XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Waarom raad je EW aan ipv E5D?
Meen al meerdere onderzoeken gelezen te hebben die E5D promoten, oa door stabielere bloedwaarden.

Niet nodig bij een enanthate ester. e5d is een sustanon theorie.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 19:33 ----------

Als Cools mij kan vertellen hoe het zit met nakuren, eventueel toepassen van hcg en offperiodes ga ik dit voorlopig eens proberen. Ben nog nooit boven een gram AS gegaan dus zo gevorderd is mijn gebruik ook niet.

Nakuren, 2 weken na laatste injectie 50mg clomid voor 10 dagen. Clomid heeft een halwaardetijd van 5 dagen, dus werkt 10 dagen door. In vivo zelfs tot 14 dagen.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 19:35 ----------

Cools, maak even het totaalplaatje compleet.

1-6: 250mg Test E EW
1-6: 200mg Primo EW
1-6: hcg?
Nakuur? Hoe lang? Nolva/clomid/combi?

12 wk off

Repeat

Geen hcg. Alleen zoals in bovenstaande post. hcg onderdrukt ook.
 
Niet nodig bij een enanthate ester. e5d is een sustanon theorie.

Zie niet in waarom dit een sust theorie is en niet toepasselijk zou zijn voor test-e.
In sust 250 zit namelijk ook 100mg testosterondecanoaat (langere ester nog dan enanthaat denk ik?) dus werkt in principe even lang als test-e.

Stel dit is het verloop van test-e

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

y-as test in bloed
x-as tijd in dagen


Dan heb je toch stabielere waarden als je E5D injecteert ipv EW? Omdat je depot sneller aangevuld wordt zeg maar.

Ook ben ik niet helemaal mee met het idee van het 6 weken kuren.
Bij test-e 250mg injectie bijvoorbeeld duurt het al anderhalve maand tegen dat je de optimale dosis in je bloed hebt circuleren... En dan stop je er al mee.

Kan zeker zijn dat je gelijk hebt, ik snap de gedachtengang enkel niet, zou dit graag gestaafd zien door argumenten/onderzoeken.
 
Dianabol veroorzaakt juist een hogere oestrogeen spiegel netzoals Anadrol. Je zou dus verwachten dat door de oestrogeen vorming, die volgens Cools belangrijk is om je haren te beschermen, je met deze middelen geen haaruitval zou bereiken.. nou bij mijn weten is juist dianabol en anadrol funest voor je haargrens dus er zit een zekere paradox in het verhaal van Cools.

Dianabol is net zoals deca zelf nog eens oestrogeen (hecht aan de oetrogeenreceptoren), dus te oestrogeen.

Er zit idd een paradox in het verhaal, omdat je naar de stof zelf ook moet zien. Dianabol is een giftige verbinding en dus voor alle cellen schadelijk, ook haren.

Eerste is geen antwoordt op jou :p En 2de is over haaruitval ;) Zoals ik zeg alleen de androgene en oestrogene waarden zeggen maar een deel over mogelijkheid haaruitval. Bij dianabol is dat giftigheid, omzetting en eigen oestrogene activiteit. Niet goed voor je haren kort gezegd.

Ok duidelijk. Dbol is dus ook een no go.

De veiligste kuur voor je haar zou dan eigenlijk zijn: test-e 250mg + deca 200mg + turinabol. Volgens mijn voorlopige conclusie hebben deze het minst schadelijke effecten wat betreft DHT.

Hehe Cools heeft werk vandaag op DBB :D
 
Als je de depotwaarden puur mathematisch bekijkt (wat niet per se hoeft overeen te komen met de werkelijkheid) dan spreekt het voor zich dat een E5D protocol is te prefereren boven een E7D protocol.

Ik heb er even wat plaatjes van gemaakt voor de visualisatie.

E7D
23w8kqs.jpg


E5D
23l07ly.jpg


E3D met Frontload
29vmqz6.jpg


EOD met Frontload
sv16cg.jpg
 
...
Ook ben ik niet helemaal mee met het idee van het 6 weken kuren.
Bij test-e 250mg injectie bijvoorbeeld duurt het al anderhalve maand tegen dat je de optimale dosis in je bloed hebt circuleren... En dan stop je er al mee.

Kan zeker zijn dat je gelijk hebt, ik snap de gedachtengang enkel niet, zou dit graag gestaafd zien door argumenten/onderzoeken.

Hier stel ik me ook vragen bij? Hoe zit dit dan? Als je kijkt naar Billtom zijn afbeeldingen zie je idd dat je maar even de maximumconcentratie in je lichaam hebt zitten.
 
Zie niet in waarom dit een sust theorie is en niet toepasselijk zou zijn voor test-e.
In sust 250 zit namelijk ook 100mg testosterondecanoaat (langere ester nog dan enanthaat denk ik?) dus werkt in principe even lang als test-e.

Stel dit is het verloop van test-e

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

y-as test in bloed
x-as tijd in dagen


Dan heb je toch stabielere waarden als je E5D injecteert ipv EW? Omdat je depot sneller aangevuld wordt zeg maar.

