XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Beste Cools, ik las van de week een artikel over Ashwaganda op ergogenics. Kan ik hier ook echt werkelijk wat van verwachten als dit op 600mg gedoseerd is? Het is welliswaar een humane studie, maar toch zou ik graag je input hierover willen. Hier is de link: http://ergogenics.org/spieren-vet-krachttraining-ashwagandha.html

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.343
Beste Cools, ik las van de week een artikel over Ashwaganda op ergogenics. Kan ik hier ook echt werkelijk wat van verwachten als dit op 600mg gedoseerd is? Het is welliswaar een humane studie, maar toch zou ik graag je input hierover willen. Hier is de link: http://ergogenics.org/spieren-vet-krachttraining-ashwagandha.html

Verkeerde topic ;) Test boosters moet je zitten. Via de zoekfunctie dan eens even checken, moest je het niet vinden zoek ik het wel even.

Heb de 250 test/primo 6 weekse kuur van cools zojuist afgesloten, onderstaand resultaten. Had hiervoor enkel 4 weken anavar 30mg per dag als kuur gedaan.

Begonnen op 88.5kg - nu 95.2. Bodyfat vrijwel hetzelfde gebleven. Trainen en voeding waren optimaal.

Positief: veel energie, ontzettende pomp, lang doorgaan, kracht toegenomen, agressie toegenomen.
Totaal geen sides behalve af en toe wat kortademig. Geen gevoelige tepels, geen acne, geen last van gyno of andere negatieve oestrogene bijwerkingen.

Tevreden met de kuur. Zaterdag beginnen met 10 dagen 50mg clomid. Hoop dat er niet meer dan 1kg vanaf gaat.

Als iemand nog iets wil weten hoor ik het graag :)

die cools is zo gek nog niet he?
Ik krijg er iig ontzettend zin in om te beginnen, januari begin ik

Heb de 250 test/primo 6 weekse kuur van cools zojuist afgesloten, onderstaand resultaten. Had hiervoor enkel 4 weken anavar 30mg per dag als kuur gedaan.

Begonnen op 88.5kg - nu 95.2. Bodyfat vrijwel hetzelfde gebleven. Trainen en voeding waren optimaal.

Positief: veel energie, ontzettende pomp, lang doorgaan, kracht toegenomen, agressie toegenomen.
Totaal geen sides behalve af en toe wat kortademig. Geen gevoelige tepels, geen acne, geen last van gyno of andere negatieve oestrogene bijwerkingen.

Tevreden met de kuur. Zaterdag beginnen met 10 dagen 50mg clomid. Hoop dat er niet meer dan 1kg vanaf gaat.

Als iemand nog iets wil weten hoor ik het graag :)
En vanaf welke week tot welke week begon je echt resultaat waar te nemen en te voelen?
Geen hcg gezet trouwens?

Wat was je resulraat met var en welke van de twee vond je fijner/minder opvallend / minder sides etc ? :)

De anavar kuur deed ik toen ik ging diëten, waarbij ik 2% in bodyfat daalde en maar 1kg gewicht verloor. Dieet al jaren en zonder de var was dit elke keer ongeveer 4kg gewichtsverlies (voor dezelfde 2% bf daling)

Beide kuren hadden vrijwel nihil sides. De anavar kuur deed ik om omdat ik eerst wilde kijken wat een vrij zwak anabool nou met me deed. Wist wat ik qua ''gains'' kon verwachten dus was niet ontevreden. Vond deze test/primo toch wel fijner hoor. Veel meer gains, meer pomp en agressiviteit dan de anavar kuur. Qua opvallen is het ook prima te doen, het is niet de standaard 12 weekse 500 test kuur waarbij je gasten snel 10kg zwaarder ziet en dit DUIDELIJK opvalt

En vanaf welke week tot welke week begon je echt resultaat waar te nemen en te voelen?
Geen hcg gezet trouwens?

Werd vanaf week 1 al gelijk zwaarder, werd ook langzaam steeds voller. Pomp begon ook vrij snel toe te nemen. Maar na 2-3 weken merkte ik toch wel dat alle gewenste effecten er helemaal waren.

Geen hcg gezet. Ballen lichtjes gekrompen, kwam pas vanaf week 4/5 tot nu. Denk dat de clomid 50mg voor 10 dagen meer dan genoeg is om dit te herstellen.

Cools, hoe sta jij tegenover tren in een 6 weken kuur? Zie het hier niet echt voorbij komen. 250 test - 200 mast/primo - 200 tren. Of is zon 'lichte kuur' nu te zwaar door de tren.

Cools is geen voorstander van tren nee.

Hij is er geen voorstander van, maar heeft wel eerder advies gegeven als men toch tren wilt gebruiken.

