Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.981
Cools als je kijkt naar de kuurtjes op pagina 1;

- Test/Primo
- Test/Anavar
- Test/Deca

Heeft test/deca dan de slechtste A:E verhouding van de drie aangezien deca ook licht oestrogene activiteit heeft?
En zo ja, is de verhouding dan nog wel voldoende in stand?

En nog een ding, volgens William Llewellyn (anabolic.org) is masteron (25-40/62-130) minder androgeen en meer anabool dan primo (44-57/88).
Maar volgens jou is dit juist andersom toch?

Test-deca heeft inderdaad de slechte A:E verhouding, maar kan nog net. Is niet voor iedereen weggelegd.

Die androgeen/oestrogeen verhouding is gebaseerd op het effect op de groei van de kringspier (anabool) en de prostaat (androgeen). Maar op pagina 1, paar posten lager kan je lezen dat dit niet volledig correct is.

• #4.982
Provi. Al ingenomen, in de multivitamine zit 6mg zink, en aardig wat vit. B, creatine ongeveer 5 gr.
Mucuna pruriens werkt toch ook oestrogeen verlagend?
Donderdag moet ik volgende inject. zetten zal deze dan verlagen
En nog bedankt voor je advies

Extra vitamine B zou ik dan niet nemen. Zink max 30mg totaal.

Mucuna werkt oestrogeen verlagen, maar verhoogt dopamine. Zou ik niet meteen doen. Als je test verlaagt en provi nu toevoegt heeft hopelijk al een effect, vermoed van wel.

@Archaon333 hoe komt hij aan die cijfers dan? Als dit op die site staat, prima. Ga ik even kijken zo. Even bordje leeg eten :meal:

Test-deca heeft inderdaad de slechte A:E verhouding, maar kan nog net. Is niet voor iedereen weggelegd.

Die androgeen/oestrogeen verhouding is gebaseerd op het effect op de groei van de kringspier (anabool) en de prostaat (androgeen). Maar op pagina 1, paar posten lager kan je lezen dat dit niet volledig correct is.
Ah owkeej bedankt weer Cools!
Nog een verhoudingsvraag over test/mast/hcg:
Als je 250 test en 1500 IU hcg (2x 750IU) per week zet, heb je dan nog steeds een goede verhouding als je 400 mg Mast erbij zet.
Of is 400 mg Mast te androgeen en moet je voor 200 mg gaan?

@Archaon333 hoe komt hij aan die cijfers dan? Als dit op die site staat, prima. Ga ik even kijken zo. Even bordje leeg eten :meal:
www.anabolic.org
Onder 'anabolic steroids' staan de meeste AAS en daar staat bij elke de androgeen/anabool ratio. Test is 100/100 dus dan kan je een beetje vergelijken.
Alleen zoals Cools al zegt speelt oestrogene activiteit natuurlijk een grote rol in de effectiviteit van de aas.
Dus bijvoorbeeld Anavar heeft een veel betere androgeen/anabool ratio dan test terwijl test toch effectiever is in het opbouwen van spiermassa.

Ik heb alles inmiddels wel gelezen en alleen de PCT sectie slaat mijns inziens nergens op.
Dat is typisch Amerikaans in dosering en lengte.
De rest is allemaal erg duidelijk en realistisch.
De auteur is ook voor veilig en kort kuren met veilige middelen op lage dosis.
Dus als je dat aanspreekt (waarschijnlijk wel anders volg je Cools zn topic niet :P) zou je eens een kijkje moeten nemen.
Het is wel in het Engels trouwens.

Wat vind jij trouwens van de site en de auteur Cools?

www.anabolic.org
Onder 'anabolic steroids' staan de meeste AAS en daar staat bij elke de androgeen/anabool ratio. Test is 100/100 dus dan kan je een beetje vergelijken.
Alleen zoals Cools al zegt speelt oestrogene activiteit natuurlijk een grote rol in de effectiviteit van de aas.
Dus bijvoorbeeld Anavar heeft een veel betere androgeen/anabool ratio dan test terwijl test toch effectiever is in het opbouwen van spiermassa.

Ik heb alles inmiddels wel gelezen en alleen de PCT sectie slaat mijns inziens nergens op.
Dat is typisch Amerikaans in dosering en lengte.
De rest is allemaal erg duidelijk en realistisch.
De auteur is ook voor veilig en kort kuren met veilige middelen op lage dosis.
Dus als je dat aanspreekt (waarschijnlijk wel anders volg je Cools zn topic niet :P) zou je eens een kijkje moeten nemen.
Het is wel in het Engels trouwens.