Ook ben ik niet helemaal mee met het idee van het 6 weken kuren.
Bij test-e 250mg injectie bijvoorbeeld duurt het al anderhalve maand tegen dat je de optimale dosis in je bloed hebt circuleren... En dan stop je er al mee.

Kan zeker zijn dat je gelijk hebt, ik snap de gedachtengang enkel niet, zou dit graag gestaafd zien door argumenten/onderzoeken.

Optimale dosis in het bloed is een fabeltje, net zoals dat het weken duurt bij lange esters.

Vanaf dag 1 komt er vrij uit de ester, de eerste dag zefs meer en dan telkens een beetje minder. Om de 7 dagen is perfect. Enanthate werkt 10 dagen en na 7 dagen zijn de waardes juist aan de werkende grens. Maar vanaf week 2 zit er telkens meer in je bloed door opbouw.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 21:51 ----------

Hier stel ik me ook vragen bij? Hoe zit dit dan? Als je kijkt naar Billtom zijn afbeeldingen zie je idd dat je maar even de maximumconcentratie in je lichaam hebt zitten.

Is maar een afbeelding. Het is wat ingewikkelder dan dat. Zal de berekeningen moren plaatsen.
 
Als ik binnenkort wat tijd heb zal ik wel even een programma schrijven die automatisch plotjes tekent voor de bloedwaarden van alle injecteerbare en orale steroiden in een kuurplan. Ik merk dat veel gebruikers toch niet helemaal begrijpen wat het effect is van de exponentiele vervalcurve en de logica achter het gebruik van stacks om de ratio van androgenen ten opzichte van de anabolica te beinvloeden.

Om even in vrije vorm Leonardo da Vinci te citeren:

"Those who are in love with practice without knowledge are like the sailor who gets into a ship without rudder or compass and who never can be certain whether he is going. Practice must always be founded on sound theory, and to this Perspective is the guide and the gateway; and without this nothing can be done well in the matter of drawing.""
 
Hoe sta jij tegenover het voorstel van Cools mbt het test/primo verhaal BillTom? Zou het wat kunnen zijn?
 
Ik geloof zeker dat de voorgestelde combi test+primo spieropbouwend is. Het is wat anaboler dan 500 mg test e en iets minder androgeen. Daarnaast wordt er gesteld dat 6 weken voldoende is omdat na die periode de rek eruit is. Ook dat is onderschrijfbaar maar je kunt na die periode natuurlijk wel gainen door je dosissen te verhogen. Deze informatie is overigens geheel in lijn met de kurentheorie van L. Rea, ik heb voor het gemak even de desbtreffende paragrafen uit "Building The Perfect Beast" geknipt. Ik ben overigens wel van mening dat massa beter behoudbaar is met langere kuren als je in de PCT geen HGH, peptiden of slin zet.

9ji2ww.jpg

157p54m.jpg
 
Als ik binnenkort wat tijd heb zal ik wel even een programma schrijven die automatisch plotjes tekent voor de bloedwaarden van alle injecteerbare en orale steroiden in een kuurplan. Ik merk dat veel gebruikers toch niet helemaal begrijpen wat het effect is van de exponentiele vervalcurve en de logica achter het gebruik van stacks om de ratio van androgenen ten opzichte van de anabolica te beinvloeden.

Om even in vrije vorm Leonardo da Vinci te citeren:

"Those who are in love with practice without knowledge are like the sailor who gets into a ship without rudder or compass and who never can be certain whether he is going. Practice must always be founded on sound theory, and to this Perspective is the guide and the gateway; and without this nothing can be done well in the matter of drawing.""

Theorien van gebruikers ;) Ik zal de juiste berekeningen morgen plaatsen. Dit laat zien hoeveel actieve stof je uit een ester haalt en hoeveel er elke dag vrijkomt.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 22:51 ----------

Ok duidelijk. Dbol is dus ook een no go.

De veiligste kuur voor je haar zou dan eigenlijk zijn: test-e 250mg + deca 200mg + turinabol. Volgens mijn voorlopige conclusie hebben deze het minst schadelijke effecten wat betreft DHT.

Hehe Cools heeft werk vandaag op DBB :D

Ja verdeurie :p

Turninabol weglaten, slecht onderzochte roid. Met deca rekening houden overmatig oestrogeen, maar op 200mg valt dat mee.
 
Theorien van gebruikers ;) Ik zal de juiste berekeningen morgen plaatsen. Dit laat zien hoeveel actieve stof je uit een ester haalt en hoeveel er elke dag vrijkomt.


Dat is makkelijk natuurlijk.

Depothoeveelheid = Injectiehoeveelheid * (1/2)^(t/t0.5)
Afgifte aan bloed = Injectiehoeveelheid - Depothoeveelheid
 
250/200 dus, en ja. Zoals ik zei is telkens 6 weken, 7 keer je eigen aanmaak.

Je gaat wel voorbij aan het feit dat niet iedereen hetzelfde regeert op bepaalde stoffen en of iemand 70 of 110 kg weegt.

