Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.861
Heb je eigenlijk een idee hoe groot de kans is op onvruchtbaarheid als je bijvoorbeeld 1 jaar on bent zonder HCG?

Of is dat onmogelijk in te schatten?

Hi Cools,

Lijkt mij dat met jouw 6 weekse kuurtje je echt wel hersteld bent na een week of 8? (na pct)

6 weken kuur -> +- maand pct -> 8 weken off -> repeat?

PCT is 10/14 dagen. En zoals Cools al zei:
Die tijd on = tijd off is een aanraden uit gemakkelijkheid zonder echte onderbouwing. Aan de hand van je bloedresultaten kan je zien dat je hersteld bent. En aan de hand van die resultaten bij korte kuren heb ik kunnen zien dat dit ongeveer 3 maanden is vanaf de nakuur.

• #4.864
Heb je eigenlijk een idee hoe groot de kans is op onvruchtbaarheid als je bijvoorbeeld 1 jaar on bent zonder HCG?

Of is dat onmogelijk in te schatten?

Persoonsafhankelijk. Maar zonder hcg lijkt het me wel dat je vrij onvruchtbaar bent door ontbreken van LH en FSH. Met hcg gaat ja kwantiteit stijgen, maar de kwaliteit wordt vooral beïnvloed door hmg (fsh).

Persoonsafhankelijk. Maar zonder hcg lijkt het me wel dat je vrij onvruchtbaar bent door ontbreken van LH en FSH. Met hcg gaat ja kwantiteit stijgen, maar de kwaliteit wordt vooral beïnvloed door hmg (fsh).

Dus ik ben waarschijnlijk onvruchtbaar na 2 jaar kuren zonder hcg?:(

• #4.866
Dus ik ben waarschijnlijk onvruchtbaar na 2 jaar kuren zonder hcg?:(

Denk het wel :p Maar onvruchtbaar is een groot woord. Lager aantal zaadcellen mag je al zeker van zijn. Of er eentje tot het eitje geraakt is dan de vraag.

Maar kan je altijd verbeteren door hcg en nakuren.

Cools nu het hier toch over zaad en vruchtbaarheid gaaf heb ik ook nog wel een vraag.
Voor mijn kuur test primo hcg was het heel veel sperma als ik kwam(tijdens de kuur ook).
Nu zon 5-6 maanden na mijn kuur is het duidelijk veel minder sperma! Het is echter wel veel dikker en witter en veel minder vies als ik me meisje moet geloven.

Als ik lees dat een man maar een eet/theelepel sperma hoort te komen lijkt dit me wel gezonder haha
Waar kan dit door komen?

• #4.868
Cools nu het hier toch over zaad en vruchtbaarheid gaaf heb ik ook nog wel een vraag.
Voor mijn kuur test primo hcg was het heel veel sperma als ik kwam(tijdens de kuur ook).
Nu zon 5-6 maanden na mijn kuur is het duidelijk veel minder sperma! Het is echter wel veel dikker en witter en veel minder vies als ik me meisje moet geloven.

Als ik lees dat een man maar een eet/theelepel sperma hoort te komen lijkt dit me wel gezonder haha
Waar kan dit door komen?

Dat is omdat hcg de kwantiteit beïnvloed. Plus tijdens een kuur is er geen fsh productie waardoor het vloeibaarder kan worden. En als je hier mee stopt gaat het weer normaliseren. Meestal dikker en witter omdat fsh nodig is voor de kwaliteit.

Okee duidelijk. Maar voor mijn kuur was het ook veel meer als nu.
Niks om me druk om te maken?

Wat is de impact van steeds jouw 6 weekse kuurtjes doen, met clomid only nakuren, gevolgd door 3 maanden rust en repeat, op je onvruchtbaarheid?

• #4.872
Wat is de impact van steeds jouw 6 weekse kuurtjes doen, met clomid only nakuren, gevolgd door 3 maanden rust en repeat, op je onvruchtbaarheid?

Is ook persoonsafhankelijk, maar dat zal stuk beperkter blijven tov zwaardere kuren.

