XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

dus voor een beginner is het volgens jou beter om een combi 250/200 test/primo pakken beter dan test only? voor een eerste kuur dus!
 
dus voor een beginner is het volgens jou beter om een combi 250/200 test/primo pakken beter dan test only? voor een eerste kuur dus!

Zeker.
 

En als 2e kuur dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:05 ----------

Uiteraard, was al laat gisteren na een dag studeren, primo komt er ook nog bij in de testosteron optelling.
Als je dus kuurt, zal je eigenlijk al vrij direct merken dat het impact heeft op je haarlijn, en zal het niet plots weken nadien komen opzetten? Goed om te weten.

Hmm over die nakuur. Nolvadex heb ik ooit al genomen, jaar of 4 geleden na een paar weken epistane. (epistane deed overigens niets terwijl ik op nolva wel gainde...)
Kan ik dan concluderen dat mijn haarlijn niet gevoelig zal zijn voor kuren, als het nolva al eens overleefd heeft?

Ook raad je dus eerder clomid aan bij lichte kuren?


Heb je aanleg voor haaruitval dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:09 ----------

Primobolan is een testosteron afgeleide die niet naar oestrogeen omzet. Daarom denken velen dat het een DHT afgeleide is. Dus waar het van afgeleid is maakt niet uit, alleen de uiteindelijke structuur.

Ik heb het over 450mg. 250test+200primo. Bij een enanthate ester is 75% actief, dus 337,5mg.

Je maakt zelf gemiddeld 7mg per dag aan, dus 49mg per week. Dus 450mg is 7 keer meer. Door de combi zal de oestrogeenstijging stuk beperkter blijven, maar toch aanwezig wat nodig is.

Vitamine E heeft zijn effecten op de haren ook ja, vitamine c weet ik niet. Maar die bescherming tegen 7 keer meer androgenen is beperkt. Je kan stoppen dan en verder haarverlies zal voorkomen worden. Wel rekenen dat het 10 dagen nog doorwerkt.

Veel haarverlies komt trouwens ook door de nakuur. Nolvadex op 20mg voor 4 weken remt vrijwel a je oestrogeen op de receptor. Oestrogeen beschermd je haren. En bij dee kuur is 2 weken na de laatste injectie 50mg clomid voor 10 dagen meer dan genoeg. Dit blokkeerd genoeg voor test stimulatie. Je eigen lichaam neemt het nadien snel over.

Ik denk dat je verkeerd zit met primobolan Cools. Primo heeft wel de typische DHT kenmerken die typerend zijn voor DHT steroiden zoals prostaat vergroting en haaruitval, acne etc

Primobolan, volgens mij vallen daar de haren van je kop af als je niet oppast. netzoals met WInstrol die OOK een DHT afgeleide is.
 
@Cools: Is Primo geen Dhb afgeleide ipv Dht afgeleide zoals Boldenone en daardoor maar een 50% Dht werking bezit t.o.v traditionele Dht varianten zoals winstrol en anavar?
 
En als 2e kuur dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:05 ----------




Heb je aanleg voor haaruitval dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:09 ----------



Ik denk dat je verkeerd zit met primobolan Cools. Primo heeft wel de typische DHT kenmerken die typerend zijn voor DHT steroiden zoals prostaat vergroting en haaruitval, acne etc

Primobolan, volgens mij vallen daar de haren van je kop af als je niet oppast. netzoals met WInstrol die OOK een DHT afgeleide is.

Zelfde. Beste combi, dus niet nodig voor wat anders.

Zit niet verkeerd met primobolan. Enigste kenmerk gelijkend met DHT afgeleiden is geen omzetting naar oestrogeen. Maar primobolan is een testosteron afgeleide (check link).
http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index21.html

Waarom met DHT afgeleiden haaruitval erger kan zijn is omdat er geen omzetting naar oestrogeen is, net zoals bij primobolan. Oestrogeen beschermt haren en cellen, daarom combi met testosteron.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:25 ----------

@Cools: Is Primo geen Dhb afgeleide ipv Dht afgeleide zoals Boldenone en daardoor maar een 50% Dht werking bezit t.o.v traditionele Dht varianten zoals winstrol en anavar?

De structuur waar het van afgeleid is is niet zo belangrijk. Het gaat om het uiteindelijke molecuul. Primo is een afgeleide van testosteron dus, maar dankzij zijn structuur kan het aromatase enzym er niets mee. DHT afgeleiden hebben dit kenmerk al. Trenblone is een uitzondering en is even androgeen dan DHT.