Zal mij even als voorbeeld geven, ben in behandeling in het ziekenhuis (test tekort).Bij werkt de standaard dosis androgel niet (bepaald door bloedonderzoeken), daarom nu bezig met een dubbele dosis
 
Je gaat wel voorbij aan het feit dat niet iedereen hetzelfde regeert op bepaalde stoffen en of iemand 70 of 110 kg weegt.

Zal mij even als voorbeeld geven, ben in behandeling in het ziekenhuis (test tekort).Bij werkt de standaard dosis androgel niet (bepaald door bloedonderzoeken), daarom nu bezig met een dubbele dosis

Daar heb je zeker een punt. Uiteindelijk is je bloedvolume bepalend voor het juiste niveau (want ook qua bloedonderzoek is het uiteindelijk .... nmoll/L). Bloedvolume kun je redelijk goed uitrekenen via je gewicht, maar ik weet alleen niet in hoeverre je vet% dan nog meegenomen moet worden. En ook niet voor welk gewicht een standaarddosering zoals Cools het stelt van toepassing zou moeten/kunnen zijn.

Zelf heb ik met mijn lengte, gewicht en vet% ook meer dan de standaardgebruiker nodig om leuke gains te maken. Zou liever lager doseren, maar de resultaten zijn dan ook gelijk minder. Vind de voorgestelde combi primo/test wel een eye opener. Nooit zo over nagedacht. Nu nog de juiste verhouding qua gewicht inderdaad.
 
Daar heb je zeker een punt. Uiteindelijk is je bloedvolume bepalend voor het juiste niveau (want ook qua bloedonderzoek is het uiteindelijk .... nmoll/L). Bloedvolume kun je redelijk goed uitrekenen via je gewicht, maar ik weet alleen niet in hoeverre je vet% dan nog meegenomen moet worden. En ook niet voor welk gewicht een standaarddosering zoals Cools het stelt van toepassing zou moeten/kunnen zijn.

Zelf heb ik met mijn lengte, gewicht en vet% ook meer dan de standaardgebruiker nodig om leuke gains te maken. Zou liever lager doseren, maar de resultaten zijn dan ook gelijk minder. Vind de voorgestelde combi primo/test wel een eye opener. Nooit zo over nagedacht. Nu nog de juiste verhouding qua gewicht inderdaad.

Bloedvolume is niet zo bepalend hoor, zal niet heel veel verschillen. Wat bepalender is is hoeveel bindt aan eiwit (vrije testosteron wordt vrij snel uitgescheiden) en de mate van activiteit van cyp3a4. Dat bepaalt de uiteindelijke excretie. Ben je natuurlijk nog niet aanbeland bij uiteindelijk effectiviteit. In geval van david12 is echter gewoon van de bloedwaarden uitgegaan.
 
Ben redelijk op de hoogte van fina, en dat wil ik eigenlijk ten alle tijde vermijden...
Dat kan je toch niet zomaar even bij je test nemen en dan weer mee stoppen?

Anyway bedankt voor de link.

Ja hoor Fina, gewoon 4 weken vantevoren beginnen en eindigen na je nakuur.
Alleen fina is ook geen snoep, dus weet het wel zeker of je dit erbij wilt gaan doen.
 
Dat is makkelijk natuurlijk.

Depothoeveelheid = Injectiehoeveelheid * (1/2)^(t/t0.5)
Afgifte aan bloed = Injectiehoeveelheid - Depothoeveelheid

Niet helemaal ;) Afgifte van de depot verschilt van dag tot dag. Eerste dag het meeste en minderd elke dag wat. In week 2 krijg je een aanvulling die telkens voor hogere wardes zorgen. Dus een depot geeft de eerste dagen meer en van week tot week nog meer.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 13:53 ----------

Je gaat wel voorbij aan het feit dat niet iedereen hetzelfde regeert op bepaalde stoffen en of iemand 70 of 110 kg weegt.

Zal mij even als voorbeeld geven, ben in behandeling in het ziekenhuis (test tekort).Bij werkt de standaard dosis androgel niet (bepaald door bloedonderzoeken), daarom nu bezig met een dubbele dosis

Dat hangt af van je SHBG en interactie met cyp enzymen. En receptor gevoeligheid, Niet je gewicht.

Zoals GetXXL dus aangeeft.

Ook de methode van toediening is belangrijk. Injecties werken zeker beter voor je. Net zoals orals minder werken.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 13:56 ----------

Die grafieken zijn allemaal mooi in theorie, maar het zijn maar theorien.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 13:58 ----------

Hier staat het redelijk uitgelegd.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/frontloaden-halfwaardetijd-bloedwaarden-39440/

Ben wel benieuwd naar de berekeningen en onderbouwing.
Hoe weet je dit trouwens allemaal Cools, wat is je praktijkervaring mbt AAS?

Op die link heb ik al gereageerd in ander topic, plaats het zo.

Door veel onderzoeken te lezen, eigen ervaring en testen op anderen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven