kan je mij even quoten als je hier een reactie op krijgt? karma alvast
alstu
Thanks Denny! Welke specifieke schouderoefeningen doe jij dan?
Ik heb vooral last tijdens t trainen en dag na het trainen van borst. Nu, dag later, voel ik t ook wanneer ik op de voorkant van mijn schouder druk. Ik denk dat t de voorkant van mijn schouder is, deze is wel vaker overbelast.
Van de fysiotherapeut heb ik toen een serie oefeningen meegekregen.
1) Zijwaarts cable pull; met de binnenkant van je hand naar je lichaam.
http://youtu.be/1fnO12M6MiI (arm niet hoger dan schouder laten komen; dus niet zo hoog als in de video) zie:
Doe van bovenstaande 2 setjes van 10 tot 15 herhalingen per arm/schouder; niet te zwaar!
2) Exororatie en Endorotatie:
http://youtu.be/XrYF0ZplRnY
Begin met de exorotatie, 2 setjes van 10 tot 15 herhalingen per arm/schouder; niet te zwaar!
3) Cable one-arm front & rear pull:
Laat bij de front pull de arm niet verder naar achteren gaan de je heup, en niet te hoog; gewoon zoals op het plaatje aangegeven.
Bij de rear pull de arm niet hoger of verder naar achteren doen dan op het plaatje is aangegeven.
Voor beide 2 setjes van 10 tot 15 herhalingen per arm/schouder; niet te zwaar!
Indien gewenst kun je de volgorde herhalen met een klein stapje meer gewicht, je kunt ze redelijk vlot achter elkaar doen.
Meestal doe ik de serie oefeningen als opwarming voordat ik begin met m'n rug, borst of schouder training.
Succes!

---------- Toegevoegd om 07:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:53 ----------
Hoe zit het nou met je receptoren die vol zitten? Als je blijft wisselen van middelen zou je progressie moeten blijven boeken toch? Zit er aan te denken om keer te bridgen inplaats van off te gaan. Slaat de kuur na een bridge wel weer goed aan of is off gaan het beste?
Het is dacht ik eerder de gevoeligheid van de receptoren die afneemt tijdens je kuur.
Als je een bridge doet op een normale dosis test (150/200mg EW max) dan zitten je bloedwaardes na een paar weken - op LH, FSH etc. na - weer tussen de referentiewaarden. Dan kun je daarna weer prima vooruit met een blast.