MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.844
Aangezien primobolan 'fraudegevoelliger' is, kan primobolan eventueel vervangen worden (ik zie iemand met een tren voorstel, weet de details er niet van) -- of iets anders dan tren?

Als herstel beter en sneller is bij korte kuren, of deze korte kuur, hoezo dan minimaal 3 maanden? Meestal wordt aangeraden de tijd dat je on bent, ook off zijn. Waarom geen 9-10 weken off?

Ten eerste wil je even bedanken voor wat je allemaal hebt opgeschreven, heb al heel wat pagina's gelezen! Toch: je raadt iedereen clomid aan ipv nolvadex, heb je hier specifieke redenen voor?
Lees overal dat clomid meer endogene testosteronproductie stimuleert, maar er is ook ondersteunend bewijs dat nolvadex dit ook doet.
Zou je met clomid toch sneller herstellen?

Ik kan hier nergens iets echt kwalitatiefs over vinden..
Edit: Omdat nolvadex mogelijk toxisch is en een remmer van bepaalde cytochroom P450 enzymen.
Is het wel even potent om je endogene productie omhoog te krijgen?

Ook zou ik graag van jou willen weten: iedereen raadt altijd aan hoger te gaan naarmate je meer kuurt. Jij hebt zelf tot 1300mg gezet, en bent daarna toch weer op onderzoek gegaan naar lager gedoseerde kuren. Heb jij je beperkt gevoeld doordat je vroeger heel hoog gezet hebt?
Dit omdat ik zelf test-500 heb gedaan en de resultaten vooral op beginners berusten. Stel ik zou zo een kuur beginnen, valt er dan nog veel te halen? Heb maar 1 kuur gedaan overigens.

Laatst bewerkt:
Aangezien primobolan 'fraudegevoelliger' is, kan primobolan eventueel vervangen worden (ik zie iemand met een tren voorstel, weet de details er niet van) -- of iets anders dan tren?

Als herstel beter en sneller is bij korte kuren, of deze korte kuur, hoezo dan minimaal 3 maanden? Meestal wordt aangeraden de tijd dat je on bent, ook off zijn. Waarom geen 9-10 weken off?
Maar dat tijd on is tijd off werd ook altijd aangeraden toen HCG/Pregnyl minder populair was of niet werd gebruikt, maar geld die regel nu nog steeds als je die producten wel gebruikt want t herstel zou een stuk sneller moeten zijn toch ?

Ten eerste wil je even bedanken voor wat je allemaal hebt opgeschreven, heb al heel wat pagina's gelezen! Toch: je raadt iedereen clomid aan ipv nolvadex, heb je hier specifieke redenen voor?
Lees overal dat clomid meer endogene testosteronproductie stimuleert, maar er is ook ondersteunend bewijs dat nolvadex dit ook doet.

Heeft te maken met de toxicity van nolvadex. Ik ben op pagina 30 van dit topic, ergens daarvoor heeft Cools dit uitgelged.

• #4.852

Alle aas is fraudegevoelig. Dus blijft altijd een gok. Sowieso geen tren, is helemaal niet vergelijkbaar.

Die tijd on = tijd off is een aanraden uit gemakkelijkheid zonder echte onderbouwing. Aan de hand van je bloedresultaten kan je zien dat je hersteld bent. En aan de hand van die resultaten bij korte kuren heb ik kunnen zien dat dit ongeveer 3 maanden is vanaf de nakuur.

Bij lange kuren kan je soms op 6 maanden tot een jaar zelfs rekenen afhankelijk of je hcg erbij hebt gebruikt.

Ik ben 2 jaar on, hoe lang kan ik rekenen? ga na de zomer off:(

• #4.854

Ik kan hier nergens iets echt kwalitatiefs over vinden..
Edit: Omdat nolvadex mogelijk toxisch is en een remmer van bepaalde cytochroom P450 enzymen.
Is het wel even potent om je endogene productie omhoog te krijgen?

Ook zou ik graag van jou willen weten: iedereen raadt altijd aan hoger te gaan naarmate je meer kuurt. Jij hebt zelf tot 1300mg gezet, en bent daarna toch weer op onderzoek gegaan naar lager gedoseerde kuren. Heb jij je beperkt gevoeld doordat je vroeger heel hoog gezet hebt?
Dit omdat ik zelf test-500 heb gedaan en de resultaten vooral op beginners berusten. Stel ik zou zo een kuur beginnen, valt er dan nog veel te halen? Heb maar 1 kuur gedaan overigens.

Nolvadex heeft mogelijk toxische bijwerkingen die nog verder moeten onderzocht worden. Alsook is 20mg teveel voor een man. 25-50mg clomid is aan te raden.

Clomid en nolva doen beiden hetzelfde, oestrogeenreceptor blokkeren en zo eigen aanmaak stimuleren.

Remmen van bepaalde cytochroom p450 enzymen wil je niet. Verschillende, velen staan in voor het metaboliseren van endogene en exogene (toxische) afvalstoffen. Alsook heeft het invloed op je galproductie wat de lever beschermd en weer afvalstoffen afvoert.

Nee, heb me niet beperkt gevoeld door eerder hoger te zetten. De resultaten waren vergelijkbaar met zoals ze gepost zijn op pagina 1, post 1. Wat je kan behalen staat in die eerste post en is voor jou niet anders. Is wel gemiddeld, dus kan iets meer of minder zijn afhankelijk van verschillende factoren.

• #4.855
Maar dat tijd on is tijd off werd ook altijd aangeraden toen HCG/Pregnyl minder populair was of niet werd gebruikt, maar geld die regel nu nog steeds als je die producten wel gebruikt want t herstel zou een stuk sneller moeten zijn toch ?

Die regel telt gewoon niet :p Heeft iemand ooit is uit zijn duim gezogen en omdat het logische (makkelijk) klinkt verspreid dat als een vuurtje.

Goeie vraag :p Zal je op bloedonderzoek moeten zien. Reken maar minimaal een half jaar.

Oke, half jaar is te doen (denk ik)
wat kan ik verwachten in zo'n half jaar eigenlijk? Leuter die absoluut niet omhoog komt? depri?
Na gewone kuurtjes nakuren had ik namelijk nergens last van.. (i know niet echt te vergelijken)

Hi Cools,

Lijkt mij dat met jouw 6 weekse kuurtje je echt wel hersteld bent na een week of 8? (na pct)

6 weken kuur -> +- maand pct -> 8 weken off -> repeat?

• #4.860
Oke, half jaar is te doen (denk ik)
wat kan ik verwachten in zo'n half jaar eigenlijk? Leuter die absoluut niet omhoog komt? depri?
Na gewone kuurtjes nakuren had ik namelijk nergens last van.. (i know niet echt te vergelijken)

Als je hcg tijdens hebt gebruikt (of nadien) met een goede nakuur komt dat wel goed.

Terug
Naar boven