- Waardering
- 1.374
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
allereerst vind ik het fantastisch wat je doet hoor Cools, dat samenvatten van ergogenics.org.
Maar heb jij de artikelen ook beoordeeld op kwaliteit? En zo ja, welke criterialijst heb je gehanteerd?
Toch nog iemand die een beetje kritisch is en niet klakkeloos wil geloven wat er steeds gepubliceerd wordt. Enkel al het feit dat er een studie is die beweert dat je met een zeer lichte dosis anavar met een zeer lichte dosis testosteron evenveel spiermassa krijgt als een zware kuur, is pertinent niet waar en dat weet iedereen die wat met kuren experimenteert. Als je aan universiteitsprofessoren vraagt wat zij van die studies denken, zullen zij ook zeggen dat ze de meeste van die studies niet au serieus nemen. In de ene studie zijn de bijwerkingen verwaarloosbaar als ze dosissen van 50 mg tot 600mg per week testosteron aan de proefpersonen geven, een andere studie hebben ze moeten stopzetten omdat er teveel bijwerkingen waren toen ze verschillende dosissen testosteron gaven. Twee studies dus die het omgekeerde beweren. Groeihormonen idem. Waarom zouden HRT dokters lichte groeihormoonkuren voorschrijven als ze het leven zouden verkorten. Ik ga er wel mee akkoord dat dit niet te vergelijken valt met groeihormoonkuren die bb'ers gebruiken. Dat die kuren je leven verkorten en bepaalde ziektes in de hand werken of versnellen, lijkt mij logisch net zoals je geen testosteronkuur (HRT) kan vergelijken met een anabolenkuur die sportmensen gebruiken. Allemaal goed om te lezen (ik lees ook al die artikels op ergogenics) maar toch een beetje logisch blijven en beseffen dat er veel onvolledige, niet waterdichte studies tussen zitten en ook veel studies die door bepaalde instanties gesponsord worden en dus niet echt objectief zijn.
Hoe controleer jij ofdat ze dit kunnen? of begrijp ik dit verkeerd?Die bijwerkingen hangt van de testpersonen af. Leeftijd, gezondheid, voeding, enz.. Maar het geeft aan wat de bijwerkingen kunnen zijn. Studies die het omgekeerde beweren is een verkeerde interpretatie van de resultaten door de onderzoekers. Er is maar 1 juist antwoordt.
conclusies leiden vaan naar nieuwe onderzoeksvragen. Mss eens de discussie lezen
En dan is nog de vraag wat waren hun bijwerkingen? Symptomen of meetbare dingen in het bloed?
Dokters die patiënten lichte groeihormoonkuren voorschrijven doen dit alleen als er een tekort vastgestelt is, net zoals bij TRT. Maar daar zijn soms betere oplossingen voor. Toedienen van deze middelen gaat je eigen productie ook volledig stopzetten, met uiteindelijk verdere gevolgen vandien.
En zelfs uit een niet waterdichte studie kan je dingen uithalen. De conclusie van de onderzoekers weggelaten. Resultaten kan je zelf bestuderen en tot een conclusie komen, dit door meerdere onderzoeken te vergelijken.
Het gaat bij dit onderwerp alleen om studies en je kan ook alleen met studies wat onderbouwen. Ik heb dan ook studies geplaatst met hogere doseringen.
Welke zijn de studies die universiteitsprofessoren dan wel au serieus nemen?
Als ik niets uit deze onderzoeken kon halen of geen waarde aan hechtte zou ik ze niet plaatsen. Dus punten op deze geven heeft geen nut.
Vind het zeker waardevol, maar het is geen absolute waarheid
Ik hecht geen waarde aan veronderstellingen van gebruikers die geen correcte metingen kunnen doen.
Cools, ik complimenteer je nogmaals met je gedane werk.
Maar waar skydirk en ik op doelen, en wat de beperking is van ergogenics.org, is dat een studie ingeschat moet worden op bewijskracht.
Dat een studie een bepaalde conclusie heeft, zegt niets zo lang het een studie van matige kwaliteit betreft.