• #4.353
Cools, hoe sta jij tegenover tren in een 6 weken kuur? Zie het hier niet echt voorbij komen. 250 test - 200 mast/primo - 200 tren. Of is zon 'lichte kuur' nu te zwaar door de tren.

Ben geen voorstander van tren idd ;) Is nooit licht door zijn sterke androgene werking, anabool moeten we hebben en zo licht mogelijk androgeen. Dat is de hele bedoeling van veilig kuren ook.

• #4.354
Ben geen voorstander van tren idd ;) Is nooit licht door zijn sterke androgene werking, anabool moeten we hebben en zo licht mogelijk androgeen. Dat is de hele bedoeling van veilig kuren ook.

Okee, je antwoord is duidelijk. Ik had dit zelf in gedachten maar jij zou het gewoon zonder tren doen?
1-6 250 test
1-5 200 mast
1-5 200 tren
2-7 500/500 hcg
14 dagen 50 clomid (+ 10 nolva?)

• #4.356
het is ook gewoon een goede vent die Cools ;-)

maar op pagina 1 staat trouwens ook geen Mast, moet dit nog geupdate worden Cools?

Nee, mast raad ik niet standaard aan bij mijn kuren. Dit omdat het een zwakker anabool is en eerder een goede toevoeging bij zwaardere kuren ter compensatie van oestrogeen.

Maar het kan ook gebruikt worden als een persoon alleen korte esters wil gebruiken. Bv. bij test p - npp. De doseringen kunnen moeilijk aangepast worden omdat nandrolone ook vrij oestrogeen is. Dit levert bij de meesten geen probleem op, maar bij gevoelige personen zou het dan een goede toevoeging kunnen zijn. Maar dat raad ik dan liever aan als er naar gevraagd word.

• #4.357
Okee, je antwoord is duidelijk. Ik had dit zelf in gedachten maar jij zou het gewoon zonder tren doen?
1-6 250 test
1-5 200 mast
1-5 200 tren
2-7 500/500 hcg
14 dagen 50 clomid (+ 10 nolva?)

Nolva en clomid alvast niet combineren. Is teveel en onnodig. 50mg clomid is meer dan genoeg.

Als je hcg zet moet je rekening houden met een eigen aanmaak ongeveer overeenkomend met 125mg test en iets hoger oestrogeen. Dus mast is een goede toevoeging ter compensatie.

Ik zou 250 test - 400 primo - 200 mast dan doen. Of je kan altijd de doseringen aanhouden die bij de eerste post staan. Maar gezien je tren wil gebruiken vermoed ik van niet, dus een hogere dosering primo is dan wel gepast.

Nolva en clomid alvast niet combineren. Is teveel en onnodig. 50mg clomid is meer dan genoeg.

Als je hcg zet moet je rekening houden met een eigen aanmaak ongeveer overeenkomend met 125mg test en iets hoger oestrogeen. Dus mast is een goede toevoeging ter compensatie.

Ik zou 250 test - 400 primo - 200 mast dan doen. Of je kan altijd de doseringen aanhouden die bij de eerste post staan. Maar gezien je tren wil gebruiken vermoed ik van niet, dus een hogere dosering primo is dan wel gepast.

okee bedankt alvast voor je reactie. Dat van hcg wist ik niet, ik neem wel aan dat het een aanrader is hcg te gebruiken? Bij mij krimpt het zaakje redelijk snel. Mocht ik toch tren gebruiken zou het dus als volgt 'beter' zijn.
125 test - 200 tren - 400 primo - 500/500 hcg.
of heb ik het verkeerd begrepen?

• #4.359
okee bedankt alvast voor je reactie. Dat van hcg wist ik niet, ik neem wel aan dat het een aanrader is hcg te gebruiken? Bij mij krimpt het zaakje redelijk snel. Mocht ik toch tren gebruiken zou het dus als volgt 'beter' zijn.
125 test - 200 tren - 400 primo - 500/500 hcg.
of heb ik het verkeerd begrepen?

Dan is hcg aan te raden.

Dat klopt. 400 primo is een goede aanvulling dan bij tren en test verlagen naar 125mg gaat oestrogeen verder beperken.

Je eerdere voorstel van 250 test - 200 tren - 200 mast icm 500iu hcg 2x/week zou ook kunnen. De vraag is dan alleen of de 200mg mast voldoende ter compensatie van oestrogeen. Dat is persoonsafhankelijk en je kan doseringen/verhouding altijd aanpassen gedurende de kuur.

Mast is een sterker androgeen, dus daar heb je minder van nodig dan primo. Maar het is ook minder anabool.

Terug
Naar boven