Wat vind jij trouwens van de site en de auteur Cools?

Bijv bij EQ staat anabolic rate; 100 (Test ook 100). Maar in hoeverre is dit dan juist en waarop is dit gebaseerd? Meen ooit eens gelezen te hebben van Big Cat hier dat 600mg Bold gelijk zou staan aan 125mg Test. Dan kan EQ toch nooit gelijkend anabool zijn? Anavar en Winstrol staan ook ver boven Test qua anabool zijn. Of zit ik onzin uit te kramen en vergeet ik het eea :P Ik kan op de een of andere manier niet geloven dat Primo meer androgeen en minder anabool is dan Mast :roflol:

Extra vitamine B zou ik dan niet nemen. Zink max 30mg totaal.

Mucuna werkt oestrogeen verlagen, maar verhoogt dopamine. Zou ik niet meteen doen. Als je test verlaagt en provi nu toevoegt heeft hopelijk al een effect, vermoed van wel.
Zink had eigenlijk al een dag of 3 niet meer genomen
Bloeddruk vandaag zeker al een keer of 10 gemeten, dan zie je vanmorgen omstreeks 6.30 was het nog redelijk hoog, in de loop van de dag zakt deze zowel boven- als onderdruk, maar vanaf een uur of zes begint hij te stijgen voornamelijk de onderdruk, deze is nu 145/92.dus niet meer zo torenhoog
Ik heb vandaag en gister 25 Mg proviron genomen, de test is nu nog niet verlaagt toch afgelopen donderdagmiddag voor het laatst gezet test 250/ deca 200

Bijv bij EQ staat anabolic rate; 100 (Test ook 100). Maar in hoeverre is dit dan juist en waarop is dit gebaseerd? Meen ooit eens gelezen te hebben van Big Cat hier dat 600mg Bold gelijk zou staan aan 125mg Test. Dan kan EQ toch nooit gelijkend anabool zijn? Anavar en Winstrol staan ook ver boven Test qua anabool zijn. Of zit ik onzin uit te kramen en vergeet ik het eea :P Ik kan op de een of andere manier niet geloven dat Primo meer androgeen en minder anabool is dan Mast :roflol:
Volgens mij zijn deze waarden ooit eens vastgesteld en niet verzonnen door Llewellyn.
Maar anabool staat niet gelijk aan effectiviteit zoals ik had net had uitgelegd.
Zo is test dus (veel) effectiever dan winny, maar dat komt omdat er veel meer in het spel is dan alleen de androgeen/anabool ratio.

Hoeveel pitten zijn dat? 10 tot 20 pitten per dag is al genoeg. Je zal dat wel merken na een paar dagen indien je teveel neemt. Niet goed voor je leuter.

Het zijn ongeveer 3 thee lepels vol met pitten. Ik neem ze al een jaar elke dag en ik merk helemaal niks qua potentie enzo

Cools, wat is jou mening over cardarine(GW-51516), een PPARdelta agonist? Buiten dat onderzoek waar het kanker zou veroorzaken, waar het gebruikt werd op ratten met hoge doseringen i.c.m. DMBA(een bekend carcinogeen) voor langer dan een jaar. Er was ook nog een onderzoek zonder DMBA wat geen kanker veroorzaakte, maar als ik me niet vergis zou cardarine wel het proces versnellen indien je het hebt. Kan het alleen niet meer vinden.

Het verlaagd de bloeddruk, doet de conditie enorm stijgen en helpt bij het verbranden van vet door de metabolische voorkeur van koolhydraten naar vetten te veranderen. Alleen dit laatste lijkt me mogelijk nadelige gevolgen te hebben. Wat nog wel eens voor wilt komen is en lage bloedsuikerspiegel.

Verder kan ik er niet echt wat negatiefs over vinden, maar was wel benieuwd naar wat jou mening erover is gezien jij het een en ander toch wat beter weet te vinden dan ik zelf.

Ik ben geen Cools maar kan je wel vertellen dat t bij mij op 21mg per dag en een kcal tekort van 700gemiddeld weinig deed. Gebruikte er ook 20mg osta bij. Qua cardio en vetverbranding weinig extra's aan gehad. Haal voor dat geld liever andere zooi.

• #4.992
Ah owkeej bedankt weer Cools!
Nog een verhoudingsvraag over test/mast/hcg:
Als je 250 test en 1500 IU hcg (2x 750IU) per week zet, heb je dan nog steeds een goede verhouding als je 400 mg Mast erbij zet.
Of is 400 mg Mast te androgeen en moet je voor 200 mg gaan?