Dit kan door de opzichtige dingen als: de supplementenfabrikant heeft de studie betaald (bijna enige wat ergo.org aanhaalt) of er deden maar 2 mensen mee. Maar nog vaker en zeker niet minder belangrijk door fouten in het onderzoek. Geen statische pooling waar nodig, lage intra- of interbetrouwbaarheid van meetinstrument, etc.
Dit zijn zaken waar je een onderzoek op beoordeeld. Zelfs de beoordelingslijst laat soms nog wat ruimte voor interpretatie over.
Hoe controleer jij ofdat ze dit kunnen? of begrijp ik dit verkeerd?
Interesant leesvoer cools echter mis ik nog wat info over primo. Als je hier nog wat over vind zou top zijn.
Heb hier een abo en kreeg een melding, vandaar mijn aanwezigheid.
Maar 250mg test per week is 7x je eigen aanmaak beweer je. Dit klopt toch helemaal niet?
Over primo zou ik overigens ook graag wat meer weten, aangezien het een vreemde AAS is. Het is qua androgene bijwerkingen zeer mild, ondanks het feit dat het een DHT afgeleide is.
Op de eerste pagina lees ik ook ergens dat vitamine D en E je prostaat beschermt tegen androgenen, geldt dit ook voor het haar? Dit is tot op de dag van vandaag nog steeds een van de grootste redenen waarom ik niet kuur, angst om haar te verliezen. Het verhaaltje van erfelijkheid etc ken ik al, ik weet hoe MPB werkt.
Maar vraag mij dus zeker af in hoeverre je een kuur kan doen die safe is voor je haarlijn. En indien die kuur toch niet zo safe is, hoe snel ga je merken dat het effect heeft op je haar, kan je dan nog stoppen, wanneer is het te laat, komt het nog terug, gaat het nog verder door ookal stop je,...?
Primobolan is een testosteron afgeleide die niet naar oestrogeen omzet. Daarom denken velen dat het een DHT afgeleide is. Dus waar het van afgeleid is maakt niet uit, alleen de uiteindelijke structuur.
Ik heb het over 450mg. 250test+200primo. Bij een enanthate ester is 75% actief, dus 337,5mg.
Je maakt zelf gemiddeld 7mg per dag aan, dus 49mg per week. Dus 450mg is 7 keer meer. Door de combi zal de oestrogeenstijging stuk beperkter blijven, maar toch aanwezig wat nodig is.
Vitamine E heeft zijn effecten op de haren ook ja, vitamine c weet ik niet. Maar die bescherming tegen 7 keer meer androgenen is beperkt. Je kan stoppen dan en verder haarverlies zal voorkomen worden. Wel rekenen dat het 10 dagen nog doorwerkt.
Veel haarverlies komt trouwens ook door de nakuur. Nolvadex op 20mg voor 4 weken remt vrijwel a je oestrogeen op de receptor. Oestrogeen beschermd je haren. En bij dee kuur is 2 weken na de laatste injectie 50mg clomid voor 10 dagen meer dan genoeg. Dit blokkeerd genoeg voor test stimulatie. Je eigen lichaam neemt het nadien snel over.
als eerste kuur meteen een combi is dus beter dan een only cycle? een beginners kuur van 500 mg/e5d vind ik persoonlijk ook erg veel maar om de eerste keer een stack te doen? of heb je het hier voor iemand die wat meer kuurtjes heeft gehad?
het idee achter een eerste kuur hier op het forum is dat je weet welke sides bij welke aas horen. Niet omdat 300primo+250test nou per se slechter voor je is dan 500 test.

@Cools: dus m.a.w:
Test/Primo op 250/200 mg per week, daar bouw je meer spiermassa mee op dan Test E op 500 mg per week?
Uiteraard, was al laat gisteren na een dag studeren, primo komt er ook nog bij in de testosteron optelling.
Als je dus kuurt, zal je eigenlijk al vrij direct merken dat het impact heeft op je haarlijn, en zal het niet plots weken nadien komen opzetten? Goed om te weten.
Hmm over die nakuur. Nolvadex heb ik ooit al genomen, jaar of 4 geleden na een paar weken epistane. (epistane deed overigens niets terwijl ik op nolva wel gainde...)
Kan ik dan concluderen dat mijn haarlijn niet gevoelig zal zijn voor kuren, als het nolva al eens overleefd heeft?
Ook raad je dus eerder clomid aan bij lichte kuren?