MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Voordeel is een hogere androgeen tot oestrogeen verhouding. Dit voorkomt gyno en andere oestrogene bijwerkingen zonder al teveel in te leveren in winst of het gebruikt van anti-e's.

cools, ik zat het nog een keer door te lezen, maar bedoel jij hier nu dat het gebruik van mast/primo betekend dat je een klein beetje winst inleverd?

en je zegt dat 4kg aan de max zit (375 test), dat is dan met de (meest) verantwoorde kuren? dus waar de meeste BB met alles denken meer/langer is beter is dus eigenlijk een overkill om die maximale 3 a 4 kg winst te halen.
dus jouw voorstellen zijn de minimale middelen (hoeveelheid gear en de lengte van de kuur) om die maximale winsten te behalen?
wanneer zou je dan een punt bereiken, of hoe kun je dit merken, dat je hoger en langer moet gaan (en dus minder verantwoord)?

kun je ook nog uitleggen hoe je die A:E verhoudingen bepaald met de verschillende middelen? is er een tabel of iets dergelijks?

Ik word zo steeds wijzer en DUS verantwoorder ;-)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.562
Heel erg handig! Wat raad je aan bij 375 test/200 deca + hCG? Indien gyno de test naar 250 en 200 mast toevoegen?

Hoe doe je het trouwens als je het b.v. net na je kuur krijgt? Mast/primo lijkt me dan niet meer zo handig.

Als je hcg erbij zet je test naar 250mg verlagen, 500iu hcg 2x/week komt ongeveer overeen met 125mg test.

Ik zou er 100mg mast e bij zetten voor goede balans.

• #4.563
Ik heb totaal geen ervaring met anabolen maar ik zit te denken aan nebido. Puur als aanvulling. Ik ben nu 41 jaar en merk toch wel dat je minder snel herstelt en meer moeite moet doen om op hetzelfde niveau te blijven. Libido neemt ook af. Moet je dan ook nakuren als je het alleen als aanvulling gebruikt tot een normaal niveau van iemand rond de 18 jaar? Of lukt dat niet met injecties?

Als aanvulling is geen goed idee omdat je eigen productie onderdrukt word. Dus dan zou je al moeten blijven gebruiken. Alleen test als kuur is ook niet aan te raden.

Neem je al vitamine D? Dit is een van de oorzaken laag testosteron bij ouder wordende mannen.

Nakuren is zeker nodig bij 6 weken kuren. Maar dosis van normaal niveau 18 jarige is geen kuur en dan kan je het beter niet doen.

• #4.564
Onderdruk je dan niet je eigen productie? Zomers is alles van nature veel hoger merk ik. Om dan je hele leven lang afhankelijk te zijn lijkt me ook niets.

Vitamine D dus ;) Dit icm af en toe zonnebank voor sterk licht (of daglichtlamp). Gaat oestrogeen verlagen en testosteron verhogen.

• #4.566
Was mij altijd verteld dat ook al voeg je een niet aromatiserend middel toe naast een wel aromatiserend middel, gaat dit niet de aromatiserende werking tegen van bijv een testosteron, dit klopt dus niet? Het klonk erg logisch. Enige oplossing was hierom dus ook een AI.

Kan ik hem dan niet gewoon standaard zo maken?:

Test 375, mast (200mg?), 20 anavar?

Nee, gaat de werking niet tegen. Bij een anti-e wordt de oestrogeenomzetting sterk gedrukt zonder een verhoging van androgeen tijdens een kuur. Dan ga je wel inleveren, maar door een niet-aromatiserend androgeen toe te voegen is dit niet het geval.

Mast is 100mg voldoende bij deze kuur omdat je al 140mg anavar per week neemt.

• #4.567
Thanks, en bij primo ook 100mg?

150mg, maar iets hoger dan mast bij deze doseringen. Verhoudingen kan je tijdens de kuur nog altijd aanpassen indien nodig. Zo leer je ook wat de beste verhouding is voor jou tussen androgeen en oestrogeen. Handig voor het plannen van volgende kuren.

Top thanks!:)

• #4.569
cools, ik zat het nog een keer door te lezen, maar bedoel jij hier nu dat het gebruik van mast/primo betekend dat je een klein beetje winst inleverd?

en je zegt dat 4kg aan de max zit (375 test), dat is dan met de (meest) verantwoorde kuren? dus waar de meeste BB met alles denken meer/langer is beter is dus eigenlijk een overkill om die maximale 3 a 4 kg winst te halen.
dus jouw voorstellen zijn de minimale middelen (hoeveelheid gear en de lengte van de kuur) om die maximale winsten te behalen?
wanneer zou je dan een punt bereiken, of hoe kun je dit merken, dat je hoger en langer moet gaan (en dus minder verantwoord)?

kun je ook nog uitleggen hoe je die A:E verhoudingen bepaald met de verschillende middelen? is er een tabel of iets dergelijks?

Ik word zo steeds wijzer en DUS verantwoorder ;-)

Je zal altijd iets inleveren omdat DHT van test sterk anti-katabool is en oestrogeen ook de anabole werking ondersteund.

Maar beiden wil je ook niet te hoog.

4kg is ongeveer de grootste winst die je kan behalen in verhouding tot dosis en veiligheid. Hoger doseren zal in verhouding maar miniem meer winst geven tov de gebruikte minimumdosering voor die 4kg winst.

Hoger doseren heeft op termijn dus weinig nut omdat herstel moeilijker gaat alsook kunnen androgenen op termijn celschade veroorzaken/versnellen. Dus 4kg, nakuren, rust en dan weer binnen x aantal tijd kuren. Op deze manier geef je je lichaam de tijd om te herstellen en zal je op lange termijn meer behouden.

Door te kuren wordt je natuurlijke grens van spiermassa dat je kan vasthouden ook verlegt. Maar uiteindelijk gaat je eigen aanmaak voor een groot deel bepalen wat je kan behouden. Naar die grens zal je altijd terug gaan zonder aas. Wanneer je dat punt bereikt merk je aan het verlies van massa na je kuur.

De A:E verhouding wordt bepaald aan de hand van een eigen normale productie bij een man. Vanuit hier aan de hand van bloedwaardes heb ik een gemiddelde verhouding kunnen vastleggen van middelen.

Maar dit is ook persoonsafhankelijk en daarom kan je de verhouding altijd aanpassen tijdens de kuur. De een heeft nu eenmaal gevoeligere receptoren of enzymen.

Je zal altijd iets inleveren omdat DHT van test sterk anti-katabool is en oestrogeen ook de anabole werking ondersteund.

4kg is ongeveer de grootste winst die je kan behalen in verhouding tot dosis en veiligheid. Hoger doseren zal in verhouding maar miniem meer winst geven tov de gebruikte minimumdosering voor die 4kg winst.

Hoger doseren heeft op termijn dus weinig nut omdat herstel moeilijker gaat alsook kunnen androgenen op termijn celschade veroorzaken/versnellen. Dus 4kg, nakuren, rust en dan weer binnen x aantal tijd kuren. Op deze manier geef je je lichaam de tijd om te herstellen en zal je op lange termijn meer behouden.

Door te kuren wordt je natuurlijke grens van spiermassa dat je kan vasthouden ook verlegt. Maar uiteindelijk gaat je eigen aanmaak voor een groot deel bepalen wat je kan behouden. Naar die grens zal je altijd terug gaan zonder aas. Wanneer je dat punt bereikt merk je aan het verlies van massa na je kuur.

De A:E verhouding wordt bepaald aan de hand van een eigen normale productie bij een man. Vanuit hier aan de hand van bloedwaardes heb ik een gemiddelde verhouding kunnen vastleggen van middelen.

Maar dit is ook persoonsafhankelijk en daarom kan je de verhouding altijd aanpassen tijdens de kuur. De een heeft nu eenmaal gevoeligere receptoren of enzymen.

Ik zou dit toch anders formuleren, om geen valse hoop te wekken.. Het verleggen van de spiermassa dat je kunt vasthouden is echt marginaal ten opzichte van je eigen natural test niveau equals vvm.

wat ben je ook een held cools!

nog 1 vraag (voor nu). Zoals je in de vorige post ook al zei, je kunt kijken hoie je er op reageert en aanpassen. kun je concreet aangeven waar je op moet letten om te weten wat je moet aanpassen/verhogen? Gyno als voorbeeld is duidelijk; oestrogeen is te hoog dus mast/primo omhoog. Wat zijn kenmerken dat de mast/primo te hoog is bijvoorbeeld?

• #4.572
Ik zou dit toch anders formuleren, om geen valse hoop te wekken.. Het verleggen van de spiermassa dat je kunt vasthouden is echt marginaal ten opzichte van je eigen natural test niveau equals vvm.

Ik zie nergens iets staan waar ik valse hoop mee wek. Het werkt alvast niet zo dat je naar je natuurlijke grens zakt. Er is meer in het spel dan alleen je natuurlijke testosteronaanmaak voor het behoud van spiermassa. Het is een grote factor, maar het is ook niet zo dat een bepaalde hoeveelheid testosteron een bepaalde hoeveelheid spiermassa geeft. Receptoren, enzymen, katabole en anabole hormonen zijn allemaal in het spel om dit te bepalen. Ook op celniveau treden er veranderingen op door gebruik van androgenen dat je natuurlijk niet kan bereiken.

• #4.573
wat ben je ook een held cools!

nog 1 vraag (voor nu). Zoals je in de vorige post ook al zei, je kunt kijken hoie je er op reageert en aanpassen. kun je concreet aangeven waar je op moet letten om te weten wat je moet aanpassen/verhogen? Gyno als voorbeeld is duidelijk; oestrogeen is te hoog dus mast/primo omhoog. Wat zijn kenmerken dat de mast/primo te hoog is bijvoorbeeld?

Oestrogene bijwerkingen vooral zoals gyno of teveel vocht. Indien je dit opmerkt test verlagen en niet-aromatiserend androgeen omhoog. Dit werkt altijd het beste. Je kan ook alleen het niet-aromatiserend androgeen verhogen, maar dit is minder effectief.

Als niet-aromatiserende androgenen zoals mast en primo te hoog zijn ga je meer kans op androgene bijwerkingen kunnen krijgen. Acne bv. of last van je gewrichten. Ook minder honger komt voor omdat er een invloed is op verschillende honger stimulerende hormonen.

Eigenlijk komt het erop neer, als je iets opmerk wat niet hoort je verhouding aanpassen.

@Cools, zoals @Nootmuskaatje aangaf; wat het beste te doen indien je in je nakuur of zelfs een x aantal weken daarna pas gyno krijgt?

Ik gok wachten tot je eigen waarden herstellen en kijken of het vanzelf weg gaat?

• #4.576
Nee, gaat de werking niet tegen. Bij een anti-e wordt de oestrogeenomzetting sterk gedrukt zonder een verhoging van androgeen tijdens een kuur. Dan ga je wel inleveren, maar door een niet-aromatiserend androgeen toe te voegen is dit niet het geval.

Mast is 100mg voldoende bij deze kuur omdat je al 140mg anavar per week neemt.
Ik heb hem nog niet helemaal duidelijk.

Ik snap dat als je een AI gaat nemen je gaat inleveren en als je mast/primo toevoegt ipv een AI dit niet het geval zal zijn.

Maar als de uitspraak die ik zei juist is, gaat dit niet aromatiserende middel wat je nu naast je test gaat nemen, niet je gyno tegen wat je kunt krijgen van een te hoge conversie naar oestrogeen. Enkel een AI doet dit. Dit is toch correct so far?

• #4.578
Ik heb hem nog niet helemaal duidelijk.

Ik snap dat als je een AI gaat nemen je gaat inleveren en als je mast/primo toevoegt ipv een AI dit niet het geval zal zijn.

Maar als de uitspraak die ik zei juist is, gaat dit niet aromatiserende middel wat je nu naast je test gaat nemen, niet je gyno tegen wat je kunt krijgen van een te hoge conversie naar oestrogeen. Enkel een AI doet dit. Dit is toch correct so far?

Als je mast/primo toevoegt en test verlaagt lever je natuurlijk ook wat in. Als je gewoon een niet-aromatiserend androgeen toevoegt vrijwel niet.

Gyno komt door een hogere oestrogeen tot androgeen verhouding. Niet puur alleen door hoger oestrogeen. Dus als je een niet-aromatiserend androgeen toevoegt voorkomt je gyno door die balans te herstellen.

Nog beter is je test wat te verlagen en dit toe te voegen. Op deze manier ga je makkelijker en sneller die correcte verhouding bereiken.

Laatst bewerkt:
Ik lees wel eens op andere fora dat een androgene stof als Mast toevoegen aan bv Test only (dus niet ook nog eens Test verlagen), je gains inhibeert. Dat is toch onzin..? Je inhibeert je 'kut' gains als vocht idd maar toch zeker niet de juiste? (VVM ) Zou dat graag nog even bevestigd krijgen.

• #4.580
Ik lees wel eens op andere fora dat een androgene stof als Mast toevoegen aan bv Test only (dus niet ook nog eens Test verlagen), je gains inhibeert. Dat is toch onzin..? Je inhibeert je 'kut' gains als vocht idd maar toch zeker niet de juiste? (VVM ) Zou dat graag nog even bevestigd krijgen.

Dat is inderdaad onzin, minder vocht en vet idd :p Dat zijn ook gainz.

Terug
Naar boven