Max 300mg zou ik dan zetten, alhoewel 200mg voldoende is.

• #4.993
Cools, wat is jou mening over cardarine(GW-51516), een PPARdelta agonist? Buiten dat onderzoek waar het kanker zou veroorzaken, waar het gebruikt werd op ratten met hoge doseringen i.c.m. DMBA(een bekend carcinogeen) voor langer dan een jaar. Er was ook nog een onderzoek zonder DMBA wat geen kanker veroorzaakte, maar als ik me niet vergis zou cardarine wel het proces versnellen indien je het hebt. Kan het alleen niet meer vinden.

Het verlaagd de bloeddruk, doet de conditie enorm stijgen en helpt bij het verbranden van vet door de metabolische voorkeur van koolhydraten naar vetten te veranderen. Alleen dit laatste lijkt me mogelijk nadelige gevolgen te hebben. Wat nog wel eens voor wilt komen is en lage bloedsuikerspiegel.

Verder kan ik er niet echt wat negatiefs over vinden, maar was wel benieuwd naar wat jou mening erover is gezien jij het een en ander toch wat beter weet te vinden dan ik zelf.

Toevallig ben ik al enkele weken me aan het verdiepen in PPAR agonisten.

Het is geen eenvoudige zaak. Er zijn verschillende bijwerkingen mogelijk bij deze middelen en moet nog verder onderzocht worden.

PPAR alpha en delta zouden de vetverbranding kunnen stimuleren.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17710237

Ik kan fout zijn natuurlijk, maar volgens mij zit het zo:

Boldenone heeft zijn eigen ratio's. Maar is uniek omdat het niet alleen naar DHT maar ook naar testosteron omzet dat nogmaals zijn eigen rations heeft. Dus 600mg Bold zet deels om in 125mg test.

Ben het niet zeker dus benieuwd naar Cools' input.

Toevallig ben ik al enkele weken me aan het verdiepen in PPAR agonisten.

Het is geen eenvoudige zaak. Er zijn verschillende bijwerkingen mogelijk bij deze middelen en moet nog verder onderzocht worden.

PPAR alpha en delta zouden de vetverbranding kunnen stimuleren.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17710237
Dat is dus nog idd het probleem dat er nog niet zoveel onderzoeken mee zijn gedaan. Zelf ben ik met m'n 2e cycle bezig 4 weken op 20mg als toevoeging in m'n cut en voor m'n conditie. Het spul doet zeker goed zijn werk, maar vaak zijn de dingen die goed werken niet zo goed voor je:p. heb ook al veel op verschillende fora gelezen en het enige wat zo nu en dan voorkomt is een merkbaar lage bloedsuikerspiegel boven de 10mg ed.

Ik ben geen Cools maar kan je wel vertellen dat t bij mij op 21mg per dag en een kcal tekort van 700gemiddeld weinig deed. Gebruikte er ook 20mg osta bij. Qua cardio en vetverbranding weinig extra's aan gehad. Haal voor dat geld liever andere zooi.
Welke heb je gebruikt? Ik merk het echt duidelijk gelijk al. Dit is nu m'n 2e cycle op 20mg en merk altijd bij het squatten dat ik gelijk weer door naar de volgende set kan na een zware set. Als ik klaar ben met trainen voelt het ook alsof ik er gelijk nog een training achteraan kan doen.

OL? Las daar alleen maar negatieve berichten over laatste tijd.

Cools, wat is jouw mening over de wijze van bewaren van Omega 3?

Voordeel: een lage temperatuur vertraagt het oxideren.
Nadeel: de caps kunnen er broos van worden en gaan lekken oid. Of kan dit überhaupt niet gezien de caps er juist ietsje harder door zullen worden.

Wat is het nadeel van mast over primo?

Cools, hoe is jouw optiek met diëten in de vorm van low carbs, keto of carbcycling? Of meer fan van -300kcal 30/50/20 kcal verhouding?

Welke heb je gebruikt? Ik merk het echt duidelijk gelijk al. Dit is nu m'n 2e cycle op 20mg en merk altijd bij het squatten dat ik gelijk weer door naar de volgende set kan na een zware set. Als ik klaar ben met trainen voelt het ook alsof ik er gelijk nog een training achteraan kan doen.

OL? Las daar alleen maar negatieve berichten over laatste tijd.
OL inderdaad, begin t vermoeden te krijgen dat t daaraan ligt

Terug
Naar boven