Verhindering van omzetting naar oestrogeen verhoogt de androgene bijwerkingen wel. Daarom combi met testosteron.
 
Laatst bewerkt:
En als 2e kuur dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:05 ----------




Heb je aanleg voor haaruitval dan?

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:09 ----------



Ik denk dat je verkeerd zit met primobolan Cools. Primo heeft wel de typische DHT kenmerken die typerend zijn voor DHT steroiden zoals prostaat vergroting en haaruitval, acne etc

Primobolan, volgens mij vallen daar de haren van je kop af als je niet oppast. netzoals met WInstrol die OOK een DHT afgeleide is.

Primo zou je dus afraden in dit geval? Winny sowieso al.

Ik heb vermoedelijk wel aanleg voor haaruitval. Mijn grootvader was op zijn 25 al kaal, bij mijn vader is het ook rond zijn 20 beginnen uitvallen aan de inhammen en vooraan, maar is stabiel gebleven dan (is nu 50)
Bij stress of ongezonde feestweken merk ik dat mijn haar dunner wordt vooraan, maar dit herstelt zich weer heb ik de indruk.

Sinds een jaar of 2 (ben 22 sinds vandaag) merk ik dat mijn inhammen wat groter worden, en het vooraan iets dunner is dan de rest. Niet opvallend, maar ik merk het wel omdat het een grote bezorgdheid is van mij.
 
Is de winst van deze kuur dan ook ongeveer gelijk met een test-only? Het is nu zogezegd wel 'gezonder' (minder schadelijk) maar als het minder massa geeft?
PS: Ben een leek op dit gebied, ben nog maar aan het inlezen en wil zo veel mogelijk (juiste) info vergaren ^^
 
Primo zou je dus afraden in dit geval? Winny sowieso al.

Ik heb vermoedelijk wel aanleg voor haaruitval. Mijn grootvader was op zijn 25 al kaal, bij mijn vader is het ook rond zijn 20 beginnen uitvallen aan de inhammen en vooraan, maar is stabiel gebleven dan (is nu 50)
Bij stress of ongezonde feestweken merk ik dat mijn haar dunner wordt vooraan, maar dit herstelt zich weer heb ik de indruk.

Sinds een jaar of 2 (ben 22 sinds vandaag) merk ik dat mijn inhammen wat groter worden, en het vooraan iets dunner is dan de rest. Niet opvallend, maar ik merk het wel omdat het een grote bezorgdheid is van mij.

Zijn stelling is gebouwd op verkeerde feiten zoals ik aangaf.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 20:22 ----------

Is de winst van deze kuur dan ook ongeveer gelijk met een test-only? Het is nu zogezegd wel 'gezonder' (minder schadelijk) maar als het minder massa geeft?
PS: Ben een leek op dit gebied, ben nog maar aan het inlezen en wil zo veel mogelijk (juiste) info vergaren ^^

Ja, want de anabole waarde van primo is gelijkend. Stuk minder vocht ook. En met vochtmassa ben je niets mee, verlies je nadien weer.
 
Zijn stelling is gebouwd op verkeerde feiten zoals ik aangaf.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 20:22 ----------



Ja, want de anabole waarde van primo is gelijkend. Stuk minder vocht ook. En met vochtmassa ben je niets mee, verlies je nadien weer.
Dit is dus eigenlijk best wel een betere kuur voor beginners :p Ik denk dat voor velen vooral het mindere vocht wel beter is. AL is primo wel duurder dacht ik
 
is wat duurder ja maar op 2ML per week valt dat reuze mee, 6/7ml per week(6/700mg) is wat anders
 
Kost geen drol.
 
Zelfde. Beste combi, dus niet nodig voor wat anders.

Zit niet verkeerd met primobolan. Enigste kenmerk gelijkend met DHT afgeleiden is geen omzetting naar oestrogeen. Maar primobolan is een testosteron afgeleide (check link).
http://www.ergogenics.org/anabolenboek/index21.html

Waarom met DHT afgeleiden haaruitval erger kan zijn is omdat er geen omzetting naar oestrogeen is, net zoals bij primobolan. Oestrogeen beschermt haren en cellen, daarom combi met testosteron.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:25 ----------



De structuur waar het van afgeleid is is niet zo belangrijk. Het gaat om het uiteindelijke molecuul. Primo is een afgeleide van testosteron dus, maar dankzij zijn structuur kan het aromatase enzym er niets mee. DHT afgeleiden hebben dit kenmerk al. Trenblone is een uitzondering en is even androgeen dan DHT.

