedprikken ter referentie binnenkort.
Welke zaken moet ik prikken? Doe het particulier dus vrij prijzig
Zal ik gewoon testosteron en LH prikken?

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

Of vrij testosteron ipv test, is puur ter referentie voor de toekomst als ik ga juicen om te kijken of ik hersteld

• #3.120
cools wil graag bloedprikken ter referentie binnenkort.
Welke zaken moet ik prikken? Doe het particulier dus vrij prijzig
Zal ik gewoon testosteron en LH prikken?

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

Of vrij testosteron ipv test, is puur ter referentie voor de toekomst als ik ga juicen om te kijken of ik hersteld

LH is niet perse nodig gezien dit sowieso hoger of lager zal zijn afhankelijk wanneer na je kuur je dit test.

Dus testosteron op zichzelf is goed gezien LH alleen interessant is als je test niet hersteld is na enige tijd om te zien waar het probleem juist ligt. Vrij testosteron en SHBG zijn dan weer handig als referentie.

Lever-, en nierwaardes zijn ook handig. Voor lever; alat en asat en nieren; creatinine en ureum. Je kan ook zeggen dat je dit pas nadien laat testen gezien er normaal gezien nu geen afwijking zal zijn. Zelfde voor je cholesterolwaardes, die wijken toch vrij zeker af na een kuur. Witte en rode bloedcellen kunnen dan weer interessant zijn gezien het effect hierop van de aas afhangt.

Dus hangt een beetje af van hoeveel geld je kan/wil spenderen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven