MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hi Cools, Dank je. De persoon ik kwestie is jarenlang misselijk geweest tot men achter de oorzaak kwam dat dit Door een tekort aan serotonine was.
Dus doordat venlafaxine in de lever wordt omgezet kan je beter geen nolva/maria/nac/tudca nemen omdat dit dat proces kan verstoren.
Wat je dus wilt is dat oestrogeen niet te laag komt? Dus wellicht hcg laten meelopen zodat hij hier oestrogeen Door krijgt? Betekend dit dat hij ook juist geen ai moet nemen?
Wellicht eens beginnen met 30mg anavar voor 4 weken en indien hij weer misselijk wordt vanwege laag oestrogeen meteen hcg erbij zetten?

Hi Cools, had je bovenstaande vraag nog gezien? Ik vraag me eigenlijk ook af waarom oestrogeen beter niet te laag mag komen als je venlafaxine neemt? Thxs

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.603
Moeilijke vraag ;) De vraag is of je lichaam vrijwel geen serotonine aanmaakt. Is en hoe is dit gemeten/vastgesteld?

Venlafaxine is eigenlijk een SNDRI, maar de invloed op dopamine is klein tov serotonine en noradrenaline.

Nolva raden meestal niet aan omdat die gemetaboliseerd wordt via bepaalde cytochroom p450 enzymen die invloed zouden kunnen hebben op het metabolisme van Venlafaxine. Mariadistel, NAC en Tudca zouden afbraak en uitscheiding kunnen versnellen, maar dat zal wel meevallen. Ook gaat nolva oestrogeen sterk verlagen en dit kan weer een direct effect op je dopamine, serotonine en noradrenaline hebben.

Zelfde voor het gebruik van anabolen kan een verhoging van androgenen en oestrogeen hier een direct effect op hebben. Dus blijft altijd een moeilijke zaak.

Beste is altijd om te proberen en een combinatie van testosteron of hcg. Je zou voor korte esters kunnen gaan gedurende 4 weken zodat nakuren niet nodig is. Clomid heeft natuurlijk voorkeur.

Al mijn voorgestelde kuren kunnen in principe, maar de uiteindelijke effecten zijn ook deels persoonsafhankelijk gezien naar de invloed op de psyche moet gezien worden.

Had ik op geantwoord ;)

• #3.605
Hi Cools, Dank je. De persoon ik kwestie is jarenlang misselijk geweest tot men achter de oorzaak kwam dat dit Door een tekort aan serotonine was.
Dus doordat venlafaxine in de lever wordt omgezet kan je beter geen nolva/maria/nac/tudca nemen omdat dit dat proces kan verstoren.
Wat je dus wilt is dat oestrogeen niet te laag komt? Dus wellicht hcg laten meelopen zodat hij hier oestrogeen Door krijgt? Betekend dit dat hij ook juist geen ai moet nemen?
Wellicht eens beginnen met 30mg anavar voor 4 weken en indien hij weer misselijk wordt vanwege laag oestrogeen meteen hcg erbij zetten?

Ah zie het ;)

Beste is inderdaad oestrogeen goed te houden omdat dit een effect heeft op je 'hersenhormonen'.

Moeilijke hieraan is een kuur samen te stellen zodat nakuren niet nodig is. Sowieso niet langer dan 4 weken en korte esters of anavar icm hcg. Nu onderdrukt hcg vrij sterk en meteen, maar als het niet te lang gebruikt wordt is het mogelijk niet na te kuren.

Ik zou inderdaad de anavar only proberen eerst en hcg erbij indien nodig.

Hey cools,

Kennis van mij wilt HGH gebruiken maar werkt heel veel met asbest. Is die combinatie gevaarlijk?

• #3.607
Hey cools,

Kennis van mij wilt HGH gebruiken maar werkt heel veel met asbest. Is die combinatie gevaarlijk?

:p goede vraag, betwijfel dat ik daar relevant onderzoek kan over vinden.

Asbest is op zichzelf al zeer gevaarlijk ivm ontwikkeling van kanker natuurlijk. Ik hoop dat hij met de juiste veiligheidsmaatregelen werkt. Nu hcg gaat je celdeling versnellen en de kans op een foute cel zou kunnen verhogen. Zeker gezien er een indirect effect op oestrogeen is door stimulatie prolactine. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of er een verhoogde kans op kanker dan is omdat er ook effect op het immuunsysteem plaatsvind.

Hgh gaat het verouderingsproces wel versnellen en zou op termijn ouderdomsverschijnselen/aandoeningen vroeger kunnen laten invallen. Maar dat is niet relevant.

Sowieso altijd test of hcg erbij omdat er een onderdrukking op testosteron en insuline kan plaatsvinden.

Ah zie het ;)

Beste is inderdaad oestrogeen goed te houden omdat dit een effect heeft op je 'hersenhormonen'.

Moeilijke hieraan is een kuur samen te stellen zodat nakuren niet nodig is. Sowieso niet langer dan 4 weken en korte esters of anavar icm hcg. Nu onderdrukt hcg vrij sterk en meteen, maar als het niet te lang gebruikt wordt is het mogelijk niet na te kuren.

Ik zou inderdaad de anavar only proberen eerst en hcg erbij indien nodig.

