MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Met HCG kuur je niet na. Dat laat je aan het begin van je kuur meelopen.

Beter was om het vanaf het begin af aan mee te laten lopen. Verbaast me niet dat precies jij hier nu mee komt :P

Je kan alsnog een hCG blast doen. Staat genoeg info over in dit topic; rechtsboven zoeken; HCG blast; alleen in dit topic; gepost door Cools.

En wanneer gemeten? Bij mij kan ik t op m'n werk laten doen. Eerst deden ze t direct wanneer ik binnen kwam (gehaast enz.). Hierna een paar x nadat ik eerst 5 minuten rustig had gezeten. Scheelde een hoop.
Gisteravond omstreeks 22.00 was het 180/95, vanochtend om 06.30 was het 165/80, en in de middag was het 148/78, nu 20.10 is het 160/92
Dit is sinds ik on ben, daarvoor eigenlijk nooit last, terwijl ik minimaal 2x in de week bd. opmeet wij hebben zelf een prof. meter.
Ik eet weinig tot zeer weinig zout, maar ben wel een stuk meer gaan eten en harder gaan trainen, drink ongeveer 3 ltr water buiten de shakes om dan komt er nog 3 x 400 ml water bij.
Dus wat ik nu zie, vanaf de ochtend gaat bd. zakken en richting de avond stijgt hij weer.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.965
Hoeveel pitten zijn dat? 10 tot 20 pitten per dag is al genoeg. Je zal dat wel merken na een paar dagen indien je teveel neemt. Niet goed voor je leuter.

Klopt, te laag DHT is ook weer niet goed. Moeilijk te zeggen, beste is uitproberen.

• #4.968
Cools hoe ben je hier eigenlijk op gekomen? Er zijn bb'ers die year round ON zijn, stoppen die ook met gainen na 6 a 8 weken volgens jou? Lijkt me toch sterk.

Ooit eens gelezen in een (oud) boek over anabolen. Geloofde het zelf eerst niet natuurlijk. Toen bij mezelf het toch vastgesteld en dit ook meer gehoord en gezien. Vooral bij oudere generatie bb'ers. Toen getest op anderen en 2 bevestigende onderzoeken (deels relevant) erover gevonden.

• #4.970
Cools, in een paar posts in dit topic uit 2013 zeg je dat Primo gelijkend anabool is aan Test. Dit is niet toch, Primo is minder anabool..? Hoe zou je die verhouding kunnen neerzetten, 1-0,7 ofzo?

Primo is minder anabool doordat het niet naar oestrogeen en DHT omzet. Beiden ondersteunen de anabole werking. Maar beiden wil je ook niet te hoog. Combi test-primo is daarom perfect.

Dat was me duidelijk idd. Maar om het in getallen uit de drukken, zit ik dan met 1-0,7 goed? Puur theoretisch gezien.

• #4.972
Een vraagje over nakuren met HCG, is het nog zo dat je moet starten ermee in de laatste week kuur van je kuur, hoe lang moet je ermee doorgaan (als je 18weken heb gekuurd), en wat is dosis per week?

Nakuren met hcg bestaat niet. Zie het eerder als een kickstart voor je nakuur/teelballen.

Beste in de laatste week van je kuur beginnen. Op deze manier kan je het in 2 weken zetten en je nakuur meteen beginnen zonder verder langer te onderdrukken.

Nog beter is natuurlijk low dose de hele kuur mee laten lopen.

• #4.973
Dat was me duidelijk idd. Maar om het in getallen uit de drukken, zit ik dan met 1-0,7 goed? Puur theoretisch gezien.

Hoe bedoel je? De anabole waarde van beiden in een getal uitdrukken? Dat hebben ze vroeger al gemeten via de prostaat-kringspier meting. Aan de hand hiervan werd een berekening gemaakt, maar op pagina 1 staat al dat dit niet volledig correct is.

Primo op zichzelf is ongeveer de helft anabool van test zou ik zeggen.

Je laatste alinea, zo bedoel ik het ;)

• #4.976
Nee geen Hcg, ik heb wel proviron liggen

Ik zou je test verlagen naar 125mg en 25mg/dag proviron erbij. Minder oestrogeen gaat hoogstwaarschijnlijk een lagere bloeddruk geven. Ben je dan heel gevoelig aan.

Neem je nog iets anders van supplementen of andere middelen?

Ik zou je test verlagen naar 125mg en 25mg/dag proviron erbij. Minder oestrogeen gaat hoogstwaarschijnlijk een lagere bloeddruk geven. Ben je dan heel gevoelig aan.

Neem je nog iets anders van supplementen of andere middelen?
Ja, multivitamine van xxl, zink van xxl 30mg, vit c 500mg, vit b, vit d 4 tabs van 10 ug, creatie van xxl, whey eiwit van xxl, weight gainer van xxl, heb ook nog mecuna pruriens liggen, maar gebruik ik op dit moment niet
Ik ben in die korte tijd wel al 2kg aan gekomen, vp hetzelfde gebleven

• #4.978
Ja, multivitamine van xxl, zink van xxl 30mg, vit c 500mg, vit b, vit d 4 tabs van 10 ug, creatie van xxl, whey eiwit van xxl, weight gainer van xxl, heb ook nog mecuna pruriens liggen, maar gebruik ik op dit moment niet
Ik ben in die korte tijd wel al 2kg aan gekomen, vp hetzelfde gebleven

Hoeveel mg zink zit er in je Multivit? Alsook extra vitamine b bij een Multivit? Teveel vitamines is ook niet gezond. Voor de rest is alles goed. Creatine zou in theorie samen met aromatiserende aas de bloeddruk wel eens kunnen verhogen. Hoeveel gram neem je?

Maar verlaag je test naar 125mg en neem 25mg proviron per dag erbij. Dit gaat je oestrogeen al sterk verlagen en een betere A:E verhouding geven. Als het werkt zou je bloeddruk binnen een week moeten verbeteren.

Cools als je kijkt naar de kuurtjes op pagina 1;

- Test/Primo
- Test/Anavar
- Test/Deca

Heeft test/deca dan de slechtste A:E verhouding van de drie aangezien deca ook licht oestrogene activiteit heeft?
En zo ja, is de verhouding dan nog wel voldoende in stand?

En nog een ding, volgens William Llewellyn (anabolic.org) is masteron (25-40/62-130) minder androgeen en meer anabool dan primo (44-57/88).
Maar volgens jou is dit juist andersom toch?

Hoeveel mg zink zit er in je Multivit? Alsook extra vitamine b bij een Multivit? Teveel vitamines is ook niet gezond. Voor de rest is alles goed. Creatine zou in theorie samen met aromatiserende aas de bloeddruk wel eens kunnen verhogen. Hoeveel gram neem je?

Maar verlaag je test naar 125mg en neem 25mg proviron per dag erbij. Dit gaat je oestrogeen al sterk verlagen en een betere A:E verhouding geven. Als het werkt zou je bloeddruk binnen een week moeten verbeteren.
Provi. Al ingenomen, in de multivitamine zit 6mg zink, en aardig wat vit. B, creatine ongeveer 5 gr.
Mucuna pruriens werkt toch ook oestrogeen verlagend?
Donderdag moet ik volgende inject. zetten zal deze dan verlagen
En nog bedankt voor je advies

Terug
Naar boven