AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Test zou ik wat verlagen, naar 350 mg en dan 300mg mast erbij bv. Bij sommigen werkt toevoeging van 200mg mast ook al.
Heel erg bedankt Cools!!
Dan ga ik vandaag de test verlagen naar 350 en voeg ik 300 mast toe. Nolva zou dan niet nodig zijn als ik het goed begrijp.

Edit: ben alleen aan mast p kunnen komen

Laatst bewerkt:
Bij meer mensen wordt acne in of na nakuur erger. Bij mij althans wel. Tijdens kuur viel nog mee maar in de nakuur werd het meer.

Okee ja ik ga er vanuit dat ik de meeste schommelingen wel heb gehad na 6 weken.
Het is niet heel erg ofzo, gewoon een stuk of 3 pijnlijke bultjes.

Coools ik heb nog een vraagje momenteel anderhalve week op aromasin en circa 2,5 week op nolvadex. Maar de ene dag is de gyno groter dan de andere dag. Ik heb in deze weken niet veel verbetering gemerkt. Gewoon stoppen en kijken of die vanzelf weggaat? Een kameraad van mij had er ook een en bij hem trok die na een maand weg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.304
Heel erg bedankt Cools!!
Dan ga ik vandaag de test verlagen naar 350 en voeg ik 300 mast toe. Nolva zou dan niet nodig zijn als ik het goed begrijp.

Edit: ben alleen aan mast p kunnen komen

Nolva is dan inderdaad niet nodig.

Mast p kan je eod injecteren 100mg. Dan heb je iets meer actieve stof, maar altijd handig icm hcg-test.

• #4.305
Coools ik heb nog een vraagje momenteel anderhalve week op aromasin en circa 2,5 week op nolvadex. Maar de ene dag is de gyno groter dan de andere dag. Ik heb in deze weken niet veel verbetering gemerkt. Gewoon stoppen en kijken of die vanzelf weggaat? Een kameraad van mij had er ook een en bij hem trok die na een maand weg.

Gewoon stoppen is meestal voldoende als er geen verharding is. Gaat dan zelf weg eenmaal je hormonen terug in evenwicht zijn.

• #4.306
  • #4.307
Nu aan het einde van week 6 in de nakuur krijg ik ineens weer een beetje acne op mn rug.
Een beetje dezelfde acne die ik krijg bij een hormonale wisseling (bijvoorbeeld bridge-blast).
Heb je enige suggestie wat het kan zijn?

Is normaal, verlaging oestrogeen en sterke stijging androgeen in verhouding.

Het zou maar eens aan de oestrogeenreceptor kunnen hechten.
http://www.ergogenics.org/stanozolol-is-een-zwak-oestrogeen.html

Maar ook mogelijk een versnelde werking van het aromatase enzym. Alsook voor nandrolone.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21769864
Uit de 1e link begrijp ik juist dat het een soort anti-e is omdat winstrol de de estrogen receptor hecht? De tweede link begrijp ik uit dat je een snellere aromatase krijgt? Lijkt me beetje tegenstrijdig? Of begrijp ik het niet goed.

Alvast bedankt! Top dat je dit doet!

• #4.310
Uit de 1e link begrijp ik juist dat het een soort anti-e is omdat winstrol de de estrogen receptor hecht? De tweede link begrijp ik uit dat je een snellere aromatase krijgt? Lijkt me beetje tegenstrijdig? Of begrijp ik het niet goed.

Alvast bedankt! Top dat je dit doet!

Nee eerder een oestrogene werking op de receptor, maar dat is niet zeker.

En inderdaad snellere aromatase mogelijk in de teelballen. Is zeker niet tegenstrijdig. Dit kan gyno nadien verklaren als je stopt met winstrol only bv. of combi test. Door snellere aromatase zal je oestrogeen sterker stijgen in verhouding tot androgeen.

Nee eerder een oestrogene werking op de receptor, maar dat is niet zeker.

En inderdaad snellere aromatase mogelijk in de teelballen. Is zeker niet tegenstrijdig. Dit kan gyno nadien verklaren als je stopt met winstrol only bv. of combi test. Door snellere aromatase zal je oestrogeen sterker stijgen in verhouding tot androgeen.
Maar dit zou dan dus op te vangen zijn door een aantal weken clomid of nolva nadien? Hoelang?

• #4.312
Maar dit zou dan dus op te vangen zijn door een aantal weken clomid of nolva nadien? Hoelang?

Goede vraag, kan zijn van niet. Hangt vanaf of je aromatase ook niet versneld door de anti-e's. Oestrogeen rebound is ook bekend hierbij.

hmmm toch maar geen winny dan haha

• #4.315
Dank voor je antwoord.
betekend dit iets wat betreft de fase van m'n nakuur dat jij weet?

Is persoonsafhankelijk. Je lichaam hersteld dit met de tijd sowieso en het is afwachten of het een negatief effect voor jou heeft.

• #4.316
Laatst bewerkt:
ja okee maar als winny al androgeen is zou je juist een tekort aan oestrogeen moeten hebben, daardoor vind ik het ook zo verwarrend:p

ja okee maar als winny al androgeen is zou je juist een tekort aan oestrogeen moeten hebben, daardoor vind ik het ook zo verwarrend:p

Als ik me niet vergis verlaagd het juist ook je oestrogeen, en bij het herstellen zijn sommige mensen zo gevoelig dat als ze stoppen en dus wat oestrogeen bij krijgen al gyno krijgen. Weet het niet zeker maar dacht zoiets eens te hebben gelezen.

• #4.320

Activiteit van winny op de androgeenreceptor is miniem en het zet niet om naar dht. Dus als je daar test zonder een niet-aromatiserende aas die wat androgener is (mast bv. en primo in mindere mate) gaat je A:E evenwicht niet in balans zijn.

Als je winstrol only gebruikt gaat er dus ook een lage androgene activiteit zijn. Nu gaat je oestrogeen wel zakken in verhouding door ontbreken van aromatiseren, maar de eerste weken kan je aanmaak nog voldoende zijn om toch voor oestrogene bijwerkingen te zorgen. Het valt wel weinig voor zover ik heb kunnen zien aan de hand van anderen hun ervaring.

Terug
Naar boven