Dank je Cools, dus na de kuur gewoon een goeie mix van testosteron boosters, maar dan niet eentje waar tevens oestrogeen verlagende kruiden of lever reinigende kruiden bij zitten. Hij is overigens ook begin 40, zal dat voldoende zijn op zijn leeftijd?

• #3.609
Dank je Cools, dus na de kuur gewoon een goeie mix van testosteron boosters, maar dan niet eentje waar tevens oestrogeen verlagende kruiden of lever reinigende kruiden bij zitten. Hij is overigens ook begin 40, zal dat voldoende zijn op zijn leeftijd?

Voor de lever is fosfatidylserine aan te raden.

En voor test stimulatie inderdaad geen oestrogeen onderdrukkende middelen.

Meer info in topic Leverfunctie en Test boosters.

Cools, is er veel kans op acne bij:
Anavar only?
Test/anavar 250-20
Test/primo 250-250
Test/mast 250-200

Mijn 2e vraag is of er veek verschil is tussen mast en primo aangezien je mast veel goedkoper hebt en veel minder ml's hoeft weg te drukken. Kan de verschillen niet duidelijk op een rijtje vinden zoals voor en nadelen van beide.
Hopelijk kan je me helpen?

Bedabkt!

• #3.611
Cools, is er veel kans op acne bij:
Anavar only?
Test/anavar 250-20
Test/primo 250-250
Test/mast 250-200

Mijn 2e vraag is of er veek verschil is tussen mast en primo aangezien je mast veel goedkoper hebt en veel minder ml's hoeft weg te drukken. Kan de verschillen niet duidelijk op een rijtje vinden zoals voor en nadelen van beide.
Hopelijk kan je me helpen?

Bedabkt!

De kans is er gezien oestrogeen verlaagt en androgeen verhoogt uit verhouding. Is natuurlijk persoonsafhankelijk bij dit.

Mast is minder anabool dan primo en mogelijk androgener.

Cools, in welke verhouding zie jij een hoog gedoseerde test-deca kuur?
In de richting 1g test, 1 g deca. Zo had een vriend laatst gekuurd met 1g test, 800mg deca, maar ik vraag mij af met welke verhouding je dan het best kan spelen. Misschien iets wat je niet aanraad, maar toch nieuwsgierig naar :D

• #3.613
Cools, in welke verhouding zie jij een hoog gedoseerde test-deca kuur?
In de richting 1g test, 1 g deca. Zo had een vriend laatst gekuurd met 1g test, 800mg deca, maar ik vraag mij af met welke verhouding je dan het best kan spelen. Misschien iets wat je niet aanraad, maar toch nieuwsgierig naar :D

Dat is een moeilijke. Normaal gezien adviseer ik niet meer dan 200mg deca omdat je test dan beter hoger kan doseren. Beter resultaat en minder kans oestrogeen gerelateerde bijwerkingen indien gecombineerd met een niet-aromatiserende aas.

Maar als je toch hoger wil gaan zou ik de verhouding 400mg deca - 500mg of meer test aanhouden. Beter nog deze dosering en dan primo of mast erbij. Hoger dan 400mg deca/week zou ik nooit gaan.

Oke bedabkt maar klopt het dan als mast androgener is dat je minder dan die 250 mg primo hoeft te zetten voor androgene oestrogene verhouding?

En hoor veel mensen over mast dat je vol staat met acne klopt sit?

• #3.615
Oke bedabkt maar klopt het dan als mast androgener is dat je minder dan die 250 mg primo hoeft te zetten voor androgene oestrogene verhouding?

En hoor veel mensen over mast dat je vol staat met acne klopt sit?

Klopt, 100-200 mast e/week is in meeste gevallen voldoende. Dit hangt af van je dosering testosteron en andere aromatiserende middelen. Bij hogere doseringen vergroot de kans op acne ook sterk.

Dus dan zou je eigenlijk 250 test e en 100 mast e al klaar zijn? Dit is maar 1.5ml is nog een aardig verschil met de meteen 3.5 ml wegspuiten met primo

• #3.617
Dus dan zou je eigenlijk 250 test e en 100 mast e al klaar zijn? Dit is maar 1.5ml is nog een aardig verschil met de meteen 3.5 ml wegspuiten met primo

Op zichzelf niet, moet nog wat anders bij natuurlijk anders gaan de resultaten beperkt zijn. Zeker gezien mast minder anabool is dan primo en nog eens lager gedoseerd.

Wat zou jij er dan nog bijdoen? Rekening houdend met goede verhouding en weinig kans op acne?

• #3.619
Wat zou jij er dan nog bijdoen? Rekening houdend met goede verhouding en weinig kans op acne?

Hcg, dit gaat al meer resultaat geven gezien het je eigen aanmaak 'normaliseert'. Oestrogeen komt wel iets hoger dan, maar icm 250-test - 100mg mast kan dit net.

Zou me er niet druk om maken, venlafaxine is slechts een zwakke remmer van CYP2D6. Aangezien daarnaast ook een erg lage dosis wordt gebruikt (37.5mg, 2x zo laag als de standaarddosis), is een effect op andere medicijnen via de leverenzymfunctie erg onwaarschijnlijk. Venlafaxine heeft overigens voor de persoon in kwestie geen werking op (nor)adrenaline, dat is vanaf 150 mg. En al helemaal niet op dopamine, wat alleen op zeer hoge dosis plaatsvindt. Erg zeldzame gevallen daargelaten.

Terug
Naar boven