Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Het is vooral dit die mij tegenhoudt te beginnen.

Dbol en oxy aromatiseren inderdaad, maar oestrogeen is toch net NIET gevaarlijk voor haaruitval?
Enkel de androgenen, DHT gerelateerd, zoals winny (en dan denk ik dat anavar daar ook wel bijhoort, zij het in mindere mate)

Deca lijkt mij inderdaad een van de meest safe AAS qua haaruitval, en ik dacht dbol (mild androgeen dus opletten met doseringen) en turinabol. Probleem is natuurlijk dat je sowieso moet stacken met testosteron als basis, en daar blijf je met het DHT probleem zitten.


Dianabol veroorzaakt juist een hogere oestrogeen spiegel netzoals Anadrol. Je zou dus verwachten dat door de oestrogeen vorming, die volgens Cools belangrijk is om je haren te beschermen, je met deze middelen geen haaruitval zou bereiken.. nou bij mijn weten is juist dianabol en anadrol funest voor je haargrens dus er zit een zekere paradox in het verhaal van Cools.
 
Wat zou een wat gevorderde kuur voor jou zijn Cools?

Gevorderd kuren bestaat voor mij niet, alleen gevorderd trainen. Kuren is om paar keer per jaar een paar jaar over te slaan. Dus dosis is voor iedereen hetzelfde gezien iedereen testosteron gemiddeld bij mannen hetzelfde is. Dat je meer weegt betekent niet dat je meer testosteron aanmaakt of receptoren hebt.
 
Dus jij zegt eigenlijk 2x per jaar test/primo op 250/300 en thats it?
 
Dianabol veroorzaakt juist een hogere oestrogeen spiegel netzoals Anadrol. Je zou dus verwachten dat door de oestrogeen vorming, die volgens Cools belangrijk is om je haren te beschermen, je met deze middelen geen haaruitval zou bereiken.. nou bij mijn weten is juist dianabol en anadrol funest voor je haargrens dus er zit een zekere paradox in het verhaal van Cools.

Dianabol is net zoals deca zelf nog eens oestrogeen (hecht aan de oetrogeenreceptoren), dus te oestrogeen.

Er zit idd een paradox in het verhaal, omdat je naar de stof zelf ook moet zien. Dianabol is een giftige verbinding en dus voor alle cellen schadelijk, ook haren.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 17:51 ----------

Maar Cools, is een nakuur met clomid wel voldoende na een kuur met test+primo? En zijn 6 weken niet veel te kort voor een kuur, met name primo? Waarom niet 10?

http://forum.dutchbodybuilding.com/...e-citrate-treatment-young-hypogonadal-291096/


Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356623
 
Laatst bewerkt:
Gevorderd kuren bestaat voor mij niet, alleen gevorderd trainen. Kuren is om paar keer per jaar een paar jaar over te slaan. Dus dosis is voor iedereen hetzelfde gezien iedereen testosteron gemiddeld bij mannen hetzelfde is. Dat je meer weegt betekent niet dat je meer testosteron aanmaakt of receptoren hebt.

Nee, ik bedoel dat de paradox betrekking heeft op de kwestie haaruitval. niet op de rest.:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:07 ----------

Dianabol is net zoals deca zelf nog eens oestrogeen (hecht aan de oetrogeenreceptoren), dus te oestrogeen.

Er zit idd een paradox in het verhaal, omdat je naar de stof zelf ook moet zien. Dianabol is een giftige verbinding en dus voor alle cellen schadelijk, ook haren.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 17:51 ----------



http://forum.dutchbodybuilding.com/...e-citrate-treatment-young-hypogonadal-291096/


Measurement of myostatin concentrations in human serum: Circulating concentrations in young and older men and effects of testosterone administration
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19356623

Ik bedoelde dat de paradox betrekking heeft op haaruitval niet op de rest:o
 
Mooi topic cools.:thumbs:
 
250/200 dus, en ja. Zoals ik zei is telkens 6 weken, 7 keer je eigen aanmaak.