Tijdens je nakuur wordt dit al terug gestimuleerd en verder tijdens je herstel. De lengte van de kuur is ook te kort om hier een grote impact op te hebben.

Wat ik me afvraag als het gaat om de androgene werking; hoeveel Mast en Primo staat nou bijvoorbeeld gelijk aan hoeveel Aromasin?

Stel iemand krijgt flink last van oestrogene sides, men neemt 10mg aro EOD. Hoeveel Masteron (en ook voor Promo) moet je dan nemen om hetzelfde effect na te bootsen?

• #4.875
Wat ik me afvraag als het gaat om de androgene werking; hoeveel Mast en Primo staat nou bijvoorbeeld gelijk aan hoeveel Aromasin?

Stel iemand krijgt flink last van oestrogene sides, men neemt 10mg aro EOD. Hoeveel Masteron (en ook voor Promo) moet je dan nemen om hetzelfde effect na te bootsen?

Die vraag kan ik niet beantwoorden :p Aromasin gaat zeer sterk je aromatase enzym remmen en dus de aanmaak van oestrogeen.

Masteron gaat vooral als tegenhanger van oestrogeen werken om zo de bijwerkingen te beperken. Ook zou het de omzetting kunnen verminderen, maar stuk beperkter dan aromasin.

De hoeveelheid masteron of primo is afhankelijk van de gebruikte middelen en dosis.

Zit er een merkbaar verschil tussen geen hcg gebruiken tijdens de kuur maar wél hcg "blasten" op het eind en hcg de gehele kuur gebruiken vanaf week 1 1000iu / week?

Als dit niet veel uit zou maken is het toch makkelijker in gebruik om het alleen op het einde te blasten ipv de gehele kuur mee te laten lopen?

• #4.878
Je zal het artikel wellicht al gelezen hebben Cools, maar ik zet de link er nog maar even bij voor het gemak:

http://www.ergogenics.org/taurine-beschermt-de-testes-van-anabolengebruikers.html

Wat is jouw mening hierover? Heeft het volgens jou zin om Taurine te gebruiken in een (deca) kuur?

Een mogelijkheid, als dit bij mensen ook is. Hcg houd sowieso de activiteit van je leydig cellen op peil, maar niet sertoli cellen. Daar is hmg (fsh) voor nodig.

Het zou wel eens een goede aanvulling kunnen zijn om toxische effecten tegen te gaan op je teelballen. Het is niet zeker dat hcg dit volledig kan. Wel je productie van testosteron, wat taurine natuurlijk niet kan tijdens aas gebruik.

• #4.879
Zit er een merkbaar verschil tussen geen hcg gebruiken tijdens de kuur maar wél hcg "blasten" op het eind en hcg de gehele kuur gebruiken vanaf week 1 1000iu / week?

Als dit niet veel uit zou maken is het toch makkelijker in gebruik om het alleen op het einde te blasten ipv de gehele kuur mee te laten lopen?

Vanaf week 1 heb je een eigen aanmaak dan. Bij 500iu 2x/week komt dit overeen met ca 125mg test e per week. Dus je exogene test kan dan lager, zeker voor je oestrogeen laag te houden. Je bent zeker van een constante activiteit van je leydig cellen. Alhoewel deze nog een 4 tal weken actief blijven bij aas gebruik, maar wekelijks sterk verminderd.

Bij een blast op het einde van je kuur heb je meer hcg nodig wat nadelig kan zijn voor je teelballen. 2500iu per injectie is het max, maar max 1500iu is beter om het veilig te houden. Een lage dosis hcg zou de gevoeligheid aan LH ook verhogen. Of dit zo is bij een blast is een vraag.

Sommigen hebben wel meer dan 500iu 2x/week nodig (750-1000iu) om een goede activiteit te behouden. Ik vermoed dat dit aan de gebruikte middelen ligt en de impact op cellen in je teelballen.

@Cools

Een maat van me doet nu sinds 3 weken kuurtje test/deca/hcg/ aro 500/400/1000/1mg E4D. Hij geeft aan dat hij echter last begint te krijgen van "deca-d*ck". Wat adviseer jij ?

Terug
Naar boven