MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.821
cools,

sinds februari heb ik een ruptuurtje in mijn subscapularis en dat leek even over te zijn maar na zwaar bankdrukken is dezelfde plek weer gevoelig. kan ik met 200 deca het herstel versnellen?

Alle aas zal het herstel van spierschade versnellen. Maar het probleem is dat je nadien moet stoppen en dat nakuren voor snellere schade kan zorgen en in dit geval terug beschadigen. Volledige rust nadien is dan zeker aan te raden.

Een beter aanraden is je trainingsmethode aanpassen. Lichte gewichten met veel herhalingen, 4x30 bv. En uiteindelijk veel rust ;)

Alle aas zal het herstel van spierschade versnellen. Maar het probleem is dat je nadien moet stoppen en dat nakuren voor snellere schade kan zorgen en in dit geval terug beschadigen. Volledige rust nadien is dan zeker aan te raden.

Een beter aanraden is je trainingsmethode aanpassen. Lichte gewichten met veel herhalingen, 4x30 bv. En uiteindelijk veel rust ;)

was sowieso niet van plan om snel off te gaan :D hoelang denk je dat zoiets kan duren? ik ga even 4x 30 proberen.

• #4.824
was sowieso niet van plan om snel off te gaan :D hoelang denk je dat zoiets kan duren? ik ga even 4x 30 proberen.

6 weken bij volledige rust wordt meestal gerekend. Maar als je niet rust, oppassen bij bepaalde oefeningen. Even kijken welke meeste spanning erop zetten en die er even uit laten. 4x30 gaat al een verademing zijn omdat door de lichte gewichten de trekkrachten beperkt blijven. En door het 30x te doen is het toch nog een goede training.

Of het sneller hersteld door nandrolone te gebruiken is mogelijk, maar niet zeker. Als je toch niet snel off gaat zou je 200mg eens kunnen proberen.

Hee @Cools,

Ik ben zaterdag begonnen met een Test-E/Tren-E (250/200 geïnjecteerd) cycle en heb al vanaf de eerste nacht problemen met slapen. Is dit niet wat snel op zo'n lage dosis? Kan ik zonder problemen experimenteren met b.v. Melatonine om proberen te slapen of zijn er betere middelen?

• #4.826
Hee @Cools,

Ik ben zaterdag begonnen met een Test-E/Tren-E (250/200 geïnjecteerd) cycle en heb al vanaf de eerste nacht problemen met slapen. Is dit niet wat snel op zo'n lage dosis? Kan ik zonder problemen experimenteren met b.v. Melatonine om proberen te slapen of zijn er betere middelen?

Gevoeligheid is persoonsafhankelijk. Dus dat kan gewoon, er komt al voldoende vrij de eerste dag. Soms moet het lichaam er ook aan wennen. Ik zie het eerder als een signaal van het lichaam dat het niet goed zit.

Om dan meteen een ander middel te gebruiken om de bijwerking te compenseren vind ik niet nodig. Wacht even nog een weekje af en dan zou je melatonine bv kunnen proberen. Er zijn nog andere middelen zoals L-glutamine of GABA, maar melatonine gaat wss beter werken. L-tryptofaan en 5-htp werken door om te zetten naar melatonine.

He Cools,

Je raad aan om de androgene stof te verhogen (en oestrogene stof te verlagen evt) indien gyno op komt spelen tijdens het kuren. En om niets te doen als het opeens op komt spelen na de kuur.

Wat nou als je tijdens een kuur gyno krijgt en je doet er niets aan. Hoe groot is de kans dat het alsnog wegtrekt na de kuur? Of is dat onmogelijk te voorspellen.

• #4.830
He Cools,

Je raad aan om de androgene stof te verhogen (en oestrogene stof te verlagen evt) indien gyno op komt spelen tijdens het kuren. En om niets te doen als het opeens op komt spelen na de kuur.

Wat nou als je tijdens een kuur gyno krijgt en je doet er niets aan. Hoe groot is de kans dat het alsnog wegtrekt na de kuur? Of is dat onmogelijk te voorspellen.

Als je tijdens je kuur gyno krijgt kun je dus de doseringen aanpassen en dit zal vrij snel verdwijnen. En je nakuur is sowieso geschikt om dit dan te verminderen. Blijvende gyno kun je alvast niet ontwikkelen op deze manier.

ajb ;)

Pharmacokinetics of dehydroepiandrosterone and its metabolites after long-term daily oral administration to healthy young men (voor full tekst gewoon op pdf klikken)
http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(03)03012-7/abstract

Op middelbare leeftijd zou het vrij testosteron kunnen verhogen. Niet goed voor prostaakanker natuurlijk.

Effect of acute DHEA administration on free testosterone in middle-aged and young men following high-intensity interval training.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23417481

Igf-1 kan het stimuleren, wat weer een positief effect op het immuunsysteem heeft. Maar niet goed voor ontstekingsgevoeliger personen.

The effect of six months treatment with a 100 mg daily dose of dehydroepiandrosterone (DHEA) on circulating sex steroids, body composition and muscle strength in age-advanced men and women.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9876338

Mogelijk slecht voor hart en bloedvaten.
http://www.ergogenics.org/dhea-laat-je-bloedvaten-dichtslibben.html

En mogelijk anti-katabool.
http://www.ergogenics.org/antikatabole-werking-100-mg-dhea-per-dag.html

Ik zou het niet nemen.

cools, weer bedankt en de beste wensen voor 2016!

Als je tijdens je kuur gyno krijgt kun je dus de doseringen aanpassen en dit zal vrij snel verdwijnen. En je nakuur is sowieso geschikt om dit dan te verminderen. Blijvende gyno kun je alvast niet ontwikkelen op deze manier.
Hoe doen gasten dit die zwaar aromatiserende kuurtjes draaien dan, zonder androgrene stof?.Volstaat het dan om Aromasin preventief te laten mee lopen op 10mg eod of e3d?

• #4.833
Hoe doen gasten dit die zwaar aromatiserende kuurtjes draaien dan, zonder androgrene stof?.Volstaat het dan om Aromasin preventief te laten mee lopen op 10mg eod of e3d?

Die nemen dan inderdaad aromasin. 5mg ed of eod meestal. Maar je kan dan beter dit doen met de verhoudingen tussen de aas zelf.

Creatine zou je natuurlijk ook kunnen gebruiken bij een kuur om blessures tegen tegaan aangezien creatine wat vocht aantrekt in de spieren en dus een soort smeermiddel is voor de gewrichten. Je zou het kunnen vergelijken met deca? qua werking op de gewrichten dan?

Hey cools,

Ik voel me in mijn nakuur na een Test E kuurtje best wel kut.

Wat raad je aan? Kortere kuurtjes doen, of gewoon doorbijten?

• #4.836
Creatine zou je natuurlijk ook kunnen gebruiken bij een kuur om blessures tegen tegaan aangezien creatine wat vocht aantrekt in de spieren en dus een soort smeermiddel is voor de gewrichten. Je zou het kunnen vergelijken met deca? qua werking op de gewrichten dan?

Vraag is of dit ook tijdens een kuur gebeurd. Bij aas is het de oestrogene werking die effect heeft op de vochtregulatie, creatine werkt via een andere weg.

• #4.837
Hey cools,

Ik voel me in mijn nakuur na een Test E kuurtje best wel kut.

Wat raad je aan? Kortere kuurtjes doen, of gewoon doorbijten?

Hcg tijdens sowieso en je nakuur iets langer op 25mg clomid ipv 50mg.

Kortere kuurtjes is nog een beter idee.

Echt, 6 weken off genoeg?

Terug
Naar boven