Dus alle andere kuren en middelen zijn nutteloos?
Dat is bijna te mooi om waar te zijn eigenlijk. Maar je went aan de dosering dus op een gegeven moment ga je steeds minder gainen...
 
Nee, ik bedoel dat de paradox betrekking heeft op de kwestie haaruitval. niet op de rest.:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:07 ----------



Ik bedoelde dat de paradox betrekking heeft op haaruitval niet op de rest:o

Eerste is geen antwoordt op jou :p En 2de is over haaruitval ;) Zoals ik zeg alleen de androgene en oestrogene waarden zeggen maar een deel over mogelijkheid haaruitval. Bij dianabol is dat giftigheid, omzetting en eigen oestrogene activiteit. Niet goed voor je haren kort gezegd.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:20 ----------

Dus alle andere kuren en middelen zijn nutteloos?
Dat is bijna te mooi om waar te zijn eigenlijk. Maar je went aan de dosering dus op een gegeven moment ga je steeds minder gainen...

Ja ;) voor onze doeleinden toch.

Je went niet aan de doseringen, is fysich onmogelijk. Je komt dichter bij je grens ja, er is ook een grens van spieropbouw bij kuren.
 
Laatst bewerkt:
Eerste is geen antwoordt op jou :p En 2de is over haaruitval ;) Zoals ik zeg alleen de androgene en oestrogene waarden zeggen maar een deel over mogelijkheid haaruitval. Bij dianabol is dat giftigheid, omzetting en eigen oestrogene activiteit. Niet goed voor je haren kort gezegd.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:20 ----------



Ja ;) voor onze doeleinden toch.

Je went niet aan de doseringen, is fysich onmogelijk. Je komt dichter bij je grens ja, er is ook een grens van spieropbouw bij kuren.


Mijn doeleinde is 10 kg spiermassa gainen. Is dat mogelijk met die doseringen;)

Mooi en erg interessant topic Cools:D:lifter:

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:38 ----------

Eigenlijk als je dus 2x 6 weekjes kuurt op dezelfde doseringen, je op gezondheid technisch vlak nooit zorgen hoeft te maken omdat dit lichte doseringen zijn en je voldoende rust altijd hebt.
Bijwerkingen zullen ook nihil zijn.

hmm klink wel erg aantrekkelijk.
 
Mijn doeleinde is 10 kg spiermassa gainen. Is dat mogelijk met die doseringen;)

Mooi en erg interessant topic Cools:D:lifter:

Gemakkelijk. 3 a 4 kuurtjes. max dat je kan halen per kuur is 4,5kg spiermassa (totale massa 5kg-2kg vocht-1,5% vet daling).

Wat je haalt is afhankelijk van je vet%, boven de 15% zal minder winst geven. Natuurlijk is voeding en training ook belangrijk ;)

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:40 ----------

Mijn doeleinde is 10 kg spiermassa gainen. Is dat mogelijk met die doseringen;)

Mooi en erg interessant topic Cools:D:lifter:

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:38 ----------

Eigenlijk als je dus 2x 6 weekjes kuurt op dezelfde doseringen, je op gezondheid technisch vlak nooit zorgen hoeft te maken omdat dit lichte doseringen zijn en je voldoende rust altijd hebt.
Bijwerkingen zullen ook nihil zijn.

hmm klink wel erg aantrekkelijk.

Idd ;) Vriend van me kuurt zo al jaren zonder ook maar een enkele bijwerking. Met de juiste doseringen en rust geef je je lichaam de tijd om te verwerken en herstellen.

En natuurlijke vooruitgang zonder kuren is ook zeer belangrijk. Daarom dat ik zeg dat kuren geen vervanging is.
 
Ik zal dit binnenkort eens testen Cools, 6wk on

1-6: 250mg test e5d
1-6- 200mg primo e5d
Nakuur?

Hoe lang off?