Verhindering van omzetting naar oestrogeen verhoogt de androgene bijwerkingen wel. Daarom combi met testosteron.


Dianabol aromatiseert wel naar oestrogeen netzoals Oxymetelone. deze beide stoffen zijn wel zeer ongeschikt wanneer je aanleg hebt voor haaruitval. :eek:

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 11:48 ----------

Primo zou je dus afraden in dit geval? Winny sowieso al.

Ik heb vermoedelijk wel aanleg voor haaruitval. Mijn grootvader was op zijn 25 al kaal, bij mijn vader is het ook rond zijn 20 beginnen uitvallen aan de inhammen en vooraan, maar is stabiel gebleven dan (is nu 50)
Bij stress of ongezonde feestweken merk ik dat mijn haar dunner wordt vooraan, maar dit herstelt zich weer heb ik de indruk.

Sinds een jaar of 2 (ben 22 sinds vandaag) merk ik dat mijn inhammen wat groter worden, en het vooraan iets dunner is dan de rest. Niet opvallend, maar ik merk het wel omdat het een grote bezorgdheid is van mij.

Pas dan maar goed op kerel met roids!
Volgens mij zijn Turinabol en Deca en in iets mindere mate Anavar de meest veilige roids voor je haargrens.
 
Dianabol aromatiseert wel naar oestrogeen netzoals Oxymetelone. deze beide stoffen zijn wel zeer ongeschikt wanneer je aanleg hebt voor haaruitval. :eek:

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 11:48 ----------



Pas dan maar goed op kerel met roids!
Volgens mij zijn Turinabol en Deca en in iets mindere mate Anavar de meest veilige roids voor je haargrens.

Het is vooral dit die mij tegenhoudt te beginnen.

Dbol en oxy aromatiseren inderdaad, maar oestrogeen is toch net NIET gevaarlijk voor haaruitval?
Enkel de androgenen, DHT gerelateerd, zoals winny (en dan denk ik dat anavar daar ook wel bijhoort, zij het in mindere mate)

Deca lijkt mij inderdaad een van de meest safe AAS qua haaruitval, en ik dacht dbol (mild androgeen dus opletten met doseringen) en turinabol. Probleem is natuurlijk dat je sowieso moet stacken met testosteron als basis, en daar blijf je met het DHT probleem zitten.
 
Maar Cools, is een nakuur met clomid wel voldoende na een kuur met test+primo? En zijn 6 weken niet veel te kort voor een kuur, met name primo? Waarom niet 10?
 
Het is vooral dit die mij tegenhoudt te beginnen.

Dbol en oxy aromatiseren inderdaad, maar oestrogeen is toch net NIET gevaarlijk voor haaruitval? Enkel de androgenen, DHT gerelateerd, zoals winny (en dan denk ik dat anavar daar ook wel bijhoort, zij het in mindere mate)

Deca lijkt mij inderdaad een van de meest safe AAS qua haaruitval, en ik dacht dbol (mild androgeen dus opletten met doseringen) en turinabol. Probleem is natuurlijk dat je sowieso moet stacken met testosteron als basis, en daar blijf je met het DHT probleem zitten.



Veel haarverlies komt trouwens ook door de nakuur. Nolvadex op 20mg voor 4 weken remt vrijwel a je oestrogeen op de receptor. Oestrogeen beschermd je haren. En bij dee kuur is 2 weken na de laatste injectie 50mg clomid voor 10 dagen meer dan genoeg. Dit blokkeerd genoeg voor test stimulatie. Je eigen lichaam neemt het nadien snel over.
 
Maar Cools, is een nakuur met clomid wel voldoende na een kuur met test+primo? En zijn 6 weken niet veel te kort voor een kuur, met name primo? Waarom niet 10?

Omdat er na 6 weken vrijwel geen spiergroei meer is. Er is een sterke stijging van bepaalde spiergroei remmende hormonen. Dit doet je lichaam om evenwicht terug te bereiken.

Clomid is meer dan voldoende.

Onderzoeken komen er deze avond aan.
 
Laatst bewerkt:
Omdat er na 6 weken vrijwel geen spiergroei meer is. Er is een serke stijging van bepaalde spiergroei remmende hormonen. Dit doet je lichaam om evenwicht terug te bereiken.

Dit fenomeen merk ik ook dus ik kuur meestal niet langer dan 6-8 weken.
Weet je ook wanneer de spiergroei remmende stoffen weer gezakt zijn na het staken van de kuur?
 
Wat zou een wat gevorderde kuur voor jou zijn Cools?
 
Back
Naar boven