Repeat
 
Ik zal dit binnenkort eens testen Cools, 6wk on

1-6: 250mg test e5d
1-6- 200mg primo e5d
Nakuur?

Hoe lang off?

Repeat


Voor jou zal het anders zijn bro denk ik dan. jij hebt al meerdere kuren gedaan dus ik denk dat je minder gaint op die doseringen dan ik die nog relatief natural ben.

Maar ik ben zeker benieuwd hierna!
Hou ons op de hoogte bro:)
 
Eerste is geen antwoordt op jou :p En 2de is over haaruitval ;) Zoals ik zeg alleen de androgene en oestrogene waarden zeggen maar een deel over mogelijkheid haaruitval. Bij dianabol is dat giftigheid, omzetting en eigen oestrogene activiteit. Niet goed voor je haren kort gezegd.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:20 ----------



Ja ;) voor onze doeleinden toch.

Je went niet aan de doseringen, is fysich onmogelijk. Je komt dichter bij je grens ja, er is ook een grens van spieropbouw bij kuren.

Klinkt logisch.
 
Er zijn 2 mechanismen die er voor zorgen dat je minder gaint gedurende de kuur. Eén er van is de neerwaartse regulatie van het aantal androgeenreceptoren. Om dat effect te overkomen kun je gedurende de kuur de androgene middelen hoger doseren of stacken met andere potente androgenen. Het andere mechanisme bestaat uit een stijging van cortisol, dit is een reactie op het lichaam om homeostase te bereiken. Hoge cortisolniveaus kun je minimaliseren door veel carbs te eten of te stacken met potente anabolen die cortisol verlagen (deca, winstrol etc.).
 
Als Cools mij kan vertellen hoe het zit met nakuren, eventueel toepassen van hcg en offperiodes ga ik dit voorlopig eens proberen. Ben nog nooit boven een gram AS gegaan dus zo gevorderd is mijn gebruik ook niet.
 
Ik zal dit binnenkort eens testen Cools, 6wk on

1-6: 250mg test e5d
1-6- 200mg primo e5d
Nakuur?

Hoe lang off?

Repeat

Niet e5d, maar 1 keer per week op zelfde dag. Dus e7d.

Hoe lang off is iets dat je zelf kan aanvoelen. Normaal voelt iemand 2 dingen. De drang om te kuren en wanneer je lichaam echt herstelt en klaar is voor een volgende kuur. Iedereen kan dit onderscheid maken.

Ik hou het op min 3 maanden na je nakuur.
 
Waarom raad je EW aan ipv E5D?
Meen al meerdere onderzoeken gelezen te hebben die E5D promoten, oa door stabielere bloedwaarden.
 
Er zijn 2 mechanismen die er voor zorgen dat je minder gaint gedurende de kuur. Eén er van is de neerwaartse regulatie van het aantal androgeenreceptoren. Om dat effect te overkomen kun je gedurende de kuur de androgene middelen hoger doseren of stacken met andere potente androgenen. Het andere mechanisme bestaat uit een stijging van cortisol, dit is een reactie op het lichaam om homeostase te bereiken. Hoge cortisolniveaus kun je minimaliseren door veel carbs te eten of te stacken met potente anabolen die cortisol verlagen (deca, winstrol etc.).

Klopt niet. Androgene downregulatie zal alleen maar vergroten bij meer androgenen. Dat is de reden ten eerste al waarom er een downregulatie is, maar dat is pas na een aantal weken. Eerst is er een upregulatie.

En je vergeet het belangrijkste, stijging myostatin.

Cortisol wordt onderdrukt door androgenen. Daarom dat dopamine testosteron stimuleert en cortisol laat zakken.
 
Cools, maak even het totaalplaatje compleet.

1-6: 250mg Test E EW
1-6: 200mg Primo EW
1-6: hcg?
Nakuur? Hoe lang? Nolva/clomid/combi?

12 wk off

Repeat
 
Back
Naar boven